וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוראנט נגד גולדן סטייט, בוסטון נגד השופטים: "ה-NBA צריכה להזדעזע"

כוכב ממפיס נפצע במהלך שנוי במחלוקת ועקץ את סטיב קר אחרי התבוסה לווריירס, מאמן הסלטיקס המום מטעות השיפוט שהצילה את מילווקי. סיכום לילה סוער בפלייאוף, כולל העקיצה של קליי תומפסון וההנחה שמקבל יאניס אנטטוקומפו

ג'ה מוראנט צולע אחרי הפציעה במשחק 3 נגד גולדן סטייט/מתוך טוויטר

ממפיס בטוחה: הפציעה של ג'ה מוראנט נגרמה כתוצאה מעבירה מלוכלכת של ג'ורדן פול. כוכב הגריזליס נחבל בברך כשנותרו חמש דקות לסיום המשחק השלישי בסדרה, לא חזר עד הסיום ומצבו עדיין לא ברור. גולדן סטייט רשמה ניצחון 112:142 מוחץ במשחק, התפוצצה במחצית השנייה וסיפקה תצוגה התקפית פנטסטית, אבל בסיום השיח היה בעיקר על המהלך שאחריו מוראנט לא יכול היה להמשיך. בהילוכים החוזרים נראה פול מנסה לחטוף למוראנט את הכדור, וכשהוא לא מצליח לעשות זאת אוחז בברך שלו, ספק בטעות ספק בכוונה.

מוראנט, שתועד צולע ומדדה אחרי המשחק, סירב להתייחס לשאלות של העיתונאים בסיום, אבל עקץ את גולדן סטייט וסטיב קר בטוויטר כשצייץ: "הם הפרו את הקוד", פרפרזה על האמירה של מאמן גולדן סטייט אחרי שדילון ברוקס גרם לפציעה של גארי פייטון ג'וניור במשחק השני בסדרה. מוראנט מחק את הציוץ תוך זמן קצר, אבל מאמנו טיילור ג'נקינס המשיך בקו דומה, כשאמר במסיבת העיתונאים בסיום ש"פול תפס את הברך שלו ומשך אותה. אני סקרן מאוד לראות מה יקרה עכשיו" - רמיזה ברורה ל-NBA, שמתחקרת את העבירה.

"ג'ה עובר בדיקות ברגעים אלה. כרגע אין לי שום עדכון מעבר לכך", סיפר ג'נקינס, והוסיף: "צפיתי במהלך הזה בהילוכים החוזרים, ואין לי ספק שהליגה צריכה להתייחס לזה".

שחקן ממפיס גריזליס ג'ה מוראנט אחרי שנפצע. Thearon W. Henderson, GettyImages
זועם. מוראנט אחרי הפציעה/GettyImages, Thearon W. Henderson

פול, מצידו, טען שמדובר ב"מהלך של כדורסל", אחרי שצפה בהילוך החוזר במסיבת העיתונאים בסיום. "הבאנו עליו שמירה כפולה, נגעתי בכדור, וברור שניסיתי לחטוף אותו. לא כיף לראות שחקנים נפצעים, אני בטח לא נהנה מזה. אני לא מסוג השחקנים שעושה דברים כאלה, אני אף פעם לא משחק בצורה כזאת, ממש לא. אני תמיד מכבד את כולם. אני מקווה מאוד שנראה את ג'ה משחק במשחק הבא".

שחקני גולדן סטייט התייצבו להגנתו של פול, וסטף קרי אמר: "מצער שג'ה נפצע, אף אחד לא רוצה לראות שחקנים נפצעים בפלייאוף, אבל ג'ורדן לא עשה שום דבר בכוונה. אי אפשר להשוות את זה למה שדילון ברוקס או דריימונד עשו. ג'ה נפצע וזו לא בדיחה, אבל כל השאר, כל השיח שהתפתח סביב המהלך הזה - זה פשוט בולשיט".

גם קליי תומפסון טוען ממרום שנות ניסיונו ש"אלו פשוט דברים שקורים בפלייאוף. אני באופן אישי עברתי כמה פציעות ברך בפלייאוף, ואף פעם לא חשבתי שעמדה מאחורי זה כוונה לפצוע אותי. ברור שג'ורדן לא עשה שום דבר בכוונה, לדעתי הוא גם לא מספיק חזק כדי לפצוע אף אחד". תומפסון אף עקץ את הגריזליס, ואמר בהשוואה למהלך של דילון ברוקס שפצע את פייטון ג'וניור במשחק 2, "אף אחד מאיתנו לא עולה על הפרקט במטרה לפגוע בשחקן יריב או לנסות להשבית אותו כשהוא פוגע בו מאחור בהתקפה מתפרצת. אנחנו משחקים כדורסל נכון, ואני מתכוון לתת לג'ורדן גב פה, כי הוא ואנחנו פשוט לא כאלה".

ג'ורדן פול, גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
ג'ורדן פול טוען: "אני פשוט לא כזה"/רויטרס

זה לא היה רגע המחלוקת היחיד של הלילה. גם במשחק 3 בין מילווקי לבוסטון התפתחה סערה, אחרי שהסלטיקס טענו שקופחו על ידי השופטים. הבאקס ניצחו 101:103 במשחק צמוד ומותח, אבל בדקות האחרונות השופטים נראו מבולבלים ולא החלטיים, ומהלך אחד היה מפוקפק במיוחד: ביתרון 3 למילווקי, בהתקפה האחרונה של בוסטון, מרכוס סמארט סחט עבירה מג'רו הולידיי שנראתה על פניו כמו עבירה על זריקת שלוש.

למרות זאת, השופטים קבעו שהעבירה בוצעה לפני העלייה לזריקה, וסמארט קיבל שתי זריקות בלבד. הוא קלע את הראשונה, החטיא את השנייה בכוונה, לקח את ריבאונד ההתקפה ובסופו של דבר אל הורפורד הדף את הכדור פנימה, אבל הסל נפסל אחרי שנקלע אחרי הזמן, והבאקס עלו ליתרון 1:2 בסדרה.

לטענתו של מאמן בוסטון איימה יודוקה, ההחלטה להעניק לסמארט שתי זריקות במקום אחת הייתה "שריקה גרועה".

"הייתה עבירה ברורה בזריקה. מרכוס תפס את הכדור ומיד ניסה לזרוק אותו. אי אפשר להגיד שהוא ניסה לזרוק רק אחרי שהעבירה בוצעה, הוא הלך לזריקה מלכתחילה", טען יודוקה. מאמן הסלטיקס השתמש בצ'אלנג' היחיד שעמד לרשותו במהלך אחר, ונשאר ללא יכולת לערער על השריקה המכרעת. "כמובן שבתסריט אידיאלי צריך לשמור את הצ'אלנג לשניות הסיום. אבל כששאלתי את השופטים איך זו לא עבירה של שלוש זריקות, הם הסבירו לי שאם השחקנים שלי לא ייפלו, הם לא ישרקו. אולי כדאי שאתחיל ללמד אותם לעשות יותר פלופים...", התלונן.

שחקני בוסטון סלטיקס מרכוס סמארט, גרנט וויליאמס מוחים נגד השופט. Stacy Revere, GettyImages
"שריקה גרועה". סמארט ובוסטון בהלם/GettyImages, Stacy Revere

גם סמארט עצמו הסביר שהיה ראוי לשלוש זריקות. "אנחנו במינוס 3 וצריכים שלשה. אנחנו יודעים את זה, הם יודעים את זה. ידענו שהם הולכים לעשות עבירה, וכשהוא פגע בי כבר הייתי באמצע התנועה של הזריקה. הייתי בטוח שאקבל שלוש זריקות", אמר. מצד שני, ג'רו הולידיי שביצע את העבירה, היה משוכנע ש"העבירה לא הייתה בזמן הזריקה, כי מרכוס אפילו לא הסתכל על הסל ולא היה מיושר כלפיו".

כך או כך, התלונות על השיפוט במשחק הגיעו גם מפרשנים ועיתונאים, אחרי שורה של עבירות תוקף גבוליות של יאניס אנטטוקומפו. היווני חדר לסל פעם אחר פעם, נתקל שוב ושוב בשחקנים יריבים וגם נקלע לבעיית עבירות בשל כך, אבל ברבע האחרון קיבל יחס מעט שונה מהשופטים, שלא הדביקו לו עבירות נוספות.

יאניס אנטטוקומפו, מילווקי באקס מול בוסטון סלטיקס. רויטרס
השופטים עוזרים לו? יאניס/רויטרס

"כנראה שיאניס הוא השחקן הטוב בעולם, אבל המגמה שמותר לו להעיף שחקני הגנה בצבע בלי שישרקו על זה עבירות תוקף, פשוט מגוחכת!", צייץ פרשן ESPN מייקל ווילבון. העיתונאי ביל סימונס, אוהד מפורסם של הסלטיקס, כתב ש"השיפוט היה מזעזע כמו אחד מהמשחקים בגמר 2006. שריקות לא אחידות, בלי תחושה למשחק, המון עבירות תוקף שלא נשרקו ואז טעות איומה עם הזריקה של מרכוס סמארט. אני מקווה מאוד שה-NBA מזועזעת ממה שקרה במשחק הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully