וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמרו לי 'אל תעצור עד שתקבל דמות בבובה של לילה'": נאום הקאלט של זיו אריה

8.5.2022 / 8:26

החיקוי? "כל אחד שפוגש אותי רוצה לכתוב לי מכתב". הכובע? "קר לי בחורף ואני נזהר בקיץ". הנאום מול באר שבע? "חד וחלק נכון". מאמן הפועל ירושלים הפך העונה לתופעה משעשעת (וצפוי להמשיך לעונה נוספת), השואו במסע"ת אחרי ההישארות בליגה המחיש למה

תקציר ניצחונה של הפועל ירושלים 0:1 על מכבי פתח תקוה/ספורט1

אנחת רווחה גדולה בהפועל ירושלים לאחר הבטחת ההישארות בליגה אתמול (ראשון), בזכות הניצחון 0:1 על מכבי פתח תקוה. בזמן שהשחקנים וחלק מאנשי הצוות חגגו עם האוהדים, זיו אריה, שי אהרון וחברי ההנהלה בעיקר נשמו לרווחה. אחרי 21 שנה, עונת החזרה לליגת העל הייתה קשה מאוד, היו רגעים שרבים לא האמינו והקהל בחר להישאר בבית, היו נקודות שבירה שהעמידו את הקבוצה על סף התרסקות, אך בסופו של דבר המשימה הושלמה.

זה אולי סמלי שדווקא במשחק ההישארות התקבלה החלטת VAR לטובת המועדון "השופטים וה-VAR הרגו אותנו השנה. לא סתם התפוצצנו, מה שעברנו היה קיצוני, זה עלה לנו בנקודות שהיו צריכות להשאיר אותנו מזמן בליגה", אמרו במועדון, והצדיקו את ההחלטה לפסול את השער השוויון של מכבי פתח תקוה. "היה פאול, אם לא היו דוחפים את יאו הוא היה לכדור או מפריע לינון אליהו, זאת המציאות. אם הולכים ל-VAR, אי אפשר להתעלם מזה".

עם כל הכבוד ליציבות של אונדז'יי באצ'ו, לשערים המכריעים של וויליאם אגאדה או לקלאס של גיא בדש, הפועל ירושלים העונה מתחילה ונגמרת בזיו אריה, האיש שלקח את כל המועדון עליו לטוב ולרע. אריה ספג כל כך הרבה ביקורת מהאוהדים - הם קראו לו להתפטר, חיכו לו ליד הרכב וחלמו שיעזוב. בנוסף, אריה הפך לבדיחה של התקשורת, כל ראיון שלו החזיק אייטמים, חיכו שיפתח את הפה כדי להתחיל ללגלג ולעשות ממנו צחוק. בשורה התחתונה הוא צוחק אחרון, עם עבודה גדולה לאורך העונה תחת מכבש לחצים, כולל משבר דרבי ששת הזרים ועמדת נחיתות בחלק לא קטן מהמשחקים העונה.

שחקני הפועל ירושלים חוגגים. ברני ארדוב
רגע אחד של נחת. הפועל ירושלים חוגגת/ברני ארדוב

את מסיבת העיתונאים המחויכת אחרי הניצחון אריה החל בהלצה: "שאשתמש במשפטים של אלון מזרחי? אני לא צריך להוכיח כלום לאף אחד, והוכחתי את זה היום".  

אריה התרגש כשסיכם את מסע ההישרדות המפרך. "אמרתי גם בימים הלא טובים, אני לא מנסה להוכיח לאף אחד כלום, אני הולך בדרך שלי ויש מעט מאוד אנשים שאני מקשיב להם. לא הוכחתי לעצמי כלום, הוכחתי לעצמי בפעם האלף שדרך ותהליך אלה דברים שאני אלך איתם כל עוד אני אאמן כדורגל. אני שמח שזה הצליח, זה היה קשה מאוד אבל הצליח, ברוך השם".

המאמן נזכר איך "באנו לפלייאוף העליון אחרי ניצחון על הפועל חיפה בהרגשה טובה שניצחון על חדרה יקרב אותנו מאוד לים, אבל התרסקנו. דיברתי לא מעט עם השחקנים, אני אוהב לשתף אותם, רוב השנה שיחקנו סוג של 3-4-3 שהיה התקפי אבל שחקנים אמרו לי 'בוא נעשה את מה שאתה יודע הכי טוב, 4-3-3 עם גוני ב-6, ונרוץ עם זה'. זה מה שעשינו, ושוב, רוב הפלייאוף, נגד נוף הגליל, בית"ר עד ההרחקה, היינו בדרך שלנו ביכולת טובה במשחקים סופר לחוצים, וגם בשאר העונה המשחקים היו צריכים להיגמר ביותר גולים ונקודות. זה היה גומר את הסיפור מוקדם יותר".

על האוהדים אמר המאמן: "הקהל חלק חשוב מאוד מהקבוצה. במהלך השנה לא הבנתי למה האוהדים לא באים יותר, כי אחרי 21 שנה יש כאן קבוצה בליגת העל עם הרבה מאוד שחקני בית. בדרבי הראשון והשני עם השישה זרים השפלנו אותם, אבל בשאר המשחקים לא נפלנו בגישה. הקבוצה באמת נתנה מעל ומעבר, אז אני חושב ש-2,500-4,000 אוהדים היו צריכים להיות איתנו כל העונה. זה לא מועדון רק של תוצאות. אם אנחנו מועדון אחר, הקהל צריך להיות איתנו כל הזמן".

זיו אריה מאמן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
שוב נתן שואו. זיו אריה אתמול/ברני ארדוב

לאריה אין חוזה לעונה הבאה, אך ישנה שביעות רצון ממנו והסיכוי שימשיך גבוה. בכל מקרה, ההחלטה תתקבל בסיום העונה. "לא דיברנו איתי על העונה הבאה, ידוע שטוב לי פה, זה מועדון שנותן לי לעבוד כמו שאני רוצה", אמר אריה. "זה לא מובן מאליו שסיימתי את העונה כאן, אנחנו יודעים איך זה עובד במקומות אחרים. אני אשמח להישאר, אבל יש הנהלה והיא תכריע גם אם יחליטו שלא להמשיך איתי, אני אקבל את זה באהבה. אם יחליטו שכן, אישאר במועדון".

המאמן נשאל למי הוא רוצה להודות ואמר: "בשנה שעברה אחרי העלייה אמרתי תודות לכמה אנשים וחלק מהצוות שלי נעלב, אז הפעם אני אודה לאשתי ולשלושת הילדים. אין לי הרבה חברים, זה אחי והמשפחה הקרובה, הם ושי אהרון הרימו אותי לאורך כל העונה,. הייתה עונה קשה, עונה עם בעיקר תוצאות שליליות, וזה משהו שאני לא רגיל אליו. איך אחגוג עם אשתי? כנראה שלא נחגוג, היום היא תבכה בעיקר כי הבת טסה ונשארנו רק שנינו והילד, אז זאת בעיה".

על ריאיונות הקאלט שנתן אחרי המשחקים אמר: "מצד אחד בוכים כאן שכל המאמנים קלישאתיים, אבל כשאומרים את האמת מתחילים לעשות מזה צחוק. נחזור לנאום הפרמטרים מבאר שבע, נאום נכון חד וחלק, עליתי עליהם בכל הפרמטרים מרחבה לרחבה. זה שעושים צחוק בבובה של לילה ושלום מיכאלשווילי הוא הדמות, זה בסדר. לקחו את זה קצת לקיצון כי זה לא אני, אני לובש כובע כי אני עם קרחת, קר לי בחורף ואסור לי להישרף בקיץ. אני מדבר אמת, אני לא בא לראיונות עם אג'נדה של לעשות מזה צחוק". 

אחד מרגעי הקאלט של זיו אריה העונה

זיו אריה אחרי ההפסד של הפועל ירושלים להפועל באר שבע/ספורט1

אריה התגאה בשילוב השחקנים הצעירים בקבוצה, והתייחס באריכות לנאומים שהפכו אותו לדמות קאלט. "עושים רעש גדול מאוסקר גלוך במכבי תל אביב, אני נתתי לאחמד סלמן לשחק במאבקי ירידה כשאף אחד לא ידע מי זה, אז פעם אחת אחרי שהוא שם גול אמרתי כל הכבוד למאמן שנותן לו ועשו מזה צחוק. זה בסדר, אני לא נעלב, זה טוב ומעניין לכם ואין לי בעיה שיימשך. גם המכתב של האוהד - זה היה ספונטני. היה שפל אחרי הדרבי, אני לא לקחתי את הדברים לכיוון כזה אבל כנראה לא הבנתי מה קרה, אתה בא יום לפני משחק ויש חמישה אוהדים שמקללים ו-500 אוהדים שכותבים מכתבים. בא באמת ילד בן 4, מגיש לך את המכתב, אמרתי שבאופן ספונטני אני שם את זה בכיס ומקריא, שיראו איזה קהל יש לנו. עכשיו כל בן אדם ברחוב שפוגש אותי אומר, 'בוא אני אכתוב לך מכתב'. מהיום שהגעתי לליגת העל, אחי אמר לי שעד שאין דמות שלי בבובה של לילה, אנחנו לא עוצרים".

על העתיד: "כל עוד אני כאן ושי אהרון נותן לי את הגב, אמשיך לקדם צעירים. בלי זה אין לנו זכות קיום. אנחנו יכולים לבנות כאן עומר אצילי, לא לקנות. השלד חייב להישאר, אי אפשר להחליף 12-13 שחקנים. הגעתי לפה אחרי עונת ערן לוי ואמרתי שלא משנה מה המטרה, לא מחליפים 12-13 שחקנים. אני לא מכיר דרך כזאת. המועדון הזה אחר ולכן לא הפתיע אותי הגב שקיבלתי. אני צריך להיזהר שאני אומר את זה, אני כאן בגלל שנותנים לי לעבוד. זה סוג המועדון וזה סוג האנשים שמנהלים אותו. לא יהיה לי פשוט במקומות אחרים, אני יודע את זה".

במחזור הסיום של ליגת העל תתארח הפועל ירושלים אצל מ.ס. אשדוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully