וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאוט: "בניון לא היה קולני, אך כשהיה אומר משהו הייתה לזה משמעות"

אקס ליברפול בראיון: "בניון היה חשוב לקבוצה, ידע את מקומו". על הקריירה: "בגיל 17 עוד הייתי חובבן, אמרו שלא אגיע לרמות הגבוהות". וגם: ההגעה לאדומים והרגע הכי גדול

ראיון עם דירק קאוט/ספורט1

ליברפול חתמה עונה גדולה באכזבה קשה, כאשר אחרי הפסד תואר האליפות למנצ'סטר סיטי במחזור הסיום הדרמטי, היא גם הפסידה בגמר ליגת האלופות לריאל מדריד ונותרה עם זכייה בגביע האנגלי ובגביע הליגה בלבד. מי שרשם בעבר תקופה ארוכה ומוצלחת במועדון ואף הפסיד איתה בגמר האלופות הוא דירק קאוט, שהעניק ראיון לניב דברת בו דיבר על המעבר לאדומים, על שיתוף הפעולה עם יוסי בניון ועל הרגע הזכור ביותר שלו בקבוצה.

דירק קאוט שחקן ליברפול. רויטרס
טוטנהאם רצו אותו, אך הוא נחת בליברפול. קאוט/רויטרס

ההחלטה לעבור מפיינורד לליברפול: "שנה לפני שחתמתי בליברפול, טוטנהאם התעניינה בי מאוד אבל זה היה ביום האחרון של חלון ההעברות אז הרגשתי שזה לא יהיה הוגן כלפי פיינורד אם אעזוב כמה שעות לפני סגירת החלון והיא לא תוכל לצרף מחליף. לפני מונדיאל 2006 קיבלתי טלפון מרפא בניטס שאמר לי: 'אתה צריך להתכונן לטורניר, לא רוצה להפריע יותר מדי, אבל יש לי רק שאלה אחת - אתה רוצה לשחק בליברפול"?. אמרתי שכמובן, הוא אמר לי להיות סבלני ושאחרי הטורניר יחתימו אותי".

שיתוף הפעולה עם יוסי בניון בליברפול במשך שלוש עונות: "בניון הוא אישיות נהדרת על המגרש ומחוצה לו. הוא לא היה הכי קולני בחדר ההלבשה, אי אפשר להיות קולני יותר מג'יימי קראגר, אבל בכל פעם שהוא היה אומר משהו הייתה לזה משמעות. מחוץ למגרש היינו די קרובים, בילינו ביחד לא מעט פעמים, ביקרנו זה בביתו של זה. הוא היה מנהיג אמיתי בנבחרת ישראל ושחקן מאוד חשוב בליברפול, הוא ידע את מקומו".

יוסי בניון לאחר שכבש במדי ליברפול את שער ריאל מדריד. Clive brunskill, GettyImages
אישיות מיוחדת על המגרש ומחוצה לו. בניון/GettyImages, Clive brunskill

חצי גמר ליגת האלופות ב-2007 נגד צ'לסי, שלושער ב-2011 נגד מנצ'סטר יונייטד או צמד בדרבי נגד אברטון - מה גורם ליותר צמרמורת? "הצמרמורות החזקות ביותר היו אחרי הניצחון על אברטון בגודיסון פארק, הבקעתי שני פנדלים כשהייתי בתקופה קשה. אבא שלי הלך לעולמו באותה תקופה כך שהיה לי קשה. בניטס העלה אותי בהרכב ולא הייתי רשום כאחד מבועטי הפנדלים, אך אנדריי וורונין לא הרגיש טוב ואמר לי לבעוט, הייתי מוכן. הבקעתי אחד אבל בדקה האחרונה של המשחק, קיבלתי הזדמנות להכריע עם פנדל. זה היה מדהים, ברגע שהבקעתי רצתי ליציע האורחים כדי לחגוג איתם".

לואי ואן חאל, מאמן נבחרת הולנד. ANP Sport, GettyImages
המנג'ר הכי טוב. ואן חאל/GettyImages, ANP Sport

המנג'ר הכי טוב בקריירה: "לואי ואן חאל. כשאני צריך לבחור, אני אומר שהוא ובניטס השפיעו עליי הכי הרבה. הם היו שונים לגמרי אבל הדבר המשותף להם הוא שהם תמיד חשבו על הפרטים הכי קטנים, זה מה שעזר להם להצליח".

סיכום הקריירה במשפט אחד: "מיוחדת. בגיל 17 הייתי עדיין חובבן, ובמדינתי זה גיל מאוחר כדי להפוך למקצוען. אמרו שלא אגיע לרמות הגבוהות, אבל הגעתי לליברפול ונבחרת הולנד, שיחקתי בגמר מונדיאל ובגמר ליגת האלופות. בסוף רציתי לחזור לפיינורד ובמחזור האחרון הצלחנו לזכות באליפות ראשונה אחרי 18 שנה והבקעתי שלושער במשחק האחרון שלי בקבוצה".

  • עוד באותו נושא:
  • דירק קאוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully