וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובר מחסומים: מייקל בריסקר מטפס לצמרת הכדורסל הישראלי

17.5.2022 / 13:00

לא קיבל הזדמנות בהפועל תל אביב, נשאר מחוץ לסגל הרחב של הנבחרת, והגיב על הפרקט. מייקל בריסקר מקווה להמשיך את העונה הנהדרת שלו בגלבוע, להמם את הפועל ירושלים ולעשות עוד צעד קדימה

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 16.5/ספורט1

בקיץ 2017 החליט עודד קטש להשאיר את מייקל בריסקר מחוץ לסגל מ-12 של נבחרת ישראל לאליפות אירופה לנבחרות עתודה ביוון. זה נגמר עם מדליית כסף ובריסקר, שחתם במהלך הקיץ על חוזה בהפועל אילת והושאל לקבוצת הבית שלו מכבי רעננה, חיכה בסבלנות. הוא קיבל את ההזדמנות קיץ לאחר מכן מאריאל בית הלחמי והיה לאחד מכוכבי נבחרת העתודה שזכתה לראשונה באליפות אירופה, אך בשל ההצטיינות של דני אבדיה ויובל זוסמן, קצת מתקשים לזכור את הטורניר הנהדר שלו.

זו לא הייתה הפעם הראשונה שבריסקר מתאכזב מהנבחרת. בחודש נובמבר האחרון הוא כבר הפך לשחקן ישראלי בכיר, הכוכב הגדול של גלבוע/גליל, אך הופתע לראות ששמו לא נכלל בין 24 השחקנים של נבחרת ישראל לחלון הראשון במוקדמות אליפות העולם. בריסקר הביע את התסכול באמצעות ציוץ בטוויטר ושלושה חודשים לאחר מכן ניפץ את המחסום הראשון וזומן לסגל הרחב, התאמן עם הנבחרת הבוגרת, אבל נכלל למשחקים נגד גרמניה. הערכה היא שבעוד חודש גם המחסום הזה יוסר והוא יהיה חלק מהסגל בחלון יוני החשוב של הנבחרת.

מייקל בריסקר שחקן הפועל גלבוע/גליל. ברני ארדוב
ישראלי בכיר בליגה, וזה לא עניין של מה בכך. בריסקר/ברני ארדוב

הסיפור עם נבחרת ישראל לא היה היחיד בו הדברים לא הסתדרו לבריסקר ג'וניור, בנו של שחקן העבר מארק, ואחד משושלת שחקנים שממשיכה עד היום. בגיל 24 הוא הספיק לחתום על חוזה לשלוש שנים בהפועל אילת, לא לשחק בקבוצה אפילו משחק אחד, לחתום על חוזה לשלוש שנים נוספות בהפועל תל אביב תחת אותו בית הלחמי שנתן לו את ההזדמנות בנבחרת העתודה, ולשחק שמונה משחקים בלבד, עם 7.8 דקות בממוצע לערב, כשבמועדון מקבלים החלטה לקדם את ים מדר.

אם באילת הוא עוד נחשב לפוטנציאל, בכל הנוגע להפועל תל אביב עולות לא מעט סימני שאלה. אחרי שלא קיבל צ'אנס בעונתו הראשונה במועדון, נשלח להשאלה למכבי חיפה והחל להראות שהוא מסוגל להתבלט גם בליגת העל. זה לא הספיק לאדומים, שהחתימו קודם לכן את רז אדם על חוזה ארוך טווח, וההנהלה החדשה בעידן פוסט ידידיה רפפורט, החליטה להמשיך להשאילו לירוקים. אשתקד הוא רשם 10.3 נקודות למשחק ב-22 דקות לערב. בהפועל ראו, לא התרשמו והחליטו לוותר על השנה השלישית בחוזה שלו.

בריסקר יצא לשוק השחקנים עם דרישה מעניינת - הוא מעוניין לשחק גם כרכז, ולא רק בעמדה מספר 2 בה העביר את מרבית הקריירה. הפועל חולון שרצתה לצרף אותו, לא הייתה יכולה להבטיח לו את זה ובריסקר הגיע לגלבוע, גם בגלל ההשתתפות בתחילת העונה ביורופקאפ, שם הוא שימש בחלק מהדקות כרכז. המספרים? 11.9 נקודות, 2.1 ריבאונדים ו-2.1 אסיסטים למשחק, כולל 48 אחוזים מחוץ לקשת. ב-11 המשחקים האחרונים של העונה הוא רשם שדרוג רציני וקלע 15.5 נקודות בערב.

עוד בוואלה!

תמורת כ-400 אלף דולר לשנתיים: ג'ייקובן בראון ימשיך בהפועל תל אביב

לכתבה המלאה
שחקן הפועל גלבוע/גליל מייקל בריסקר. לילך וייס רוזנברג
כושר שיא. בריסקר/לילך וייס רוזנברג

גם במשחק הראשון בסדרה נגד הפועל ירושלים המשיך הגארד, שנבחר לחמישייה השנייה של העונה בוואלה! ספורט, להוביל ולהרשים עם 12 נקודות ו-4 אסיסטים, והערב (שלישי, 20:30) ינסה להוביל את קבוצתו לניצחון במשחק השני בבית, בדרך אולי לאחת ההפתעות הגדולות של השנים האחרונות בכדורסל הישראלי.

"מייקל שבר קיר ועבר מחסום ועוד מחסום, הוא כל הזמן מתקדם", אמרו בגלבוע/גליל בשבוע החולף, "צריך להבין שהוא כבר שנה שנייה ברציפות ישראלי מוביל בקבוצה שבה הוא משחק. גם אצלנו וגם במכבי חיפה. זה תפקיד לא פשוט, בהרבה מאוד משחקים הוא מקבל את תשומת הלב של ההגנה, והוא נמצא שם. ערב אחרי ערב לוקח אחריות ומראה איזה שחקן גדול הוא".

אחרי שפלייאוף 2022 יסתיים, יצטרך בריסקר לקבל החלטה לגבי העונה הבאה. מצד אחד יש לו ולגלבוע/גליל הסכם עם אפשרות יציאה דו צדדית, חוזה עם שכר נאה, שלא ודאי שיוכל לקבל בעוד הרבה קבוצות. מצד שני, מדובר ככל הנראה באחד השחקנים החמים ביותר בעמדה הזאת בשוק, אחד שיוכל למצוא את עצמו אפילו באחת הקבוצות הגדולות בישראל, או באירופה אם נציגיו ימצאו לו את האפשרות הנכונה.

ומה לגבי מחסום הנבחרת? חלון יוני הקרוב ריאלי עבור בריסקר, בטח כשכמה שחקנים נמצאים לא בכושר מספיק טוב ועשויים לקבל מנוחה. יורובאסקט 2022 שיתקיים בקיץ בפראג הוא מטרה פחות ריאלית, שכן הנבחרת עמוסה בגארדים. דבר אחד בטוח: עוד עצירה בדרך לא תהיה סוף הסיפור עבורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully