וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאלאס ודונצ'יץ' פירקו בצורה מדהימה את פיניקס במשחק 7, ועלו לגמר המערב

עודכן לאחרונה: 16.5.2022 / 7:03

הלם באריזונה: דונצ'יץ' (35 נקודות) ודינווידי (30) הצטיינו, והמאבס הביסו את הסאנס 90:123 במשחק המכריע בדרך למפגש מול גולדן סטייט בגמר. פיניקס וכוכביה התפרקו לחלוטין במחצית הראשונה, שהסתיימה בפיגור 30 הפרש

תיקתקנו - סיכום אירועי היום בספורט, ה-15 במאי/ספורט1

"הרבה אנשים אמרו שעומדת להיות פה תבוסה", אמר בציניות מאמן דאלאס ג'ייסון קיד בסיום, "הם צדקו". רבים העריכו שפיניקס, הקבוצה שסיימה את העונה עם המאזן הכי טוב בליגה, תפרק הלילה (בין ראשון לשני) את דאלאס במשחק 7 בסדרת חצי הגמר, אבל לוקה דונצ'יץ' וחבריו היו אלה שסיפקו הצגה מדהימה בפיניקס, הביסו את הסאנס 90:123 והעפילו לגמר המערב לסדרה מול גולדן סטייט.

לוקה דונצ'יץ', כוכב דאלאס, סיים ערב אדיר של 35 נקודות, 10 ריבאונדים ו-4 אסיסטים ב-30 דקות בלבד, כשברבע הרביעי הוא יושב על הספסל וצופה בחיוך במשחק הגמור. דונצ'יץ' עלה נחוש וחד למשחק, קלע את שלוש הזריקות הראשונות שלו כדי להכניס את חבריו לקצב, וסיים את המחצית הראשונה עם 27 נקודות - כמות הנקודות שכל שחקני פיניקס ביחד קלעו במחצית הראשונה.

לוקה דונצ'יץ' חוגג במשחק 7 בסדרה של דאלאס מאבריקס מול פיניקס סאנס. Christian Petersen, GettyImages
חד וחלק. דונצ'יץ'/GettyImages, Christian Petersen
כריס פול מאוכזב במהלך משחק 7 בסדרה של דאלאס מאבריקס מול פיניקס סאנס. Christian Petersen, GettyImages
מה קרה פה? כריס פול שוב קרס/GettyImages, Christian Petersen

הרבע הראשון עוד הסתיים ביתרון ברור של דאלאס 17:27, אבל הרבע השני כבר היה משפיל עבור הסאנס (10:30), שירדו להפסקה בפיגור 57:27 - הכי גדול אי פעם במחצית במשחק 7 בפלייאוף. הקהל המקומי בפיניקס שרק בוז לשחקני הקבוצה שלו, שפשוט לא הצליחו לבוא לידי ביטוי תחת הלחץ והמעמד.

זאת הייתה סיומת מפתיעה לסדרה, שהתחילה עם שני ניצחונות מרשימים של פיניקס שעלתה ליתרון 0:2, אבל דאלאס התאוששה נהדר וניצחה בארבעה מחמשת המשחקים הבאים, מול מי שנחשבה מועמדת רצינית לאליפות. פיניקס, כזכור, העפילה לגמר ה-NBA בשנה שעברה, אבל את העונה סיימה בצורה כואבת משפילה.

ספנסר דינווידי חוגג במשחק 7 בסדרה של דאלאס מאבריקס מול פיניקס סאנס. Christian Petersen, GettyImages
איפה הוא עכשיו ואיפה פורזינגיס. דינווידי/GettyImages, Christian Petersen
דווין בוקר מול רג'י בולוק במשחק 7 בסדרה של דאלאס מאבריקס מול פיניקס סאנס. Christian Petersen, GettyImages
הטריו של פיניקס סיים את המחצית הראשונה עם 1 מ-15 מהשדה. בוקר/GettyImages, Christian Petersen

הטריו של פיניקס - דווין בוקר, כריס פול ודיאנדרה אייטון - סיימו את המחצית הראשונה עם 1 מ-15 מהשדה. כריס פול בן ה-37, שחלם להשיג אליפות ראשונה בקריירה אחרי שבעונה שעברה העפיל לראשונה בקריירה לגמר, קלע את סל השדה הראשון שלו רק אחרי שפיניקס פיגרה ב-40 הפרש, ברבע השלישי. בוקר קלע את הסל הראשון שלו עוד אחריו. פיניקס, שסיימה את העונה הרגילה עם 64 ניצחונות, נראתה בהלם כל המשחק, שממנו יהיה קשה להתאושש. שחקני המארחת הרבו להחטיא (רק 37.9 אחוז מהשדה), גם זריקות קלות, איבדו כדורים, וקרסו תחת הלחץ - בסדרה שעד הלילה הקבוצה הביתית ניצחה בכל ששת המשחקים. כזכור, גם בשנה שעברה פיניקס כבר הוליכה 0:2 (בגמר), והפסידה ארבעה משחקים ברציפות מול מילווקי.

המספרים של שחקני פיניקס מאכזבים בצורה כואבת. בוקר סיים כקלע הבולט מבין שחקני החמישייה עם 11 נקודות ב-3 מ-14 מהשדה (0 מ-4 מהשלוש). כריס פול קלע רק 10, שכאמור כולן כשהמשחק כבר היה גמור. דיאנדרה אייטון קלע 5, ג'יי קראודר 5. פיניקס, שסיימה את הרבע הראשון עם 6 מ-23 מהשדה (26.1 אחוז), מעולם לא זכתה באליפות מאז שהצטרפה לליגה ב-1968.

דווין בוקר מברך את לוקה דונצ'יץ', בסיום הסדרה של דאלאס מאבריקס מול פיניקס סאנס. Christian Petersen, GettyImages
התפרקות מביכה. בוקר/GettyImages, Christian Petersen
כריס פול לצד לוקה דונצ'יץ' במשחק 7 בסדרה של דאלאס מאבריקס מול פיניקס סאנס. Christian Petersen, GettyImages
קל מהצפוי. דונצ'יץ'/GettyImages, Christian Petersen

מנגד, ספנסר דינווידי, שהצטרף העונה לדאלאס מוושינגטון, סיים עם 30 נקודות, 21 מהן במחצית הראשונה. הוא ודונצ'יץ' קלעו 48 מ-57 הנקודות המדהימות של המאבס במחצית הראשונה, יוצאת הדופן. דינווידי קלע בשני הרבעים הראשונים 7 מ-10 מהשדה ו-4 מ-5 מהשלוש. דונצ'יץ' סיים את המשחק עם 12 מ-19 מהשדה, ו-6 מ-11 מהשלוש. ג'יילן בראנסון קלע 24 למנצחים, ודאלאס עלתה לגמר לראשונה מאז עונת האליפות ב-2011. משחק מספר 1 בסדרה מול הווריירס יהיה ביום רביעי בלילה. כרגע נראה שיש פייבוריטית ברורה, אבל כאמור, לעולם אי אפשר לדעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully