וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלשת ניצחון דרמטית למיציץ', אנאדולו אפס עלתה לגמר היורוליג

בערב שעמד בסימן המופע של לארקין, שקלע 21 נקודות, היה זה חברו הסרבי שפתח את הפיינל פור בבלגרד עם סל ענק 0.2 שניות לסיום שקבע 74:77 על אולימפיאקוס. בריאנט גם כן בלט עם 16

פיינל פור היורוליג בבלגרד נפתח הערב (חמישי) עם דרמה גדולה, כאשר האלופה המכהנת אנאדולו אפס העפילה לגמר שלישי ברציפות בזכות שלשת ענק של ואסילייה מיציץ' בסיום שקבעה 74:77 על אולימפיאקוס.

היוונים, שחזרו למעמד לראשונה אחרי חמש שנים, שלטו והובילו במשך רוב המחצית הראשונה, אך שיין לארקין, שלהט עם 16 נקודות עד ההפסקה, דאג להשאיר את הטורקים בעניינים. המומנטום התהפך במחצית השנייה, הרבה בזכות התעלות של אקס מכבי תל אביב, אלייז'ה בריאנט, שזכה לתגובה מחברו לשעבר בצהוב, טיילר דורסי, שגם כן כיכב ברבע השלישי. דורסי הקטין את הפיגור של היוונים בסיום הרבע השלישי לשלוש נקודות בלבד עם סל הבאזר, אך אחרי שלושה רבעים עם תוצאה גבוהה, הלחץ התחיל להשפיע ברבע האחרון, בו לא נקלע סל שדה באף צד במשך שש דקות. חסן מרטין השווה ל-74:74 כ-19 שניות לסיום, ואז הגיע מיציץ'. הסרבי, במולדתו, קלע את הסל הגדול בקריירה וסיפק את אחד הרגעים הגדולים בתולדות הפיינל פור, ולא השאיר ליוונים סיכוי.

שיין לארקין להט עם 21 נקודות, אלייז'ה בריאנט ו-ואסילייה מיציץ' הוסיפו 16 ו-15 בהתאמה. חמישה שחקנים של אולימפיאקוס קלעו בדו ספרתי, אך הפעם, בניגוד לשנים עברו, לא היה לה ברגע האמת את ואסיליס ספאנוליס שיושיע אותה עם עוד רגע אחד של קסם.

שחקני אנאדולו אפס חוגגים את סל הניצחון של מיציץ' מול אולימפיאקוס בחצי גמר הפיינל פור. רויטרס
דרמת ענק. שחקני אנאדולו אפס חוגגים/רויטרס
טיילר דורסי מאוכזב אחרי ההפסד של אולימפיאקוס לאנאדולו אפס בחצי גמר הפיינל פור. רויטרס
אולימפיאקוס תישאר עם המחמאות. דורסי ואייסי/רויטרס

מהלך המשחק

רבע 1: מוסטאפה פאל פתח את חצי הגמר עם הטבעה, שיין לארקין הגיב עם שלשה. לאחר מכן, צליפה של תומאס ווקאפ מחוץ לקשת וקליעת עונשין של פאל קבעו 5:10 לאולימפיאקוס. קוסטאס פפאניקולאו קבע יתרון שיא של 5:12, אך בריאנט דאנסטון, עם שלשה על הבאזר של שעון ה-24, הקטין ל-14:10. לארקין קלע שלשה נוספת, חצה את רף 2,500 הנקודות ביורוליג, וצימק את הפער לנקודה בלבד. אלייז'ה בריאנט שעלה מהספסל הפך את התוצאה עם קליעה מחוץ לקשת, ואסילייה מיציץ' השלים ריצת 0:11 עם חדירה נהדרת, אך פפאניקולאו סידר 18:21 לאולימפיאקוס בסיום הרבע.

עוד בוואלה!

מראה מראה שעל הקיר, מי הגארד הכי טוב בעיר? משאל המאמנים של וואלה!

לכתבה המלאה
בריאנט דאנסטון, שחקן אנאדולו אפס. רויטרס
ריצת 0:11 לאנאדולו ברבע הראשון. דאנסטון/רויטרס

רבע 2: אחרי שלשה של סלוקאס ושתי קליעות של בריאנט בפתיחת מן העבר השני, אולימפיאקוס הוליכה 24:25. היוונים ניסו לברוח, אך בכל פעם לארקין היה שם כדי להשאיר את אנאדולו בעניינים עם שלשה. אחרי הקליעה הרביעית שלו משלוש, היתרון היווני עמד על 32:33. חסן מרטין, עם תשע נקודות ברבע השני, המשיך עם הדומיננטיות היוונית בצבע, אך מיציץ' התעורר עם שתי שלשות. למרות 16 נקודות של לארקין, הייתה זו אולימפיאקוס שירדה להפסקה ביתרון 42:43.

שחקן אנאדולו אפס ואסילייה מיציץ' מול שחקן אולימפיאקוס תומאס ווקאפ. רויטרס
התעורר לקראת המחצית. מיציץ' מול ווקאפ/רויטרס

רבע 3: שני האקסים של מכבי תל אביב, אלייז'ה בריאנט וטיילר דורסי, קלעו אחד אחרי השני בדרך ל-45:45. כריס סינגלטון ושיין לארקין סייעו לאנאדולו להעלות ליתרון הכי גדול שלה במשחק, 45:51, וגרמו לברצוקאס להזעיק פסק זמן. פפאניקולאו צימק עם שלשה, אך בריאנט דייק פעמיים ברציפות מחוץ לקשת וקבע 48:57 לאנאדולו. גם מיציץ' הצטרף לחגיגת השלשות של הטורקים במחצית השנייה, דורסי ניסה להגיב עם חמש נקודות והקטין ל-62:53. למרות הרבע המצוין של הטורקים, היוונים החזירו לידיים שלהם את המומנטום לאחר שדורסי קלע שלשה עם סיום הרבע. אחרי 30 דקות, 63:66 לאנאדולו.

שיין לארקין, שחקן אנאדולו אפס. רויטרס
קונצרט של הגארד. לארקין/רויטרס

רבע 4: בריאנט חסם שלשה של סלוקאס מהפינה, אך היווני השיג את ריבאונד ההתקפה, חדר לצבע וסיים את שתי נקודות. לארקין, עם חדירה משלו, קבע 65:70 לאנאדולו. הלחץ היה ניכר על שני הצדדים, כאשר במשך משש דקות אף אחת מהקבוצות לא קלעה סל שדה. כדקה ורבע לסיום, לארקין סחט עבירה וסלוקאס לקראת סיום שעון הזריקות אך דייק רק פעם אחת והיתרון של אנאדולו עמד על 70:74. סלוקאס דייק פעמיים מקו העונשין, ואל הדקה האחרונה נכנסה אנאדולו ביתרון 72:74. אחרי שאנאדולו החטיאה שלשה, סלוקאס מצא את מרטין בצבע והסנטר קבע 74:74 כשנותרו עוד 19 שניות. אחרי פסק הזמן, מיציץ' לקח אחריות וקלע שלשה אדירה. ליוונים נותרו שתי עשיריות בלבד, אך זה היה מעט מדי ואנאדולו חגגה עם 74:77 בסיום.

קלעו לאנאדולו אפס: שיין לארקין 21, אלייז'ה בריאנט 16, ואסילייה מיציץ' 15 (9 אסיסטים), בריאנט דאנסטון 12, טיבור פלייס 8, כריס סינגלטון 5. שותפו ולא קלעו: אדריאן מוארמן, ג'יימס אנדרסון, רודריג בובואה.

קלעו לאולימפיאקוס: שאקיל מקיסיק 12, טיילר דורסי, חסן מרטין וקוסטאס סלוקאס 11 כ"א, קוסטאס פפאניקולאו 10, מוסטאפה פאל 7, תומאס ווקאפ וסאשה וזנקוב 5 כ"א, יורגוס פרינטזיס 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully