וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מחפשים סימפטיה, רוצים גביע". צ'לסי מחכה לליברפול בגמר

קובאצ'יץ' שנפצע ברביעי עשוי לפתוח יחד עם קאנטה שישוב מפציעה (18:45, ספורט1), טוכל: "זמן לקחת סיכונים". וגם: שחקן הבלוז שסירב לאדומים

תקציר: צ'לסי - ליברפול 11:10 (גמר גביע הליגה)/ספורט1

כחודשיים וחצי אחרי המפגש האחרון ביניהן בגמר בוומבלי, צ'לסי וליברפול יגיעו הערב (שבת, 18:45 ספורט1) פעם נוספת לאצטדיון בלונדון למפגש נוצץ בגמר הגביע האנגלי. בפעם הקודמת, בגמר גביע הליגה, היו אלה האדומים שיצאו עם ידם על העליונה אחרי 10:11 בדו קרב הפנדלים, בו שוער המשנה של הבלוז, קפה, היה היחיד שלא מדייק מהנקודה הלבנה. עבור ליברפול, שנמצאת גם במאבק האליפות ובגמר ליגת האלופות, מדובר בהזדמנות לשמור על חלום הקוואדרופל בחיים, בעוד עבור אלופת אירופה מדובר באפשרות היחידה להוסיף תואר לסופרקאפ האירופי בו זכתה בתחילת העונה.

הגמר ה-150 בתולדות הגביע האנגלי יהיה גם הגמר השני בין שתי הקבוצות. הפעם הראשונה ששתי הקבוצות נפגשו במעמד הזה הייתה ב-2012, הגמר האחרון של ליברפול, אז ניצחה צ'לסי 1:2. האדומים יקוו להניף את הגביע בפעם הראשונה מאז 2006, בעוד הבלוז, בגמר השלישי ברציפות שלהם, ינסו לתקן אחרי הפסדים בשנתיים האחרונות לארסנל וללסטר ולהניף את הגביע לראשונה מאז 2018.

מתאו קובאצ'יץ' שחקן צ'לסי. רויטרס
הכללתו בהרכב תהיה הפתעה. קובאצ'יץ'/רויטרס

בצד הכחול צפויות הפתעות בעיקר במרכז השדה, ומבחינתו של המאמן תומאס טוכל, "זה הזמן לקחת סיכונים". מתאו קובאצ'יץ' היה אמור לפספס את ההתמודדות לאחר שנפצע ברביעי האחרון נגד לידס (בתיקול שהוביל להרחקתו של דניאל ג'יימס), אך המאמן אישר שהקרואטי קיבל אור ירוק מהצוות הרפואי כדי לחבור לקבוצה בהכנות לגמר. מי שככל הנראה יפתח לצידו של קובאצ'יץ' הוא אנגולו קאנטה, שבעצמו נעדר משלושת המשחקים האחרונים בשל פציעה.

באנגליה עסקו לא מעט בשבוע האחרון בהערות של מאמן מנצ'סטר סיטי, פפ גווארדיולה, על כך ש"כולם במדינה רוצים שליברפול תעשה את הבלתי ייאמן ותזכה בקוואדרופל". יורגן קלופ ענה שאפילו לא כולם בעיר ליברפול תומכים בקבוצה שלו, אך טוכל התייחס לסוגייה ובחר בצד של הספרדי.

עוד בוואלה!

קלופ חושף את ההצעות מבאיירן, בצ'לסי עסוקים בפוסט התקיף של לוקאקו

לכתבה המלאה
מאמן צ'לסי תומאס טוכל. רויטרס
לא רוצה סימפטיה, אלא את הגביע. טוכל/רויטרס

"יש הרבה סימפטיה לליברפול, זה גם בגלל יורגן, אבל גם בגלל מה שהמועדון מייצג והדרך בה האוהדים דוחפים את הקבוצה. קלופ הוא המאסטר בלהיות אנדרדוג, הוא יכול לגרום לך להאמין שליברפול היא אנדרדוג נגד ויאריאל ובנפיקה. גם כשהוא אימן את דורטמונד, כולם בגרמניה אהבו את דורטמונד. אם בגמר העלה צ'לסי הם 'הרעים', אין לנו בעיה לקחת את התפקיד הזה. אנחנו לא רוצים את הסימפטיה של המדינה, אנחנו רוצים את הגביע".

לקראת הגמר, שחקנה של צ'לסי, טימו ורנר, חשף כי ב-2020 הוא העדיף את הבלוז על פני הצעה שהייתה לו מליברפול. "כשהייתה בלייפציג הייתה את האופציה להגיע לפרמיירליג. חשבתי על ליברפול, זו הייתה הזדמנות גדולה עבורי, אך לבסוף בחרתי בצ'לסי וזכיתי בליגת האלופות. לא הבחירה הכי גרועה".

הרכב משוער: אדואר מנדי, ריס ג'יימס, ססאר אספיליקואטה, טיאגו סילבה, אנטוניו רודיגר, מרקוס אלונסו, מתאו קובאצ'יץ', אנגולו קאנטה, מייסון מאונט, טימו ורנר, רומלו לוקאקו.

שחקני ליברפול חוגגים. רויטרס
חלום הקוואדרופל יישאר בחיים? שחקני ליברפול/רויטרס

מנגד, בליברפול רוצים להשיג הכרעה אחרי ששלושת המשחקים הקודמים העונה בין הקבוצות הסתיימו בשוויון (כולל גמר הגביע שהלך לדו קרב פנדלים). האדומים קבעו כי פאביניו ייעדר משאר המשחקים שנותרו העונה עד לגמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד בעוד שבועיים, אליו ינסו להכשירו.

ג'ורדן הנדרסון צפוי לפתוח במקומו במרכז הקישור כאשר אל ההרכב יחזרו שלושה שחקנים שלא פתחו ב-1:2 על אסטון וילה: אנדי רוברטסון, טיאגו ומוחמד סלאח.

"מעולם לא זכיתי בגביע האנגלי וגם מרבית השחקנים לא זכו", אמר קלופ לקראת המשחק, "אנחנו מחכים להזדמנות הזו, השחקנים עבדו מאוד קשה כדי להגיע לכאן, עם כל האתגרים שהיו בדרך. מעולם לא נראה בגמר הגביע משחק רגיל, זה משחק מיוחד, עבור חלקנו הגדול ביותר בקריירה, ואנחנו רוצים להינות מזה".

הרכב משוער: אליסון, טרנט אלכסנדר ארנולד, ג'ואל מאטיפ, וירג'יל ואן דייק, אנדי רוברטסון, נאבי קייטה, ג'ורדן הנדרסון, טיאגו, מוחמד סלאח, סאדיו מאנה, לואיס דיאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully