וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה נגד אולימפיאקוס במוקדמות ליגת האלופות. הכירו את היריבה

האלופה קיבלה הגרלה קשה בסיבוב השני של המוקדמות. המשחקים יתקיימו ב-19/20 וב-26/27 ביולי, תחילה בישראל ולאחר מכן ביוון. החדשות הטובות: אולימפיאקוס מעולם לא עברה יריבה ישראלית וברק בכר כבר השאיר לה אבק

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 15.6/ספורט1

קצת יותר מחודש אחרי שזכתה באליפות ה-14 בתולדותיה, מכבי חיפה הוגרלה היום (רביעי) למפגש עם אולימפיאקוס בסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות. משחקי הסיבוב השני יתקיימו ב-19/20 וב-26/27 ביולי, תחילה בישראל ולאחר מכן ביוון.

מדובר בהגרלה הכי קשה שמכבי חיפה הייתה יכולה לקבל והיא "פספסה" מפגשים אפשריים עם קבוצות פחות טובות על הנייר כמו לודוגורץ, קלוז' או שריף טיראספול (שבעצמן עדיין צריכות לעבור סיבוב מוקדמות מוקדם).

בעונה שעברה הירוקים הודחו כבר בסיבוב הראשון על ידי קייראט הקזחית, אבל הפעם הם עלו ישירות לסיבוב השני. המשמעות היא שאם הם יעלו שלב, הם כבר יבטיחו לעצמם השתתפות בשלב בתים של אחד ממפעלי אופ"א.

הדחה בסיבוב השני במוקדמות האלופות תשלח את הירוקים למוקדמות הליגה האירופית, בעוד הדחה בסיבוב השלישי במוקדמות הצ'מפיונס ליג משמעותה מעבר לפלייאוף הליגה האירופית ובכל מקרה חורף חם. הדחה בפלייאוף שווה כרטיס לשלב הבתים במפעל שמתחתיו, וזה של הקונפרנס ליג נראה כמו יעד ריאלי עבור הכדורגל הישראלי כרגע. כל דבר אחר יהווה הצלחה.

ברק בכר מאמן מכבי חיפה עם שחקניו. מאור אלקסלסי
עד לאן הירוקים יגיעו הפעם?/מאור אלקסלסי

הכוכבים: באולימפיאקוס אין אחד וגם לא שניים. תומאש ואצליק הגיע מסביליה כדי לעמוד בין הקורות, הבלם פאפ אבו סיסה מוזכר כמועמד לקבוצות פרמיירליג כבר כמה חודשים, לקשר האחורי יאן אמבילה יש 22 הופעות בנבחרת צרפת, יורגוס מסוראס מככב על הקו ויוסף על ערבי כובש במספרים דו ספרתיים גם בגיל 35. לכל שחקן יש מחליף ראוי וליוונים יש סגל אימתני בהשוואה למכבי חיפה.

המאמן: פדרו מרטינס בן ה-51 עומד על הקווים כבר ארבע שנים ובזמן הזה הוא הצעיד את אולימפיאקוס לשלוש אליפויות ושני גביעים. שחקן העבר של ספורטינג ליסבון (בין היתר) משחק כמעט תמיד במערך 4-2-3-1, אבל עובר מדי פעם לשלושה בלמים. ביוון ופורטוגל אגב, מאמינים שהוא אחד מאותם מאמנים פורטוגלים שיגיעו במוקדם או מאוחר לפרמיירליג או לצ'מפיונשיפ.

האוהדים: אולי בגלל הקורונה שעדיין השתוללה בתחילת העונה, אולי בשל המחסור בתחרות, אצטדיון קראיסקאקיס שמכיל 32 אלף מקומות - לא התמלא אפילו פעם אחת בעונה החולפת. למשחק הבית נגד איינטרכט פרנקפורט בליגה האירופית, הגיעו כ-25 אלף צופים וזה היה השיא - אבל רבים מהם היו גרמנים. במשחק נגד נפטצ'י באקו - בדיוק בשלב בו אולימפיאקוס תשחק נגד מכבי חיפה - נכחו 7,300 צופים.

עוד בוואלה!

מכבי חיפה תציע חוזה חדש לרמי גרשון: "רוצים אנשים כמוהו במערכת"

לכתבה המלאה
שחקן אולימפיאקוס יוסף על עראבי. Marcio Machado/Eurasia Sport Images, GettyImages
מפציץ גם בגיל 35. אל ערבי/GettyImages, Marcio Machado/Eurasia Sport Images

ראש בראש: אולימפיאקוס פגשה יריבות ישראליות ארבע פעמים בעבר וממש לא ליקקה דבש. ב-2002/03 היא הובסה 3:0 על ידי מכבי חיפה בשלב הבתים של ליגת האלופות (המשחק ביוון הסתיים ב-3:3) ובעונת 2010/11 הודחה על ידי מכבי תל אביב במוקדמות הליגה האירופית בגלל שערי חוץ. ב-2016 ברק בכר הדיח אותה ממוקדמות ליגת האלופות עם הפועל באר שבע; אחרי 0:0 בפיראוס, שיר צדק קבע 0:1 בטרנר בדקה ה-79 ושלח את היוונים לליגה האירופית.

בעונה שעברה: אולימפיאקוס פירקה את הליגה היוונים לגורמים וזכתה באליפות קלילה, בהפרש של 19 נקודות על פני סגניתה, פאוק סלוניקי. האדומים-לבנים עלו לפסגה במחזור ה-6 ולא ירדו ממנו עד סיום העונה בדרך לתואר הקליל. באירופה נרשמה אכזבה עם הדחה על ידי לודוגורץ במוקדמות ליגת האלופות. בסופו של דבר אולימפיאקוס שיחקה בליגה האירופית ושם הגיעה לשלב הנוק אאוט הראשון והפסידה לאטאלנטה.

חלון ההעברות: אולימפיאקוס עדיין לא ביצעה מהלכים גדולים, אבל מדברים על התעניינות רצינית במפציץ הקנדי של בשיקטאש, קייל לארין. רוני לופס סיים השאלה בדרכו חזרה לסביליה ומיכאל קרבובניק חזר מאותה סיבה לברייטון. מנגד, רובן סמדו המתוסבך חזר אחרי השאלה בפורטו, אבל עדיין לא ברור אם יישאר. ז'ורז'ה ז'סוס רוצה אותו בפנרבחצ'ה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully