וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים הצרפתי האשים את קלופ במחדל בפריז, ליברפול דורשת התנצלות

ז'ראלד דרמנין הפנה אצבע מאשימה לעברו של מנג'ר ליברפול, שקרא לאוהדים להגיע לפריז גם ללא כרטיס: "היו 40 אלף כרטיסים מזויפים, זה קרה עם הבריטים גם במדריד ובגמר היורו". ליברפול דורשת חקירה נקייה, והתנצלות

אוהדי ליברפול חוגגים ברחובות פריז לפני גמר ליגת האלופות/טוויטר, Liverpool FC

אופ"א החלה בחקירה עצמאית של אירועי גמר ליגת האלופות בשבת בפריז, בניסיון להבין את הסיבה שהובילה לדחיית המשחק ב-36 דקות ולכך שאלפי אוהדי ליברפול עם כרטיסים בידם רוססו בגז מדמיע ונותרו מחוץ לאצטדיון, אולם בצרפת כבר סימנו את האשמים במחדל.

שר הפנים הצרפתי, ז'ראלד דרמנין, הפנה אצבע מאשימה ללא אחר מאשר מנג'ר ליברפול, יורגן קלופ, בטענה שהוא היה זה שנתן לאוהדים דחיפה נוספת להגיע לעיר האורות גם לא השיגו כרטיס למשחק.

שחקן ריאל מדריד רודריגו עם מאמן ליברפול יורגן קלופ. Fran Santiago, GettyImages
שר הפנים הצרפתי לא חסך בביקורת נגדו. קלופ/GettyImages, Fran Santiago

דרמנין טען כי בקרב אוהדי ליברפול מחוץ לאצטדיון הסתובבו כ-40 אלף כרטיסים מזויפים לגמר האלופות וטען שלא מקרי שאירוע כזה התרחש שנה אחרי הכאוס בגמר אליפות אירופה בוומבלי בקיץ האחרון, שגם לפניו נרשמו עימותים רבים מחוץ לאצטדיון ומהומת הענק הגיעה לשיאה כאשר אלפים פרצו את שערי האצטדיון בלונדון.

במסיבת עיתונאים שקיים אמר דרמנין: "נוכחות של אוהדים בריטים רבים בלי כרטיסים קרתה גם בגמר במדריד ב-2019 וגם אז היו אירועים דומים לאלו שראינו בשבת. אותו דבר היה גם בגמר יורו 2020 בוומבלי בשנה שעברה. ההתנהגות הזו מתווספת לשוק ענק של כרטיסים מזויפים ואני מזכיר לכם שהמנג'ר של ליברפול רק לפני מספר ימים קרא גם לאוהדים ללא כרטיס להגיע לצרפת", אמר והאשים את קלופ.

"אלפי אוהדים בריטים הגיעו למתחם שהוקם עבור אוהדי ליברפול וכיבדו את החוקים ואת המקום, שם דברים התנהלו כשורה, אבל היו גם אחרים שהתעמתו עם כוחות האבטחה".

אוהדי ליברפול חוגגים ברחובות פריז לפני גמר ליגת האלופות. רויטרס
אוהדי ליברפול הגיעו בכמויות בלתי נתפשות לפריז/רויטרס

קלופ, בביקורת על אופ"א שהקצתה למועדון כ-20 אלף כרטיסים בלבד באצטדיון שמכיל 81 אלף, אמר בשבוע שעבר: "זה הדבר היחיד שמאכזב בכל המסע שמצפה לנו לפריז. אני מקווה מאוד שכל האוהדים שלנו יצליחו להיכנס ליצור אווירה אדירה כמו שהם יודעים לספק. אני לא רוצה לקרוא לאוהדים שלנו להגיע לפריז בלי כרטיס, אבל זו עיר גדולה מספיק בשביל להכיל גם את אלו שלא השיגו. גם בבאזל ב-2016 קראתי לאוהדים להגיע ובעיר היו בהלם, אבל פריז מספיק גדולה ואני בטוח שגם מי שיגיע בלי כרטיס ייהנה".

ליברפול, כמו גם ריאל מדריד, קיבלה כ-20 אלף כרטיסים מאופ"א למכירה לטובת עובדי המועדון, מוזמנים ואוהדים הקבוצה. אמנם כמות האוהדים שהגיעה לבירת צרפת כפולה לכל הפחות, אך בליברפול מכחישים בתוקף שעשרות אלפים הגיעו לאצטדיון עם כרטיסים מזויפים בידם וטוענים שמדובר בתירוץ שהמשטרה חוזרת עליו כדי לברוח מאחריות. יתרה מכך, אנדי רוברטסון, מגן ליברפול, סיפר כי גם אחד מחבריו לא הצליח להיכנס לאצטדיון בטענה שברשותו כרטיס מזויף, על אף שמדובר בכרטיס שהוא קיבל מהמועדון ועל כן לא הגיוני שאינו תקין.

יושב ראש ליברפול הגיב בזעם לדברים של שר הפנים, ועל פי פרסומים באנגליה, פנה לשרת הספורט הצרפתית ודרש התנצלות פומבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully