וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והוא לפני סיום: האם הגיע לקרסטאיץ' להמשיך לעונה נוספת?

21.5.2022 / 11:20

הסרבי לא יירשם כאחד הזרים הבכירים שאימנו במכבי תל אביב, אך לבטח לא יוזכר ברשימת המוזכרים לגנאי. אם היה לו סגל טוב יותר וגיבוי רחב יותר, כנראה שהוא היה מתכונן עכשיו לעונה שנייה בצהוב

אוהדים באימון מכבי תל אביב לפני הדרבי/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כבר יומיים שמלאדן קרסטאיץ' מתרגל את אוראל באיה בהרכב הפותח לדרבי. ביום חמישי הוא ממש נתן לו את התחושה שהוא עולה בהרכב. אתמול (שישי) זה כבר היה פחות ברור והסרבי החליף כל הזמן.

למאמן מכבי תל אביב אין בעיה לעלות הערב עם שחקן הכנף הצעיר של קבוצת הנוער במשחק הכי טעון שיש בכדורגל הישראלי. בדיוק כמו שלא חשש לזרוק את אוסקר גלוך להרכב הפותח מול מכבי חיפה לפני קצת יותר מחודש, ובכך נתן לכוכב הצעיר את הדחיפה הכי משמעותית שקיבל עד כה לקריירה שעוד צפויה לו.

קרסטאיץ' יסיים הערב את הפרק שלו במכבי תל אביב כשאחד הדברים שהכי איפיינו אותו זה האומץ המקצועי לעשות מה שהוא חושב לנכון. לעלות עם שני חלוצים ואפילו שלושה, לשנות הרכבים מנצחים שבת אחרי שבת ובטח מערכים, להזיז שחקנים שהיו טאבו בעמדות מסויימות לעמדות אחרות, וכן - גם להעלות שני ילדים כמו גלוך ואולי גם באיה הערב, בהרכבים בהם האמין.

לא פעם ישב קרסטאיץ' במסיבות עיתונאים ודיבר על משמעות החיים בשבילו. על זה שלקחת סיכון זה לא לבחור בהרכב כזה או אחר. צלקות המלחמה ביוגוסלביה עוד ניכרות עליו והוא מרבה לדבר על כך. את מה שרואים כבר חודשים באוקראינה, הוא רואה דרך העיניים של מי שחווה את זוועות מלחמת האזרחים במולדתו.

שחקן מכבי תל אביב אוסקר גלוך. אריאל שלום
קרסטאיץ' לקח סיכון עמו. גלוך/אריאל שלום

קרסטאיץ' היה משוכנע שימשיך במכבי תל אביב לעונה נוספת. כשסוכניו ישבו למשא ומתן עם מכבי תל אביב, הם התעקשו בהתחלה על חוזה לעונה וחצי. זה היה טבעי שיבקשו זאת, מאחר שמכבי תל אביב היתה רעה מאוד והסגל שלה לא היה מספיק טוב בשביל לעמוד במטרות. אבל המועדון סירב ליותר מחצי עונה והתעקש שהאופציה תהיה שלו. מה שקרה עם פטריק ואן לוון השפיע. העובדה שקיבל חוזה לשתי עונות כמאמן בוגרים, ופוטר כבר באוקטובר כשצריך לשלם לו כל כך הרבה כסף קדימה, הובילה את מכבי תל אביב להתעקש מול קרסטאיץ'. הסוכנים שלו, כאמור, לא אהבו זאת, אבל דווקא הוא הרגיע ואמר שיהיה בסדר, ושבתום חצי עונה הצהובים ירצו בעצמם להאריך את החוזה שלו. עד כדי כך הוא היה משוכנע בעצמו, וכאשר מיטש גולדהאר נתן לו אור ירוק לצרף את ג'ורג'ה יובאנוביץ', זה בכלל אותת לו שהוא בכיוון הנכון.

אלא שאז הגיעה מסיבת העיתונאים של ג'ק אנגלידיס, בה סירב נציג הבעלים להצהיר שקרסטאיץ' יישאר, וזה עוד היה בתקופת התוצאות הטובות. כאן כבר הבין הסרבי שהסיפור הרבה יותר מורכב. כשהגיעו גם ההפסדים, ובעיקר ההדחה בחצי גמר גביע המדינה, הוא הפנים שבעונה הבאה יאמן בקבוצה אחרת.

עוד בוואלה!

אוהדי מכבי ת"א נגד המשטרה, קרסטאיץ' מסרב להתייחס לעתידו

לכתבה המלאה
ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
דווקא הוא "מנצח" את קרסטאיץ'. איביץ'/דני מרון

מהיום הראשון כאן, קרסטאיץ' למד כמה הוא זקוק לשיפור האנגלית שלו. מכבי תל אביב הציעה לו ללמוד עם מורה פרטית והוא קפץ על העגלה. שלושת עוזריו יודעים אנגלית מצוין והוא הבין את השפה כבר מהיום הראשון כאן, אבל עד עכשיו נמנע לדבר בה מול התקשורת בלייב. עכשיו האנגלית שלו כבר הרבה יותר טובה, וכשיגיע לתחנה הבאה שלו לא אמורה להיות לו בעיה לדבר אותה גם במסיבות עיתונאים.

אם יש משהו שבוודאי צורב קצת לקרסטאיץ', זו העובדה שהוא מפסיד דווקא לוולאדן איביץ'. הוא יודע שהסרבי הצעיר יותר לקח כאן שתי אליפויות, אבל קרוב לוודאי שבפנים הוא מרגיש שיש לו יותר להציע, ובטוח לא פחות ממי שאמור לעשות קאמבק. קריירת הכדורגלן שלו עשירה יותר, והוא אימן את נבחרת סרביה, כך שהוא ודאי משוכנע שנעשה לו עוול, אבל עם המציאות הזו הוא יצטרך להתמודד.

בשבוע החולף קיבל קרסטאיץ' את ההודעה שג'ורג'ה יובאנוביץ' יוזמן לסגל נבחרת סרביה. זה היה ביום שני, כאשר מכבי תל אביב הייתה במלון לקראת המשחק מול הפועל באר שבע באותו הערב. הוא שוחח עם מאמן נבחרת סרביה דרגאן סטויקוביץ' ואישר לו שמבחינתו מגיעה ליובאנוביץ' ההזדמנות הזו. קרסטאיץ' היה מאושר, גם בשביל יובאנוביץ', אבל גם בשביל מכבי תל אביב שכבר עתה יכולה לסמן לעצמה סיכוי מאוד טוב למכור בעתיד בהרבה כסף את החלוץ שקנתה מצ'וקאריצ'קי הסרבית.

כשם שהיה שמח בעניין יובאנוביץ', קרסטאיץ' מרוצה גם מכך שהוא משאיר אחריו שחקנים צעירים כמו אוסקר גלוך, להם נתן הזדמנות ראשונה. גלוך היה מגיע לבוגרים של מכבי תל אביב, אבל ההיסטוריה הקצרה מלמדת שהקבוצה אוהבת לבשל את שחקניה הצעירים לאט, כך שייתכן שעם מאמן אחר, גלוך היה משחק בעונה הבאה כמושאל בליגה הלאומית אחרי שסיים את מחלקת הנוער. קרסטאיץ' לא חשב שהוא צריך לעשות את המסלול שעשו כאן לפניו, והיום יש למכבי תל אביב שחקן בשל להרכב בעונה הבאה.

מלאדן קרסטאיץ' מאמן מכבי תל אביב. אריאל שלום
לא יצטרף לרשימת המוזכרים לגנאי. קרסטאיץ'/אריאל שלום

בשבועות האחרונים קרסטאיץ' נוהג להגיד במסיבות העיתונאים שהוא מבין היום יותר מתמיד שבסוף התוצאה היא החשובה, ולא היכולת. בהרבה משחקים בהם מכבי תל אביב שלטה ושיחקה היטב בפלייאוף, הוא לא לקח את הנקודות, והנתון הזה הכריע בסוף בשאלת עתידו. עכשיו נשאר לו רק לסיים כהלכה עם ניצחון בדרבי, ולעזוב את ישראל בראש מורם. אוהדי מכבי תל אביב לא שוכחים לו את הניצחון האחרון בחוץ על מכבי חיפה בערב שהירוקים רצו לחגוג את האליפות. לא ישכחו לו גם את הניצחון 0:5 בדרבי האחרון. בהרבה משחקים הוא שיחק כדורגל התקפי ויצירתי, עם הרבה שחקנים בחלק הקדמי, בטח ביחס לימי פטריק ואן לוון. כדי שהסיום יהיה מתוק, קרסטאיץ' צריך גם להוביל הערב לניצחון אחרון ולשמר את רצף שמונה השנים שמכבי תל אביב לא מפסידה בדרבים.

מלאדן קרסטאיץ' אולי לא יירשם כאחד מבכירי המאמנים הזרים שאימנו כאן בתקופת מיטש גולדהאר, אבל הוא לבטח לא יהיה ברשימה של אלה שמזכירים לגנאי. עם סגל קצת יותר טוב, ואם היה לו גב וביטחון לעונה נוספת, יתכן שהיה היום בהכנות לעונה הבאה ולא צריך לחפש לעצמו תחנה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully