וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוהד הישראלי משלם יותר: מדוע משחקי הבית בפלייאוף הוצאו מהמינוי?

25.5.2022 / 12:21

בעבר, סדרות ההכרעה נכללו בכרטיס העונתי שרכשו האוהדים. בדיקת וואלה! ספורט העלתה שבמדינות אחרות באירופה נוהגים כך עד היום. אבל המנויים בארץ, שליוו את קבוצותיהם לאורך כל העונה, יידרשו להוציא עוד מאות שקלים כדי להגיע ולצפות בקרב על האליפות

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 25.5/ספורט1

סדרת הגמר הלוהטת של הליגה האדריאטית, שתפגיש את פרטיזן בלגרד עם הכוכב האדום בלגרד, תחל בסוף השבוע. בליטא ייפתח הגמר כבר מחר (חמישי), בעוד איטליה וטורקיה ממתינות לפתיחת חצי הגמר. סדרות רבע הגמר ביוון נמצאות בעיצומן, ובספרד וצרפת הוציאו רק אתמול את הפלייאוף לדרך.

גם בישראל מתמרקים לקראת חצאי הגמר, אבל בין ליגת העל לבין הליגות האחרות שצוינו לעיל יש הבדל אחד מהותי: כמעט רק בארץ ייאלצו האוהדים בעלי המינוי העונתי לחזור ולרכוש כרטיסים למשחקי ההכרעה על האליפות המקומית.

בדיקת וואלה! ספורט העלתה כי בשבע המדינות האחרות, סדרות חצי הגמר והגמר נכללות בכרטיס השנתי שנקנה מראש. כך באדריאטית ובליטא, באיטליה, בטורקיה וביוון, בספרד ובצרפת. יוצאת הדופן, שדומה לישראל, היא גרמניה, שגם בה המנויים מקבלים מראש כרטיסים לליגה הסדירה בלבד; בפלייאוף הם זוכים לקדימות על המקומות השמורים להם ומקבלים הנחה במחיר, אך נאלצים לשלם סכום נוסף.

אוהדי הפועל ירושלים. דני מרון
ליוויתם את הקבוצה לאורך כל העונה? עכשיו תשלמו עוד מאות שקלים. אוהדי הפועל ירושלים/דני מרון

בארץ, כל עוד שוחקו סדרות הפלייאוף, משחקי הבית שבהן נכללו במינוי שרכשו אוהדי הקבוצות השונות. ב-5 ביוני 2005 הביסה מכבי תל אביב את הפועל תל אביב 75:112 וחגגה אליפות לעיני 10,000 צופים ביד אליהו; רובם ככולם היו מנויים של אלופת היורוליג דאז, ואיש מהם לא נדרש לקנות כרטיס במיוחד למשחק.

17 שנים חלפו מאז, ובמהלכן עבר הכדורסל הישראלי מסע ממושך ומפותל: ברוב העונות הוכרע גורל האליפות באירוע הפיינל פור שאירגנה מנהלת הליגה; היו גם שלוש עונות, בין 2013 ל-2015, שבהן נערכה סדרה בחצי הגמר - והכרטיסים למשחקי הבית במסגרתה נכללו במינוי.

אשתקד חזרו הסדרות, מבלי שראשי הענף יידרשו לשאלה הזאת. הסיבה פשוטה: מלכתחילה לא נמכרו בעונה שעברה מינויים בשל מגיפת הקורונה (בדומה למה שקרה בעונה הנוכחית באיטליה). העונה יש סדרות, והסדר שב לכאורה על כנו, רק שהאוהדים נשכחו בדרך. גם אלו שהשקיעו אלפי שקלים בקבוצתם לאורך החודשים האחרונים, יידרשו לשלם כעת מאות שקלים נוספים כדי לחזות מקרוב במאבק על הצלחת.

עוד בוואלה!

המחליף של ג'ורדי ברתומיאו? דיאן בודירוגה עשוי להתמנות למנכ"ל הבא של היורוליג

לכתבה המלאה
אוהדי מכבי תל אביב במחווה לאנטה ז'יז'יץ'. אודי ציטיאט
רוב עמיתיהם מהיורוליג דווקא נכנסים בחינם לפלייאוף. אוהדי מכבי תל אביב/אודי ציטיאט

ההחלטה הזו אינה חדשה, ולא נולדה במפתיע. העיוות נוצר כבר במהלך הדיונים בין ראשי הקבוצות במנהלת הליגה לקראת ביטולו של הפיינל פור והשבתן של סדרות הפלייאוף. בניסיון לשכנע את המועדונים הקטנים יותר להצטרף למהלך, הוצע כי ההכנסות מחצי הגמר ומהגמר "יולאמו": המנהלת תהיה אמונה על ארגון המשחקים, והרווחים ממכירות הכרטיסים יחולקו בין הקבוצות השונות. העונה, על פי החלוקה שנקבעה מראש, הקבוצה הביתית תפריש 30 אחוזים מההכנסות לאורחת. זאת בניגוד למשחקי בית "רגילים" בליגת העל, שבהם כל ההכנסות הולכות למקומיים.

וכמה זה יעלה לכם?

* מחירי הכרטיסים למשחק הביתי של הפועל ירושלים נגד הפועל חולון ביום שישי ינועו בין 45 ל-300 שקלים ביציע ו-400 על הפרקט, כשמחזיקי המינוי יזכו להנחה של 50 אחוזים.

* גם מכבי תל אביב מציעה למנוייה כרטיסים בחצי מחיר, וכדי להיכנס למפגש מחר עם בני הרצליה יידרש הקהל הרחב לשלם בין 45 ל-120 שקלים (ו-350 שקלים במושבים בצידי המגרש).

* החולונים מציעים כרטיסים בין 50 ל-100 שקלים למשחק שאותו יארחו בשבוע הבא.

* בהרצליה העמידו את המחירים בין 70 שקלים ביציע העליון ל-200 על הפרקט.

האזינו: אהרל'ה ויסברג לקראת חצאי גמר הפלייאוף

אוהדי הפועל חולון. אודי ציטיאט
70% מההכנסות ילכו למארחת ו-30% לאורחת. אוהדי הפועל חולון/אודי ציטיאט

אמנם הכרטיסים הללו נחשבים, לפחות בחלק מהמקרים, לזולים יותר מאלו שהוצעו למכירה במשחקי הליגה הסדירה, אך זו רק ההתחלה. בסדרת הגמר, ו/או במקרה של משחק שלישי ומכריע בחצי הגמר, המחירים צפויים לעלות, והאוהדים הישראלים - שוב - יידרשו לשלם.

ממנהלת הליגה נמסר בתגובה: "המתווה הכלכלי של סדרות חצי הגמר והגמר נקבע ואושר לחמש שנים על ידי דיריקטוריון המנהלת, שבו חברים כל נציגי הקבוצות. הקבוצות יידעו את רוכשי המינויים שהמינוי אינו כולל את שלב חצי הגמר והגמר עוד בטרם הרכישה. כמו כן, הקבוצות נותנות הטבות משמעותיות וזכות ראשונים לבעלי המינויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully