וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקנרו: "אם מישהו יזכה 14 פעמים ברולאן גארוס, אשדר כשאני עומד על הראש"

טניסאי העבר נדהם מנדאל: "זה לא יקרה שוב". וילאנדר: "ייתכן שהוא ייחשב לגדול מכולם", קורצ'ה: "אני לא מבין איך הוא זכה"

רפאל נדאל זכה אתמול (ראשון) ברולאן גארוס בפעם ה-14 בקריירה ובתואר גרנד סלאם מספר 22 כשהוא מגדיל את הפער מרוג'ר פדרר ונובאק דג'וקוביץ' לשני תארים. הספרדי הביס 3:6, 3:6, 0:6 את קספר רוד כדי להשלים את הזכייה בגרנד סלאם השני שלו השנה.

מאטס וילאנדר טניסאי עבר שבדי עם ג'ון מקנרו טניסאי עבר אמריקאי. John Berry, GettyImages
לא מפסיקים להתפעל. וילאנדר ומקנרו/GettyImages, John Berry

לאחר המשחק ניתחו פרשני "יורוספורט" את ההישג האדיר של נדאל, בטח בהתחשב בעובדה שהיה פצוע ונעדר למשך חודש וחצי במהלך השנה ואז שוב נפצע ברגלו. בנוסף, הם דיברו על עתידו של נדאל והמאבק על שיא הגרנד סלאמים בכל הזמנים.

טניסאי העבר ג'ון מקנרו אמר: "זה מעבר לאמונה. פיט סמפראס היה צריך 35 שנה כדי להשוות את שיא התארים של רוי אמרסון בטורנירי גרנד סלאם. חשבנו שנצטרך לחכות עוד 30 שנה לפני שהשיא יישבר ואז הגיע שחקן אחד, עוד אחד ופתאום שלושה. רובנו חשבנו שזה יהיה נובאק דג'וקוביץ' שיברח בטבלת הזכיות, אבל אז הגיע הבלגן הנורא הזה באוסטרליה בתחילת השנה. אני לא חושב שנובאק חשב שרפא יזכה באליפות אוסטרליה.

"ואז דג'וקוביץ' הגיע לרולאן גארוס וחשב שהוא יכול להשתוות אל נדאל, ואז רפא שוב לקח את הגביע. אם מישהו אי פעם יעשה משהו דומה לזה, אני אעמוד על הראש שלי במשך כל השידור. אם יורוספורט יזמינו אותי שוב בעוד 15 שנה וקספר רוד יזכה בתואר ה-14 שלו ברולאן גארוס, אני אשדר את כל המשחק על הראש שלי. זה לא יקרה יותר לעולם בטניס, שגבר אחד או אישה אחת יזכו באותו טורניר גרנד סלאם כל כך הרבה פעמים, אז תיהנו מזה כל עוד זה קורה. רפא העביר רמזים כאילו שהוא לא ישחק יותר. אני לא יודע אם זה נכון, אבל זה נשמע סביר שזה היה המשחק האחרון שלו.

"הוא דיבר על זה שלא ישחק בווימבלדון, אבל למה שלא ישחק? אולי הוא ישלים זכייה בכל ארבעת תארי הגרנד סלאם השנה? נראה".

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
"אף אחד לא יצליח לשבור את השיא הזה". נדאל/רויטרס

טניסאי העבר מאטס וילאנדר אמר: "אנחנו עדים להיסטוריה עם רפא, חשבנו כך לפני כן ובטח שגם היום. ג'ון מקנרו אמר שאף אחד לא ישבור את השיא הזה ובאמת אין שום סיכוי שמישהו יעשה את זה. השאלה אם מישהו בספורט ישבור את השיא הזה באירוע שנתי. הוא לא הולך לשום מקום, נדאל. איך הוא נראה בפיגור 3:1 במערכה השנייה, אי אפשר לשחק טוב יותר על חימר. זה בלתי ייאמן. חשבתי שהגיל שלו יבוא לידי ביטוי באיזשהו שלב, חשבתי שהמשחק המודרני של קספר רוד יספק לו דיבידנדים, אבל זה לא קרה. נדאל שיחק בצורה כל כך חכמה בנקודות החשובות ואני רק יכול לדמיין איך קספר רוד הרגיש במהלך המשחק, זה בלתי אפשרי".

השבדי המשיך ואמר: "אני מאמין שזה התואר המתוק ביותר עבור נדאל. קודם כל, הוא לא ידע בכלל אם הוא ישחק בכל בוקר כשהוא התעורר. עכשיו אנחנו מתרכזים ב-14, אבל 22, יש לו שני תארים יותר מאשר לרוג'ר פדרר ונובאק דג'וקוביץ' ויכול להיות שבגלל זה הוא ייחשב לגדול בכל הזמנים. הוא כל כך צנוע ונראה שהוא רק ימשיך כך".

טניסאי העבר טים הנמן הוסיף: "זו הייתה הופעה פנומנלית מצד נדאל. הוא היה נהדר, לא היו לו ירידות והוא אלוף ראוי. כשניצחת כל כך הרבה כמו שנדאל ניצח, אתה אף פעם לא יודע מה מחכה מעבר לפינה. הוא כן מאוד לגבי העתיד שלו ואמר שהוא לא יודע אם ישחק פה בשנה הבאה. כשאתה רואה תצוגה כזו עם 11 משחקונים ברציפות, זו הייתה עוד הופעת ענק על חימר. יש את התחושה שהזכייה באליפות אוסטרליה והזכייה הזו ידרבנו אותו וייתנו לו מוטיבציה להמשיך. כולנו מחזיקים אצבעות שזה מה שיקרה כי זה עונג גדול לראות את אחד האלופים הכי גדולים שהיו בטניס".

טים הנמן טניסאי עבר בריטי. Matthew Stockman, GettyImages
"האתגר הכי גדול של נדאל יהיה להישאר בריא". הנמן/GettyImages, Matthew Stockman

טניסאית העבר כריס אוורט אמרה: "לפני שנתיים חשבתי שנובאק יהיה זה שיזכה בהכי הרבה תארי גרנד סלאם, הוא היה ראשון בעולם, רפא התחיל לזכות רק ברולאן גארוס ולא הייתה בטוחה שהוא יוכל לזכות בתארים על משטח קשה. עכשיו הוא ביתרון של שני תארי גרנד סלאם על פני כולם ונראה שהגוף שלו מתמודד. אני חושבת שזה התואר הכי משמעותי בו הוא זכה, הוא התמודד עם כל כך הרבה בעיות. לפני ארבעה או חמישה שבועות לא ידענו בכלל אם הוא ישחק ברולאן גארוס, אבל הוא חזר והצליח לזכות. היום הוא הגיע רגוע מאוד, עם הרבה חופש, אני חושבת שהוא ידע שלקספר אין את החבטה הזו שיכולה לפגוע בו. רפא שמר על שקט, שיחק בצורה יציבה והיה טוב מספיק כדי לזכות בתואר".

הנמן הוסיף: "אם נדאל בריא, שזה האתגר הכי גדול שלו כרגע בגלל הפציעה ברגל, האם הוא יכול לזכות בווימבלדון? בטח שכן. זה מרגש מאוד. אני חושב שיש לו סיכוי גדול לסיים כשיאן תארי הגרנד סלאם. יהיה מרתק לראות את זה. אני מקווה מאוד שנראה את רפא על הדשא".

טניסאי העבר הספרדי אלכס קורצ'ה אמר: "אני לא מבין כלום. איך רפא זכה בטורניר אחרי שהוא בקושי היה מסוגל ללכת לפני כמה שבועות? בשבוע הראשון כאן הוא היה בסדר ואז משום מקום פתאום הרים את הרמה שלו מול נובאק ושוב מול זברב. היום זה הרגיש לי שהוא לא ב-100%, וזה עם כל הכבוד לקספר, שעשה את מה שהוא יכול היה. אני לא מבין איך רפא עשה את זה. הוא יצטרך להסביר לנו מתישהו כי אני לא מבין את זה".

  • עוד באותו נושא:
  • רפאל נדאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully