וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלטון בסגל חולון לסדרת הגמר, זאק לא נרשם. אין שינוי בהרצליה

עודכן לאחרונה: 5.6.2022 / 19:13

למרות חזרתו לכשירות, זאק נשאר בחוץ. גודס: "אנחנו פשוטי העם. ברור שכולם מהמרים על הרצליה, ננסה לשנות את זה" (ב', 21:00)

סיכום עונת 2021/22 של ספורט1/ספורט1

אחרי חודש של דרמות והפתעות, סדרת הגמר של ליגת העל בכדורסל תצא מחר (שני, 21:00) לדרך באולם היובל בהרצליה, כשבני הרצליה תארח את הפועל חולון. הגמר ייערך בשיטת הטוב משלושה משחקים, כמו בחצי הגמר.

שתי הקבוצות נפגשו העונה ארבע פעמים - שלוש פעמים בליגה ועוד פעם אחת בחצי גמר גביע המדינה. במשחק הראשון, במחזור השביעי בליגה, ניצחה חולון 77:89, כשסטיבן גריי ששוחרר בינתים מהקבוצה, קולע 20 נקודות. במשחק השני, בחצי גמר הגביע, הביסה הרצליה את חולון 63:83, כשצ'ינאנו אונואקו קולע 21 נקודות. במחזור ה-22 ניצחה חולון בהרצליה 82:91, כשאדם סמית' מפציץ 19 נקודות ובמשחק האחרון, במחזור ה-26, הביסה הרצליה את חולון בחוץ 75:90 עם 24 נקודות של כריס באב.

היידן דלטון שחקן הפועל חולון. לירון מולדובן
הזר הנבחר. היידן דלטון/לירון מולדובן

הנתונים: בני הרצליה והפועל חולון מעולם לא נפגשו במסגרת הפלייאוף בליגת העל. בני הרצליה מופיעה לראשונה בהיסטוריה של המועדון בגמר סל, ותנסה להיות הראשונה מאז גלבוע/גליל ב-2010 שזוכה בתואר בהופעה הראשונה שלה בגמר. הפועל חולון תעלה לגמר השלישי שלה, כשבראשון, ב-2008, ניצחה את מכבי תל אביב, ובשני, ב-2018, הפסידה לצהובים.

הפועל חולון עומדת על שלושה ניצחונות משלושה משחקי חוץ העונה בפלייאוף - האחרונה שעשתה פלייאוף מושלם מחוץ לביתה, בעונה בה היה יותר מסיבוב אחד בשיטת פלייאוף, הייתה הפועל ירושלים בעונת 2014/15. האדומים סיימו אז פלייאוף מושלם מהפסדים. ג'ו רגלנד (22.8) וטיירוס מגי (20.3) חוברים ביחד ל-50.8 אחוזים מהנקודות של הפועל חולון בפלייאוף. הקלע הבא של הסגולים ברשימה הוא כריס ג'ונסון עם 8.5 נקודות. בבני הרצליה מוריס קמפ וצ'ינאנו אונואקו (18.2 כל אחד) וכריס באב (18) חוברים ל-58.6 אחוזים מהנקודות של הקבוצה.

מלך הנקודות בפלייאוף בישראל בשנים האחרונות הוא דיאנג'לו הריסון עם 24.8 נקודות בעונת 2019/20. הפעם האחרונה בה מלך הנקודות בפלייאוף זכה גם באליפות הייתה בעונת 2006/7! אז לא היה פלייאוף ושיחקו רק פיינל פור, וויל ביינום סיים עם 23.5 נקודות למשחק.

עוד בוואלה!

בני הרצליה הודיעה: "התייעצנו עם השחקנים והצוות, לא נארח ביד אליהו"

לכתבה המלאה
שחקן הפועל חולון ג'ו רגלנד עם שחקן בני הרצליה כריס באב. דני מרון
נפגשים בפעם החמישית על הפרקט, והפעם צלחת אליפות על הפרק/דני מרון

במרכז ההתמודדות: כריס באב וג'ו רגלנד. המנהיגים בקו האחורי של שתי הקבוצות ינסו להכתיב את הקצב בסדרה מהמשחק הראשון.

בכמה מילים: אחרי שהסאגה סביב המיקום הסתיימה עם ההודעה לפיה בני הרצליה לא תזיז את המשחק מאולם היובל, בקבוצה מהשרון נחושים לא להפיל את המשחק נגד חולון, כפי שכבר עשו העונה. בהרצליה יצטרכו לקבל החלטה עד השעה 19:00 את מי מבין קווינטון הוקר או די ג'יי קופר להלביש לצד ארבעת השחקנים ששיחקו בשתי הסדרות הראשונות, כשהנטייה היא להמשיך עם הוקר שהצטיין בשני הניצחונות על מכבי תל אביב. בקבוצה סיפרו בימים האחרונים כי אין להם חשש מבחינת מידת המוכנות של השחקנים, וכי הם מקווים ומאמינים שלא תהיה כל נפילת מתח בין הניצחון הגדול ביד אליהו לפתיחת המשחק הראשון.

אם בהרצליה סוגיית הזרים הייתה ברורה ונותרה ללא שינוי, בחולון חיכו לסטיב זאק, שחקן הפנים האמיתי המרכזי של הקבוצה, שלא שיחק בסדרה נגד הפועל ירושלים בשל פציעת קרסול. בסופו של דבר, למרות חזרתו של זאק לכשירות והעובדה שערך שני אימונים מלאים, בצוות המקצועי החליטו ללכת שוב עם היידן דלטון. הסגל הישראלי של חולון לסדרה קצר במיוחד, וכולל שלושה שחקנים בלבד, כשבניגוד לשני המשחקים הראשונים נגד הפועל ירושלים, גיא גודס צפוי להכניס לרוטציה גם את גיא פניני, שהיה די טוב בניצחון שהעלה את חולון לסדרת הגמר לראשונה מאז 2018.

מאמן הפועל חולון גיא גודס. דני מרון
"ביקשו ממני הרבה כרטיסים ודחיתי את זה". גיא גודס/דני מרון

גיא גודס, מאמנה של הפועל חולון, אמר לקראת המשחק: "תחושות טובות, שתי הקבוצות הטובות הגיעו לסדרת הגמר ועברו סדרות. הכול פתוח, יש להרצליה את יתרון הביתיות, מאמן העונה, שחקן העונה ועוד שחקן בחמישיית העונה. ברור שכולם מהמרים עליהם, ננסה לשנות את זה. יש לנו רק שחקן בחמישייה העונה, אנחנו פשוטי העם, ננסה להילחם ושזו תהיה חלוקה של גביע להרצליה ואליפות לנו".

על סוגיית האירוח אמר: "נשחק איפה שצריך לשחק. יתרון הביתיות של הרצליה ואחרי זה יהיה משחק אצלנו בבית. זאת הסיטואציה, מי שצריך לפתור אותה זה לא אני. ברור שזה חבל שהרבה קהל לא יכול לבוא למשחק הזה, עם זה נעשה את המקסימום. ביקשו ממני הרבה כרטיסים ודחיתי את זה. לפחות פה בחמישי יהיה מלא. מי שיצליח להיכנס לשם, ירוויח. מי שלא, יראה מהבית".

על היריבה: "אנחנו ב-2:2 עם הרצליה העונה. הם ניצחו אותנו פה והביסו אותנו בגביע, תחושות מעורבות של ניצחונות והפסדים. יש להרצליה יתרון מסוים מתחת לסלים, אבל גם לירושלים היה אותו דבר. הרצליה היא קבוצה שמשום מה הולכת לקו הרבה פעמים במשחק. הם סוחטים הרבה עבירות ונקווה שזה לא יהיה ככה הפעם. ננסה לתת תשובה לדבר הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully