וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון הנבחרת החזיר את הכבוד: "הפסד והיו צוחקים על הכדורגל הישראלי"

11.6.2022 / 3:38

סולומון שם בצד את המלחמה ("כוכב אירופי"), דאבור הרגיע את הסערה ("יש רוח טובה בחדר ההלבשה") והשחקנים יחד עם חזן השכיחו את תקרית המטוס המביכה: בנבחרת חוגגים את הניצחון המתוק באלבניה, שמחים מההימור שצלח על מרציאנו ועוקבים אחר מצבו של ליידנר

תקציר: דנמרק - קרואטיה 1:0/ספורט1

דקות ארוכות של אושר אמיתי, עברו אמש בטיראנה על משלחת נבחרת ישראל אחרי הניצחון היפה של השחקנים על אלבניה 1:2 מצמד שערים של מנור סולומון. "זה יותר גדול משלוש נקודות", הסביר אמש בכיר בנבחרת ישראל את השמחה. "זה גם ניצחון חוץ במגרש קשה עם קהל פנאטי אחרי שהיינו בפיגור, זה גם ניצחון ראשון של אלון חזן כמאמן נבחרת ישראל החדשה אבל זה בעיקר ניצחון אחרי שבוע שההתאחדות לכדורגל והנבחרת היו במוקד. הרי אם היינו מפסידים, היו עושים צחוק מהכדורגל הישראלי ומהניהול שלו רק על התקלה שהיתה בהמראה לכאן. הניצחון הזה כל כך מתוק ובא בזמן הכי טוב שיכול להיות".

גורם אחר בהתאחדות לכדורגל הוסיף: "יש דרך בנבחרות ישראל וזה לא מקרי מה שקרה כאן הערב. הנבחרת היתה בפיגור וידעה לחזור למשחק עם המון אופי ויכולת".

מי שכאמור ניצח על הערב הוא מנור סולומון. "אם מגיע, אז מגיע למנור לשמוח. זה בחור צעיר שפתאום מצא את עצמו בתוך סיטואציה יוצאת דופן של מלחמה באוקראינה", אמרו עליו אמש בנבחרת. "במקום שהוא יבקיע שערים באירופה, הוא היה צריך לברוח מקייב ולחשב מסלול מחדש. אז עד שהוא ימצא לעצמו קבוצה חדשה, יש לו את הנבחרת שכל כך אוהבת אותו. יש לישראל כוכב אמיתי ברמה אירופית וצריך לדעת לנצל את זה".

מאמן נבחרת ישראל אלון חזן חוגג עם המנהל המקצועי יוסי בניון, יו"ר ההתאחדות אורן חסון ועוזרו אלון חרזי. אודי ציטיאט
הכבוד חזר. חזן עם בניון, אורן חסון ואלון חרזי/אודי ציטיאט

סולומון כבש צמד אבל לא היה היחיד שגרף הרבה מחמאות מהצוות המקצועי. בנבחרת שמחו לראות את אופיר מרציאנו שם בצד את ההופעה הרעה שלו מול איסלנד ומתייצב אמש למשחק עם הרבה עבודה ועומד במשימה. "אלון חזן והצוות שלו לקחו החלטה אמיצה עם אופיר כי זה יכול היה גם להיגמר אחרת, אבל אופיר הוכיח שהוא יודע לקום ממשחקים פחות טובים", אמרו בנבחרת על השוער הלאומי. מילות שבח נאמרו גם על מיגל ויטור שהתחיל את המשחק מהוסס ואף היה קרוב לפנדל אותו לבסוף ביטל השופט. "המחצית השנייה של ויטור וגם של שון גולדברג לצידו, היתה פנטסטית. כל הנבחרת השתפרה מאוד במחצית השנייה אבל מיגל נכנס לעניינים ואירגן את כל ההגנה. סוף סוף ראו מנהיגות בהגנה של הנבחרת".

אלון חזן שלח למחצית השנייה את רמזי ספורי וקיבל בזכות קשר הפועל באר שבע את השינוי הגדול. ספורי נכנס במקום עדן קארצב שהיה פושר מאוד במחצית הראשונה והחל לנהל את המשחק עם כדורים ארוכים ואיומים על השער. ספורי ואלון חזן שוחחו לפני המשחק והמאמן אמר לו שהוא רואה את האימונים הטובים שלו ואת הגישה הרצינית שלו והוא רוצה אותו מוכן בכל רגע כדי לעלות מהספסל ולעשות שינוי. "אין הרבה שחקנים עם בעיטה כל כך נקייה כמו של רמזי וכשהוא גם נייד וחי את המשחק, זה נראה נהדר", פירגנו בנבחרת לקשר שעשוי לפתוח באיסלנד בעקבות ההופעה הטובה שלו אמש.

שחקן נבחרת ישראל מנור סולומון חוגג. אודי ציטיאט
"יש לנו כוכב ברמה אירופית". סולומון חוגג/אודי ציטיאט

שחקן נוסף שקיבל הרבה מלים חמות הוא דורון ליידנר שבישל את השער הראשון למנור סולומון ובהמשך הוחלף בגלל פציעה. זה היה בישול שני של המגן השמאלי של הפועל תל אביב בשני המשחקים של הנבחרת והתחושה היא שיש לנבחרת ישראל מגן שמאלי לעשר השנים הבאות. ליידנר יבדק הבוקר כדי להעריך האם הוא יכול לשחק מול איסלנד מחרתיים.

לצד ליידנר הצעיר, בלט צעיר נוסף מחמוד ג'אבר בהופעת בכורה בהרכב. חזן הימר עליו ובמחצית הראשונה ג'אבר עשה פנדל בפעולת הגנה לא טובה. ולמרות זאת המאמן החליט להמשיך עם הקשר גם למחצית השנייה וג'אבר התחיל להניע את הנבחרת במרכז לצד דור פרץ שרשם גם הוא שיפור גדול במחצית השנייה.

אחד החילופים האחרונים של אלון חזן במשחק היה הכנסת מונאס דאבור והנקודה היפה, בעיני רבים בנבחרת, היתה המחוייבות איתה נכנס החלוץ, אף שזה היה לדקות מועטות ואפילו שהוא היה ודאי מאוכזב ששון וייסמן לקח לו את המקום. למרות כל זאת דאבור נכנס מצוין למשחק, עשה עבודה חשובה בהתקפה וגם היה קרוב לשער נדיר כשפגש מרחוק את הקורה. הכניסה של דאבור גם הראתה שהוא יכול לשחק יחד עם וייסמן באחד עשר ויתכן שחזן יילך על שניהם מחרתיים מול איסלנד.

מאמן נבחרת ישראל אלון חזן חוגג. אודי ציטיאט
יהמר על דאבור יחד עם וייסמן באיסלנד? חזן/אודי ציטיאט

הנבחרת תמריא היום מאלבניה לאיסלנד ותקווה לנצח את היריבה עימה סיימה רק בתיקו בחיפה לפני תשעה ימים. "יש רוח טובה בנבחרת ושחקנים שרוצים לעשות משהו חיובי עבור הכדורגל הישראלי ועבור עצמם", סיכמו בנבחרת את שני המחזורים הראשונים בליגת האומות.

המשחקים שנותרו בבית ב', דרג ב'

13.6, איסלנד - ישראל
24.9, ישראל - אלבניה
27.9, אלבניה - איסלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully