וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיציץ' הותיר את אולימפיאקוס ללא מילים: "זו הסיבה שהוא היה MVP"

כוכב אנאדולו אפס "הוכתר" ל"אלוהי היורוליג" אחרי סל הניצחון בחצי גמר הפיינל פור. וגם: העצה המקצועת של מייק ג'יימס וההיסטוריה שאלייז'ה בריאנט עשוי לעשות

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 19.5/ספורט1

פיינל פור היורוליג בבלגרד נפתח הערב (חמישי) בצורה הכי דרמטית שיש, כאשר ואסילייה מיציץ' קלע שלשה פחות משנייה לסיום ושלח את האלופה המכהנת, אנאדולו אפס, לגמר שלישי ברציפות אחרי 74:77 על אולימפיאקוס.

ואסילייה מיציץ', שחקן אנאדולו אפס. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
היורש של ספאנוליס כ"אלוהי היורוליג"? מיציץ'/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

מחזיקת המפעל ממשיכה לבנות את המורשת שלה בתור אחת הקבוצות הגדולות בתולדות היורוליג, ומאמן המנצחת, ארגין עתמאן, שמח בסיום: "זה מזל רע לאולימפיאקוס. היה להם משחק נהדר והאוהדים שלהם יצרו אווירה נהדרת. לא התחלנו טוב אבל השתלטנו על המשחק במחצית השנייה. התעייפנו, בעיקר שיין לארקין שסבל מבעיה בברך. גם הוא וגם ואסילייה מיציץ' התעייפו. החטאנו הרבה זריקות ואולימפיאקוס חזרה. היה משחק קשה, אבל עכשיו אנחנו רחוקים משחק אחד מתואר שני ברציפות".

ברחבי אירופה שיבחו את הסרבי, שבשנה שעברה סיים כ-MVP של העונה וגם של הפיינל פור, והעיתונאי האיטלקי אלסנדרו מאג'י אף קרא לו "אלוהים החדש של היורוליג, אחרי ואסיליס ספאנוליס".

שיין לארקין, שכיכב עם 21 נקודות, אמר בסיום: "משחק קשה, משחק נהדר עם אווירה נהדרת. מיציץ' עם זריקה ענקית, בעיר בה הוא נולד - אי אפשר לכתוב תסריט יותר טוב מזה. אני אומר כבר ארבע שנים שיש לנו קבוצה גדולה".

גיבור המשחק, ואסילייה מיציץ', הוסיף: "האמנתי שהזריקה תיכנס. אני ולארקין אף פעם לא מקנאים אחד בשני כשזה מגיע לזריקה האחרונה.".

עוד בוואלה!

מראה מראה שעל הקיר, מי הגארד הכי טוב בעיר? משאל המאמנים של וואלה!

לכתבה המלאה
שיין לארקין, שחקן אנאדולו אפס. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
להט, אך מיציץ' גנב לו את ההצגה בסיום. לארקין/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

מיציץ' היה חתום על הסל הענק, לארקין בלט, אך מי שתפס את תשומת ליבם של רבים הוא אלייז'ה בריאנט, שהפך לצלע השלישית בקו אחורי נהדר של הטורקים. אקס מכבי תל אביב, שהגיע במהלך העונה אחרי שנחתך ממילווקי באקס, קלע 16 נקודות וזכה למחמאות: "הוא התפתח להיות הכוכב השלישי שאפס הייתה צריכה העונה לצד מיציץ' ולארקין".

"צריך להוריד את הכובע בפני אולימפיאקוס, אבל שחקנים גדולים קולעים סלים גדולים", אמר בריאנט, שעשוי להפוך לראשון אי פעם שזוכה ביורוליג שנה אחרי שזכה באליפות ב-NBA.

טיילר דורסי מאוכזב אחרי ההפסד של אולימפיאקוס לאנאדולו אפס בחצי גמר הפיינל פור. רויטרס
אכזבה בצד היווני. דורסי ואייס/רויטרס

מן העבר השני, באולימפיאקוס מתקשים לעכל את ההפסד הכואב במשחק הפיינל פור הראשון שלהם אחרי חמש שנים. "על שתי הקבוצות היה לחץ, היה משחק צמוד כפי שציפינו", אמר המאמן יורגוס ברצוקאס בסיום, "הזריקה האחרונה קשה, אני לא יכול להתלונן בפני השחקנים שלי, הם נתנו הכל".

חסן מרטין, שקלע את הסל שאיזן ל-74:74 לפני שמיציץ' הכריע נותר מאוכזב: "שמרנו טוב במהלך האחרון, אבל מיציץ' שחקן כל כך טוב זו זריקה מאוד קשה, אין לי מילים. עשינו כמה טעויות והם הענישו אותנו בכל פעם". שאקיל מקיסיק, שסיים כקלע המוביל של האדומים עם 12 נקודות, הוסיף: "אין הזדמנויות שניות, להפסיד ככה זה אף פעם לא כיף. צריך להוריד את הכובע בפני מיציץ', זו הסיבה שהוא ה-MVP לשעבר וזו הסיבה שאנאדולו היא האלופה המכהנת".

מייק ג'יימס מחלק עצות

מי שצפה במשחק ושיתף את עוקביו לאחר הסיום הוא מייק ג'יימס. כוכבה של מונאקו התייחס לדרך בה אולימפיאקוס בחרה לשמור ברבע האחרון וצייץ: "או שאתה מביא שמירה כפולה על מיציץ' ונותן לאדריאן מוארמן הקר לזרוק, או שאתה עושה עבירה ומשיג את הכדור להתקפה האחרונה. אתה לא יכול לאפשר בידוד של מיציץ' או לארקין ברגע הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully