וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרין היה צריך לקבל הרחקה? בבוסטון יודעים שכן, אבל "כבר לא מופתעים"

השופטים חסו על המנהיג של הווריירס אחרי התלהטות יצרים עם ג'יילן בראון, שטען: "הוא עושה דברים לא חוקיים". הורפורד עקץ: "לא צריך להתייחס אליו". בגולדן סטייט היללו בעיקר את סטף קרי: "הוא מדהים, ועדיין לא מקבל מספיק קרדיט". סיכום משחק 2

אוהדי גולדן סטייט חוגגים במשחק השני של סדרת הגמר/מתוך טוויטר

משחק מספר 2 בסדרת גמר ה-NBA עמד בסימן ההתפוצצות של גולדן סטייט במחצית השנייה, אבל הסיפור הגדול של המשחק היה יכול להיות שונה לחלוטין, אלמלא החלטת שיפוט שנויה במחלוקת. בשלהי הרבע השני, כשבוסטון עדיין הכתיבה את הקצב, דריימונד גרין כמעט ספג עבירה טכנית שנייה והורחק. זה קרה אחרי שהוא התעמת מילולית עם ג'יילן בראון וספק בעט בו במכוון, אחרי שעשה עליו עבירה בזמן שזרק שלשה.

השופטים הלכו למוניטור, התייעצו במשך דקות ובסופו של דבר החליטו שלא לרשום לגרין עבירה טכנית שנייה שהייתה גורמת להרחקה שלו, שהייתה עשויה להכריע את גורל המשחק. גרין, מעבר להיותו המנהיג של הווריירס והמנוע מאחורי ההגנה שלה, גם מחזיק במדד הפלוס/מינוס הכי טוב בגמרים של ה-NBA מאז מאנו ג'ינובילי וטים דאנקן מסן אנטוניו המיתולוגית.


גרין גם ידוע במזג החם שלו וכמי שלעיתים מאבד את העשתונות. זה קרה לו בגמר 2016, אז הורחק אחרי בעיטה בלברון ג'יימס, במה שהיה הצעד הראשון בדרך לקאמבק של הקאבס מפיגור 3:1 לזכייה באליפות. הפעם גרין ניצל במזל רב.

דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס. Ezra Shaw, GettyImages
שוב כמעט הפקיר את החברים. גרין/GettyImages, Ezra Shaw

"למען האמת, אני כבר לא מופתע", אמר בעוקצנות מאמן הסלטיקס איימה יודוקה. "בהתחשב בנסיבות (העבירה הטכנית הקודמת של גרין), לא באמת האמנתי שהשופטים ייתנו עבירה טכנית נוספת במקרה הזה".

גרין המשיך לשחק בצורה פיזית וקשוחה, ולדבריו של אל הורפורד, "הוא עושה את מה שהוא עושה תמיד, כל הזמן. אנחנו לא צריכים לדאוג ממנו, ולא צריכים להתייחס אליו יותר מדי".

ג'יילן בראון נתן את הזווית שלו לאירוע השנוי במחלוקת ואמר ש"אני בסך הכל מנסה לשחק כדורסל. בתחושה שלי, הוא עשה מהלך לא חוקי. היה אפשר לשרוק על זה עבירה טכנית, אבל החליטו לוותר על זה". בראון הסביר ש"אני לא יודע מה אני אמור לעשות בסיטואציה כזאת. הוא הניח את הרגל שלו מעל הראש שלי, וניסה להוריד לי את המכנסיים. לא הבנתי למה ועל מה, אבל זה מה שדריימונד גרין עושה. הוא עושה כל מה שצריך כדי להשיג את הניצחון - גם אם זה אומר למשוך אותך, להפיל אותך, להקניט אותך. ידוע שזה מה שהוא עושה ושכך הוא מתנהל. זה ממש לא מפתיע".

גרין צבר עד כה 4 עבירות טכניות בפלייאוף הנוכחי, ואין ספק שהלחץ על השופטים לפסוק על עבירות טכניות נוספות לחובתו, יגבר בהמשך הסדרה. בינתיים הווריירס נהנים ממה מהאפקט שלו על הקבוצה. "דריימונד פשוט היה עצמו. הוא מצא דרכים להשפיע על המשחק. הוא לקח אישית את משחק 1, הוא יודע ששיחק שם מתחת לרמה שלו", ניתח קרי את הגישה האקסטרה-לוחמנית של גרין במשחק.

קרי בנעליים של ג'ורדן ולברון

קרי היה זה שסחט את רוב המחמאות אחרי המשחק. לקרי היו 29 נקודות במשחק, והוא עומד עד כה על 77 נקודות בסדרה. אם ימשיך בקצב הזה, סבירות גבוהה שיוכתר ל-MVP של סדרת הגמר ויקבל את התואר האישי שחסר לו לרזומה. הלילה הוא הפגין לא רק את היכולות המוכרות שלו, לא רק את השלשות והאיום ההתקפי התמידי, אלא גם הגנה משופרת.

"סטף הוא שחקן הגנה-התקפה טוב. הוא לא שחקן של צד אחד", החמיא לו גארי פייטון ג'וניור, וסטיב קר חיזק את דבריו: "היכולת שלו ברבע השלישי הייתה פשוט פנומנלית. הוא לא מקבל מספיק קרדיט על הכושר שלו, על הפיזיות שלו, על ההגנה. האיש פשוט מדהים, והוא ממשיך לעבוד על המשחק שלו כל הזמן". דריימונד גרין חתם: "אני חושב שסטף היה אדיר היום, והדבר הכי חשוב היה קבלת ההחלטות שלו, שהייתה כמעט מושלמת".

דריימונד גרין אמר ש"אני חושב שסטף היה אדיר היום, והדבר הכי חשוב היה קבלת ההחלטות שלו, שהייתה כמעט מושלמת". לדבריו, "הכל אצלנו מתחיל אצל סטף. גם כשקווין דוראנט שיחק כאן, ההתקפה שלו התחילה ממנו. כך זה היה, וכך זה יהיה. היום מצאנו עוד דרכים לייצר התקפות טובות, לא רק דרך סטף. אני חושב שזה היה מפתח לניצחון הזה".

גם קרי עצמו מרגיש שבפלייאוף הזה נדרשים ממנו דברים אחרים ביחס לגמרים קודמים. "זה אחר, כי הקבוצה בנויה אחרת", הוא מנתח. "אני תמיד מנסה לשחק אגרסיבי, תמיד מנסה ליצור מהלכים, תמיד מנסה להבין איך ההגנה שומרת אותי ואיך אפשר לתקוף את זה. אבל כשאתה משווה את זה לשנים קודמות, עם העומק שהיה לנו, עם הסקורינג של KD, של קליי, ברור שהמשחק היה שונה, שהשטף היה שונה. אני בהחלט צריך להיות יותר אגרסיבי השנה. בשני המשחקים הראשונים בגמר הזה, זה הולך די טוב. אני צריך להמשיך לבטוח בעצמי גם במשחקים הבאים בסדרה, גם מחוץ לאולם הביתי".

עוד לפני המשחק, גולדן סטייט ובוסטון העבירו מסר משותף: שחקני ומאמני שתי הקבוצות הופיעו לחימום הלילה (בין ראשון לשני) עם חולצות עם הכיתוב "עצרו את האלימות בנשק" - זאת על רקע מקרי הרצח שהיכו בארצות הברית פעמים נוספות בשבועות האחרונים, כולל מסע ההרג בו נרצחו 19 תלמידים ומורים בבית ספר יסודי ביובלדה, טקסס.

עוד בוואלה!

הראשון שעושה זאת במהלך הקריירה: לברון ג'יימס הפך למיליארדר

לכתבה המלאה
מאמן בוסטון סלטיקס איימה יודוקה עם החולצה הקוראת: "עצרו את האלימות בנשק". רויטרס
חזית מאוחדת. מאמן הסלטיקס איימה יודוקה עם החולצה המדוברת/רויטרס

מאמן הווריירס סטיב קר, שכבר הביע את דעתו בצורה נחרצת וברורה עם נאום נגד המדיניות המקלה לאחזקת נשק, הופיע יחד עם עמיתו איימה יודוקה עם החולצה המדוברת למסיבת העיתונאים שקדמה למשחק.

"אני מאמין שהגיע הזמן שאנחנו בתור ליגה ובתור אנשים מפורסמים, נביע את דעתנו וניקח חלק במאמץ הלאומי למנוע את האלימות בנשק שפושה בחברה שלנו", אמר קר. "יש דרכים להגביל את זה. יש חוקים ברורים שצריך לחוקק, יש מה לעשות כדי להציל חיים. הרעיון מאחורי החולצות האלה הוא להגביר את המודעות של האנשים, כולל אלה שיכולים להביא לשינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully