וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשים אולצו לקיים יחסי מין עם בכירים שהגיעו להאיטי, כולל בלאטר"

סיפור מזעזע אודות נשיא פיפ"א לשעבר נחשף: "כשהגיעו להאיטי, הבכירים היו מקבלים שחקנית, שופטת או מישהי מההתאחדות לחדר המלון". לפחות קורבן אחד שם קץ לחייו

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 19.5/ספורט1

ספ בלאטר, ששימש כנשיא פיפ"א במשך 17 שנה בין 1998 ל-2015, זכור בעיקר בשל פרשיות השחיתות השונות שאף הובילו להשעייתו מהתאחדות הכדורגל הבינלאומית. היום (חמישי), העיתונאי רומן מולינה פרסם תחקיר וחשף צד אפל נוסף של השוויצרי בן ה-86.

הסיפור מגיע מהאיטי, שם בעבר הואשם יו"ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר, איב ז'אן באר, כי תקף מינית נערות, הכניס כמה מהן להיריון, ואף מקורביו איימו ברצח אם יעידו נגדו. ז'אן באר, המכונה גם "דאדו", הושעה לצמיתות מפיפ"א בנובמבר 2020 בשל תקיפה של 14 שחקנים, רבים מהם קטינים, אך כעת מתברר כי גם נשיא פיפ"א באותן שנים היה מעורב בהתעללות.

"במשך שני עשורים, בכירים בהתאחדות לכדורגל בהאיטי בנו רשת של ניצול מיני שכללה אונס של נערות ונערים, הפלות, סחיטות ואיומים ברצח", פרסם מולינה, והוסיף כי לפי דוחות של בית המשפט בהאיטי, לפחות קורבן אחד שם קץ לחייו.

נציגים מקונקאקאף (התאחדות הכדורגל של מרכז אמריקה) ופיפ"א הגיעו למדינה כדי לבקר ב"פיפ"א גול סנטר", שם השתכנו, התאמנו ולמדו ילדים רבים מגיל 14 שחלמו להפוך לכדורגלנים מקצוענים. "הם היו מגיעים להאיטי והיו מציעים להם שחקנית, שופטת או עובדת לצורך יחסי מין. חלק מהבכירים ביותר, כולל ספ בלאטר, ניצלו זאת. זה היה גיהנום על פני כדור הארץ". באחת הפעמים, דאדו הורה לאחת מעובדות ההתאחדות לבקר את בלאטר בחדר המלון שלו וציווה עליה לקיים איתו יחסי מין.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
נשיא פיפ"א ספ בלאטר. Philipp Schmidli, GettyImages
עוד סיפור דוחה מבית היוצר של נשיא פיפ"א לשעבר. בלאטר/GettyImages, Philipp Schmidli

"אתה מגיע להאיטי ומקבל אישה מההתאחדות בחדר המלון", סיפר קפטן הנבחרת המקומית לשעבר ונשיא ארגון השחקנים, ארנסו לורנס, "הכדורגל? דרך המילוט היחידה שלהם מהעוני הקיצוני. דאדו היה יכול להשיג מה שהוא רוצה".

מכל מי שרצה לנסוע עם הנבחרת ולהשיג ויזה לארצות הברית, דאדו היה דורש משהו בתמורה. בדרך כלל זה היה סקס. שחקן שהתגורר בעבר באותו המרכז של פיפ"א בהאיטי סיפר: "זה היה סיוט, ההורים היו צריכים לעזור לנו אבל לא היינו יכולים להגיד להם את האמת. אנחנו היינו התקווה שלהם לעתיד טוב יותר".

איב ז'אן בארט, יו"ר ההתאחדות לכדורגל של האיטי. GettyImages
היה מתעלל בקטינים באופן שיטתי. ז'אן באר/GettyImages

אחד הקורבנות סיפר: "איך פיפ"א לא ראתה את מה שקורה? אלה שני עשורים של התעללות. פיפ"א עצמה עיניים כי הם קיבלנו בחורות כשהם הגיעו לכאן, זה היה שיטתי".

עדים מספרים כי לפני שמשלחת הייתה מגיעה לבקר, דאדו היה מכנס את כולם והנחה אותם מה להגיד אם ישאלו אותם שאלות: "היינו צריכים להגיד שדדו מטפל בנו היטב, משמש דמות אב עבורניו ושאנחנו צריכים עוד כסף כדי לשפר את המרכז. היינו אוכלים פעם אחת ביום וזו הייתה ארוחה גרועה. כשהגיעו משלחות, דאגו שנאכל טוב ושהכל יהיה נקי, בעיקר כשבלאטר היה מגיע".

  • עוד באותו נושא:
  • ספ בלאטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully