וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים הצרפתי: בין 109 ל-117 אלף איש הגיעו לגמר בסטאד דה פראנס

שרי הפנים והספורט ניסו להסביר בפני הסנאט מה גרם לפיאסקו בגמר האלופות, האשימו את אוהדי ליברפול והתנצלו על הטעויות. ליברפול מציעה לאוהדיה "עזרה נפשית"

המהומות מחוץ לסטאד דה פראנס בגמר ליגת האלופות/לפי סעיף 27/א' לחוק זכויות יוצרים

שר הפנים הצרפתי ג'ראלד דרמאני דיבר אתמול (רביעי) בפני הסנאט הצרפתי על הפיאסקו שאירע בשבת לפני גמר ליגת האלופות בסטאד דה פראנס, וטען שחלק מאוהדי ליברפול אכן גרמו לחוסר סדר ציבורי. מאז שבת, על רקע ההאשמות הגדולות בצרפת ובאנגליה על ההתנהלות, נשמעה ביקורת חריפה על משטרת צרפת וגם על אוהדי ליברפול. סרטונים רבים מהאירוע הראו גם פריצה של אוהדים, אבל גם אוהדים רבים וטובים שהגיעו עם כרטיסים ולא הורשו להיכנס למשחק - ואף חלקם רוססו בגז פלפל על ידי שוטרים צרפתים.

אוהדי ליברפול תקועים מחוץ לסטאד דה פראנס בגמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד. THOMAS COEX/AFP, GettyImages
אוהדי ליברפול תקועים מחוץ לסטאד דה פראנס בגמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד/GettyImages, THOMAS COEX/AFP

על פי ההערכה של דרמאני, באזור האצטדיון היו בין 109 ל-117 אלף איש - על אף שהסטאד דה פראנס יכול להכיל רק 81 אלף צופים. לדבריו, אוהדי ליברפול אשמים בבלגן. "זה ברור, כל גורמי האבטחה אומרים את זה, אוהדים של ליברפול היו אלה שיצרו את הבעיות", אמר שר הפנים הצרפתי, "לא כל האוהדים, אלא חלק קטן מהם.... ליברפול זאת קבוצה שונה מאחרות. במדריד 2019 היו אותן בעיות. אין ספק שהינו צריכים לצפות את זה, את אותן בעיות של כרטיסים מזויפים והרבה אנשים מחוץ לאצטדיון". עם זאת הוסיף ש"אין ספק שהדברים היו יכולים להיות מנוהלים טוב יותר".

הסנאטור הצרפתי פרנסואה בוהם הגיב בזעם: "אתה מביע חרטה? אתה צריך להתבייש. להאשים את אוהדי ליברפול, כשאתה מכיר את ההיסטוריה של המועדון, כשאתה יודע אילו צעדים דרסטיים הקבוצה עושה במלחמה נגד חוליגנים, זה לא בסדר". מלשכת נשיא צרפת עמנואל אקרון נמסר: "מעניקים לשר את מלוא הגיבוי".

עם זאת, שר הפנים מאשר שבהתנהלות המשטרה היו גם חלקים "לא ראויים": "אני אישית ראיתי לפחות שני מקרים שבהם במהלך ניסיון לשמור על הסדר נעשה שימוש לא תקני בגז מדמיע". שרת הספורט הצרפתית אמליה אודה קאסטרה התנצלה בפני האוהדים האנגלים: "אנחנו מתנצלים על חוסר הנוחות שנעשתה ל-22 אלף צופים אנגלים שרכשו כרטיסים בצורה חוקית ולגיטימית. 2,700 בעלי כרטיסים לא נכנסו למשחק".

עוד בוואלה!

העברות בעולם: סאדיו מאנה סיכם לשלוש שנים בבאיירן מינכן

לכתבה המלאה
אוהדי ליברפול תקועים מחוץ לסטאד דה פראנס בגמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד. THOMAS COEX/AFP, GettyImages
אוהדי ליברפול תקועים מחוץ לסטאד דה פראנס בגמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד/GettyImages, THOMAS COEX/AFP

בינתיים באנגליה: ליברפול מנסה לארגן "תמיכה נפשית" לאלפי אוהדיה אחרי מאורעות הגמר. אחרי שהמועדון ביקש מהאוהדים לשתף אותם בחוויות שלהם מהמשחק על מנת להגיש תלונה, בקבוצה נתקלו באלפי סיפורים קשים של אהדים, שטענו שסבלו מיחס משפיל מהמשטרה. לא רק שנאלצו לעמוד בתורים, אלא גם אחר כך לא נתנו להם להיכנס למשחק, לא האמינו להם שהכרטיסים שלהם אמיתיים, ועל חלקם גם ירו גז מדמיע, כולל על מספר ילדים.

"המועדון עובד על סיוע כספי, וממליץ לאוהדים לחפש סיוע נפשי אם הם מרגישים שהם זקוקים לו בתקופה הזאת", נכתב בהצהרה מטעם המועדון, "הסצינות מהאצטדיון, לפני המשחק ואחריו, יותירו זיכרונות קשים מאוד שייחקקו, ולא מסיבות טובות".

  • עוד באותו נושא:
  • ליברפול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully