וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוסטון חוגגת: "ההצלחה לא מקרית". הבאקס מאוכזבים ומתגעגעים למידלטון

הסלטיקס הביסו בדרך לגמר המזרח, ושיבחו את גרנט וויליאמס שהשתווה לקרי. האלופה שהודחה תוהה מה היה קורה אם הכוכב הפצוע היה בריא, בארצות הברית קבעו: "ההפסד לא ישפיע על המורשת של אנטטוקומפו"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 16.5/ספורט1

הסדרה האדירה בין חצי גמר המזרח בין בוסטון סלטיקס למילווקי באקס הגיעה אמש (ראשון) לסיום מהדהד במיוחד. אחרי שכבר פיגרו 3:2 בסדרה, וכפו משחק 7 עם ניצחון חוץ, הסלטיקס השלימו את המהפך עם 81:109 ענק ו-3:4 בסדרה ששלח את האלופה המכהנת הביתה וקבע שידור חוזר של גמר המזרח מלפני שנתיים - נגד מיאמי היט.

ג'ייסון טייטום בוסטון. רויטרס
משחק 7 לא הותיר מקום לספק. טייטום/רויטרס

הסלטיקס התחילו את העונה עם מאזן 25-25, אך מאז הפכו מקבוצה בינונית במזרח לאחת החזקות בליגה. "אנחנו לא משהו מקרי וההוכחה לכך היא המאזן שלנו בחצי השני של העונה", אמר המאמן אימה יודוקה, אחרי שהסלטיקס חזרו לראשונה מאז 1988 מפיגור 3:2 לניצחון בסדרה.

הגיבור המפתיע של הירוקים במשחק היה גרנט וויליאמס, שרגיל לעלות מהספסל אך הפעם פתח בחמישייה. הפורוורד להט עם שיאי קריירה של 27 נקודות ושבע שלשות, ובכך השווה את שיא הקליעות מחוץ לקשת במשחק 7 אותו קבעו סטף קרי (פעמיים) ומרכוס מוריס.

וויליאמס זרק לא פחות מ-18 פעמים מחוץ לקשת, והכפיל את השיא הקודם שלו שעמד על תשעה ניסיונות, אותו קבע במשחק השני נגד הבאקס. וויליאמס, שאחרי המשחק כבר קיבל את הכינוי "גרנט קרי" מחברו לקבוצה ג'יילן בראון, קלע רק שתי שלשות מ-14 ניסיונות בארבעת המשחקים הקודמים מול האלופה המכהנת, והעניש אותה על כך שהשאירה אותו פנוי. "אמרתי לו להמשיך לזרוק", סיפר יודוקה, "ההגנה לא מכבדת אותך יותר ממה שהיה מוקדם יותר בסדרה.

גרנט וויליאמס, שחקן בוסטון סלטיקס. Adam Glanzman, GettyImages
שיא קריירה. וויליאמס/GettyImages, Adam Glanzman

וויליאמס זרק לא פחות מ-18 פעמים מחוץ לקשת, והכפיל את השיא הקודם שלו שעמד על תשעה ניסיונות, אותו קבע במשחק השני נגד הבאקס. וויליאמס, שאחרי המשחק כבר קיבל את הכינוי "גרנט קרי" מחברו לקבוצה ג'יילן בראון, קלע רק שתי שלשות מ-14 ניסיונות בארבעת המשחקים הקודמים מול האלופה המכהנת, והעניש אותה על כך שהשאירה אותו פנוי.

"אמרתי לגרנט להמשיך לזרוק", סיפר יודוקה, "ההגנה לא מכבדת אותך יותר ממה שהיה מוקדם יותר בסדרה. ג'ייסון טייטום, שקלע 23 נקודות, פירגן לוויליאמס: "גרנט ניצח עבורינו משחק פלייאוף היום, משחק 7. הוא היה מדהים, בפלייאוף אתה צריך ששחקני המשנה יככבו בתפקיד שלהם".

יאניס אנטטוקומפו מילווקי. רויטרס
ההפסד לא ישפיע על המורשת. אנטטוקומפו/רויטרס

בצד המפסיד, מילווקי מעכלת כי לא תחבר שתי אליפויות ברציפות ותוהה מה היה קורה אם כריס מידלטון, שנפצע במשחק השני בסדרת הסיבוב הראשון מול שיקגו, היה בריא. "היינו יכולים להיעזר במידלטון, אמר ג'רו הולידיי, "הוא קולע זריקות גדולות ועושה מהלכים גדולים בשני צידי המגרש". יאניס אנטטוקומפו הוסיף: "לא מחפשים תירוצים. כולם עלו כדי להתחרות ולתת הכל. זה מה שעשינו מאז משחק 3 נגד שיקגו, עם מידלטון זה אולי היה סיפור אחר, אבל זה לא היה לנו אותו".

הכוכב היווני התקרב לטריפל דאבל כבר במחצית הראשונה, אך לאחר ההפסקה נראה כי אפסו כוחותיו והוא הרבה להחטיא בצבע. אחרי תצוגה של 25 נקודות, 20 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, שלא מנעה תבוסה, המאמן מייק בודנהולצר החמיא: "הדרך שבה יאניס התפתח במהלך הסדרה, הדרך בה הוא שיחק נגד קבוצת הגנה טובה עם המון שומרים טובים, הייתה עוד שלב בצמיחה שלו".

"תמיד יהיה את הרגע הזה שאפשר להגיד שבן הוא היה יכול להיות בה טוב יותר, אבל מאוד התרשמתי ממנו בסדרה הזו, מאיך שהוא מצא את הדרך להתקיף, לקלוע ולנהל את המשחק. לא השלמנו את המשימה, יש לו חלק גדול בזה, אבל התרשמתי מההתקדמות שלו בסדרה".

גם ב"בליצ'ר ריפורט" קבעו כי לא הסדרה הזו תשפיע על המורשת של היווני. "זה לא רגע שיגדיר או ישנה את המורשת שלו. בעוד הרבה שנים ,יתכן שנתסכל על הסדרה הזו כמעידה בדרך לקריירה לפנתיאון, זה גם יכול להיות הדלק שידחוף אותו לרשימת 10-15 הגדולים בכל הזמנים. הואן בן 27, מייקל ג'ורדן ולברון ג'יימס לקחו אליפויות ראשונות בגיל הזה. לאף אחד לא היו שני תארי MVP, MVP של גמר ותואר שחקן ההגנה של העונה בגיל הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully