וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באמריקה זה כבר קורה: חוויית האצטדיונים כפי שלא הכרתם

זיהוי פנים בשערי הכניסה, הזמנת אוכל למקום הישיבה, תורים וירטואליים ועוד. חוויית האצטדיונים עוברת שדרוג טכנולוגי אדיר. בארה"ב זה כבר קיים, ומתי אצלנו?

תחום הספורט היה מהראשונים שנפגעו מנגיף הקורונה וגם אחד האחרונים להתאושש ממנו. בתחילתה של המגפה נערכו משחקים רבים ללא קהל, ומאוחר יותר אף בוטלו או נדחו תחרויות ספורט רבות. עם הסרת המגבלות חזרו אט-אט התחרויות והמשחקים עד שבחודשים האחרונים הפעילות חזרה למלואה והאצטדיונים מלאים באוהדים.

כיום, כשעדיין מגפת הקורונה מרחפת מעל הראש של כולנו ובנוסף לרוב יש טלוויזיות חכמות מעל 50 אינץ' יחד עם מערכות סאונד מטורפות, ייתכן שהרבה אנשים יעדיפו דווקא לשבת בבית עם חברים, לפתוח בירה קרה, לנשנש פיצוחים ולראות את המשחקים ולהתרגש באותה המידה. כך לוותר על המסע הארוך לאצטדיון ולוותר על הפקקים, על "הכיף" בלהידחק בתורים אינסופיים בכניסה לאצטדיון, וגם בדוכנים של האוכל.

מושבים באיצטדיון. יחצ,
אוכל עד למושב. FedEx Field בוושינגטון/יחצ

ואכן, אחד האתגרים שמועדוני הכדורגל הגדולים בעולם מתמודדים איתם הוא איך לגרום לצופים לבוא למגרשים ולוותר על האלטרנטיבה הנוחה יותר שיש להם בבית. אז איך הם עושים ומתמודדים עם זה? על ידי טכנולוגיות ספורט חכמות ומתקדמות, כמובן, שהופכות את האצטדיונים לנוחים יותר, מעניינים יותר ובעיקר חכמים יותר. השנתיים האחרונות גרמו להאצה מאוד גדולה בתהליכים דיגיטאליים שלא פסחו גם את עולם הספורט ואנו רואים הרבה אצטדיונים בעולם המאמצים פתרונות שונים כדי לשפר ולייעל את החוויה לצופים. הם עושים זאת על ידי שיפור חווית ההגעה לאצטדיון, שיפור החוויה בזמן השהייה ביציעים ושיפור החוויה בזמן היציאה מהמגרש.

כאמור, אחד הדברים שהופכים את החוויה לפחות נעימה היא העיכוב הקיים בכניסה לאצטדיון. לכן כיום אנו רואים יותר ויותר אצטדיונים בעולם עם מערכות חכמות שסורקות את הברקוד שעל הכרטיס ומאפשרות כניסה עצמאית וחלקה, או ישנו נציג עם מכשיר אשר סורק את הברקוד. אולם כיום יש גם חברות הבוחנות מערכות חכמות לזיהוי פנים המאפשרות כניסה חלקה יותר ומונעות זיוף וספסור של כרטיסים, וגם טכנולוגיות שמאפשרת להיכנס לאצטדיון בעזרת הטלפון שלנו.

לאחר הכניסה החלקה והנעימה לאצטדיון מגיע החלק העיקרי והמרכזי של האירוע. קנייה של אוכל ושתייה. למועדונים חשוב מאוד שהקהל שמגיע יוכל להרגיש בבית, שלא יחסר לו כלום והוא לא יצטרך להתעסק בשום דבר שלא קשור לצפייה במשחק ואולי לפספס חלק חשוב ממנו.

אחת הדרכים למנוע פספוסים של רגעים חשובים היא לא לתת לאוהד לקום מהמושב שלו בזמן המשחק, מלבד הקפיצות כשיש גולים כמובן. בזמן משחק כיף לאכול ולשתות וכשאנחנו בבית אין שום בעיה עם זה, ואנחנו יכולים להכין הכול מראש על השולחן בסלון ומקסימום לגשת למקרר ולהביא חיזוקים. במגרש זו בעיה, צריך לקום, לעמוד בתור ולסחוב מלא דברים לחברים שיושבים לידך וכך מתחילים הפספוסים. חברת Grubhub, ענקית משלוחי המזון האמריקאית, מנסה לפתור בדיוק את הבעיה הזו על ידי שימוש באפליקציה שלהם להזמנת אוכל ושתייה מהמסעדה הקרובה למקום הישיבה ואיסופו ברגע שהוא מוכן או בהפסקה, דבר שמאפשר לדלג על התורים ולפשט את תהליך ההזמנה כך ש"מפספסים" הרבה פחות רגעים מרגשים במשחק.

סיור באצטדיון. יחצ,
פיתרון לתורים בכניסה/יחצ

עמי פלגי, ראש צוות ומוצר של GrubHub : "חווית האוכל באצטדיונים מהווה באופן מסורתי נקודת מתח עבור אוהדים רבים שחוששים מזמני ההמתנה הארוכים ולכן נמנעים מלהזמין. הטכנולוגיה שלנו באה לפתור זאת, אנחנו הופכים את החוויה לקלה ומהנה על ידי שימוש בתורים וירטואלים שמאפשרים לאוהד לדעת בדיוק מתי ההזמנה תהיה מוכנה, ופתרונות loyalty אשר מציעים הטבות לאוהדים בזמני השיא של המשחק. בעתיד נשקול לשלב טכנולוגיות נוספות של לוקרים חכמים שניתן לאסוף את האוכל על ידי סריקת QR ללא צורך בהמתנה כלל".

לחברה מרכז פיתוח בישראל, היחיד מחוץ לארה"ב, שמתמקד בפיתוח טכנולוגיות להזמנת, שילוח ואיסוף מזון בקמפוסים של אוניברסיטאות ובחללים סגורים בכלל כמו איצטדיונים. כיום החברה פועלת בשני אצטדיוני ענק בארה"ב, DRV PNK Stadium במיאמי, ו- FedEx Field Stadium בוושינגטון. צופה שמגיע לאצטדיון ואין לו את האפליקציה יכול לסרוק קוד QR הנמצא בגב המושב שלפניו, להוריד אותה וכך ליהנות מהחוויה של האצטדיון, במידה וכבר יש לו אותה, ברגע שיתפח אותה היא תזהה את המיקום שלו ותראה לו את האופציות הקיימות.

עמי פלג, גראבהאב. יחצ,
חוויה קלה ומהנה. עמי פלגי, גראבהאב/יחצ

טכנולוגיות נוספות אשר משפרות את חוויית השהייה באצטדיונים ותגרום לאוהדים להרגיש חלק בלתי נפרד מהאירוע ומכל מה שמסביב, הן משחקים וחידונים תוך כדי משחק. ישנן חברות שונות שמפעילות משחקים כאלה באמצעות שימוש במסנג'ר של פייסבוק, למשל, כשדרך מגניבה נוספת לשכנע את האוהדים שכדאי להם להגיע לאצטדיונים ולא להישאר בבית, היא על ידי האפשרות לצלם את עצמם בתוך האצטדיון בעזרת מצלמות תלוית על גג האולם. כיום קיימת טכנולוגיה המאפשרת לקהל לשלוט במצלמות וכמו מוט סלפי ממש ארוך מאפשר לצלם סלפי במקום המושב כאשר התמונות נשלחות ישירות לאפליקציה ייעודית הנמצאת על הטלפון.

הפתרונות הללו הם רק טיפה בים החכם הזה ואולם בעידן של היום החשיבות של כל אוהד היא עצומה, הפיתוחים והחידושים להפוך כל אצטדיון לחכם יותר לא נגמרים ובשנים הקרובות אנו נראה מהפך של ממש בחוויית הצפייה באירועי ספורט.

  • עוד באותו נושא:
  • אצטדיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully