וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: בני הרצליה והפועל ירושלים בקרב על המקום השני

עודכן לאחרונה: 7.5.2022 / 19:07

העונה הסדירה בליגת העל מתקרבת לסיומה: בשרון תתארח הקבוצה מהבירה (18:00) כשהמנצחת תוכל לסיים עדיין ראשונה. הפועל תל אביב תארח את אילת (18:30) וגלבוע תצא לנס ציונה (18:30) במאבק על המקום השביעי. באר שבע תארח את ראשון לציון (18:00)

סערה בממלכה עם עודד קטש, חלק א'/ספורט1

משחקי הפלייאוף בליגת העל ייצאו לדרך בהמשך השבוע ומחר (ראשון) משחקי הבית העליון והתחתון יתקרבו לסיומם. בני הרצליה תארח בביתה את הפועל ירושלים (1:1 בין הקבוצות בעונה הסדירה עד כה) במשחק בו המנצחת תבטיח לעצמה לפחות את המקום השני. הפועל תל אביב תוכל להבטיח את המקום השביעי כשתארח את הפועל אילת (0:2 להפועל תל אביב בעונה הסדירה), אם תפסיד, גלבוע/גליל תוכל להגיע למקום השביעי בטבלה כשתתארח אצל עירוני נס ציונה (0:2 לנס ציונה בעונה הסדירה). מכבי ראשון לציון תיפרד מליגת העל במשחק חוץ נגד הפועל באר שבע (1:1 בין הקבוצות בעונה הסדירה עד כה).

שחקן בני הרצליה שון דאוסון מול שחקן הפועל ירושלים ג'יילן אדאמס. לירון מולדובן
הרצליה ניצחה את הפועל ירושלים רק פעם אחת בשבעת המפגשים האחרונים. שון דאוסון מול ג'יילן אדאמס/לירון מולדובן

בני הרצליה - הפועל ירושלים (18:00)

הנתונים: הפועל ירושלים גברה על בני הרצליה בשישה משבעת המפגשים האחרונים בין הקבוצות בליגה, כשהניצחון היחיד של הרצליה הגיע העונה. מאזן החוץ של הפועל ירושלים בשנת 2022 - שני ניצחונות משבעה משחקים. מוריס קמפ מהרצליה עומד על 14.1 נקודות ו-5.9 ריבאונדים בשבעת המחזורים האחרונים. בשמונה המשחקים הראשונים שלו בקבוצה קלע 8.5 נקודות והוריד 4.5 ריבאונדים בלבד. נועם דוברת קלע 13 נקודות בניצחון של הפועל ירושלים על הפועל חולון. בארבעת המחזורים שקדמו לאותו משחק, ובמשחק שנערך אחריו הוא עמד על 2.6 נקודות בממוצע.

במרכז ההתמודדות: רטין אובסוהן. הגארד הבלגי היה אחד המצטיינים של הפועל ירושלים בעונה הסדירה וירצה לחזור ליכולת הטובה שלו לפני הפלייאוף.

בכמה מילים: קרב חשוב לפני הפלייאוף בו המנצחת תבטיח לפחות את המקום השני בטבלה, וייתכן שגם במקום הראשון בהתאם לתוצאותיה של מכבי תל אביב. בבני הרצליה מגיעים למשחק אחרי הניצחון הגדול על הפועל חולון בחוץ, שקירב את הקבוצה להופעה היסטורית בליגת האלופות. קווינטון הוקר בסגל על חשבונו של כריס באב שסובל מפציעה קלה. אם הרצליה תפסיד לירושלים, היא תסיים במקום השלישי בוודאות ותפגוש את הפועל חיפה בפלייאוף. בהפועל ירושלים יצאו מאוכזבים מההפסד ביד אליהו בשבוע שעבר, אך מקווים כי ישמרו את הניצחונות על הצהובים העונה למשחקי המאני טיים בפלייאוף. האדומים צפויים לרשום את הסגל החזק ביותר שלהם, ולא לחלק כוחות לפני תחילת הפלייאוף.

עוד בוואלה!

תסכול בהפועל חולון: "נלחמנו, היו לנו את ההזדמנויות לנצח"

לכתבה המלאה
עידן זלמנסון, שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
ירים את הממוצע? עידן זלמנסון/ברני ארדוב

הפועל תל אביב - הפועל אילת (18:30)

הנתונים: הפועל תל אביב תנסה לגבור על הפועל אילת בפעם השלישית העונה, ולהפוך אותה לקבוצה הראשונה עליה משלימה סוויפ העונה. הפועל אילת מגיעה לדרייב עם חמישה ניצחונות משישה משחקים, כשקודם לכן הצליחה לנצח רק שישה מ-19 משחקים. אחרי שרשם 13.5 נקודות בארבעה משחקים, התדרדר עידן זלמנסון ל-4 נקודות בלבד בממוצע בשלושת המחזורים האחרונים.

במרכז ההתמודדות: ג'יי פי טוקוטו. העוגן של הפועל תל אביב ירצה להמשיך בתפקידו ולהוביל את קבוצתו למקום השביעי בטבלה.

בכמה מילים: סיום עונה חלש של הפועל תל אביב עם שלוש ניצחונות בתשעת המחזורים האחרונים לא רק שדרדר את הקבוצה אל מחוץ לבית העליון, אלא גם מעמיד את המקום השביעי שלהם בטבלה בסכנה ערב מחזור הנעילה. ניצחון בדרייב אין, מקום בו הפועל הפסידה רק פעם אחת משמונת המשחקים האחרונים, ייתן לקבוצה את המקום השביעי, הפסד והיא תהיה תלויה במשחק של גלבוע/גליל. ג'יימס יאנג חוזר לפעילות אחרי היעדרות בת שני משחקים. בהפועל אילת סיימו את סיכויי הפלייאוף שלהם בשבוע שעבר, ובקבוצה החלו בהכנות לעונה הבאה בסוף השבוע עם החתמתו של אריאל בית הלחמי לעונה נוספת. באילת ינסו לסיים את העונה ברגל ימין עם ניצחון חוץ.

ליאור ליובין מאמן עירוני נס ציונה. אודי ציטיאט
בכל מקרה לא ימשיך. ליאור ליובין/אודי ציטיאט

עירוני נס ציונה - הפועל גלבוע/גליל (18:30)

הנתונים: עירוני נס ציונה תנסה למצוא את הקבוצה הראשונה בליגת העל עליה תשלים העונה סוויפ. הכתומים, שמחזיקים ביחד עם מכבי ראשון לציון את מאזן החוץ הגרוע בליגה, ספגו העונה בממוצע 84 נקודות למשחק, כשרק ראשון לציון ספגה יותר. גלבוע/גליל נמצאת בריצה של שבעה ניצחונות מתשעת משחקים, כשאחד משני ההפסדים הגיע בנס ציונה לפני תחילת הבית התחתון.

במרכז ההתמודדות: טיוס באטל. הגארד-פורוורד של גלבוע היה חלק מרכדי בריצה הנהדרת של הקבוצה כל הדרך אל הפלייאוף.

בכמה מילים: משחק בין המאוכזבת הגדולה של סיום העונה לקבוצה שסיימה בכושר הטוב ביותר. נס ציונה פספסה את הפלייאוף עם ניצחון אחד בלבד מארבעה משחקים ותסיים את העונה ללא משחקי הכרעה בפעם השנייה בשבע שנים בליגת העל. בקבוצה יקבלו החלטות לגבי העונה הבאה כבר בתקופה הקרובה, כולל מי יהיה זה שיעמוד על הקווים במקומו של ליאור ליובין שלא ימשיך. גלבוע/גליל סיימה את העונה בריצה נהדרת וסגנית האלופה תנסה להגיע למקום השביעי במחזור הסיום. כדי לעשות זאת תצטרך לנצח בנס ציונה ובמקביל שהפועל תל אביב תפסיד בבית לאילת. בכל תוצאה אחרת, גלבוע תסיים שמינית.

טל פלד שחקן מכבי ראשון לציון. ברני ארדוב
אחד הבודדים שימשיך עם ראשון לציון ללאומית. טל פלד/ברני ארדוב

הפועל באר שבע - מכבי ראשון לציון (18:00)

הנתונים: קרב בין שתי הקבוצות היחידות בליגת העל שיסיימו את העונה הנוכחית עם מאזן שלילי במשחקי הבית. הפועל באר שבע לא ניצחה בביתה מאז הדהימה את מכבי תל אביב בתחילת מרץ, ראשון לציון לא ניצחה בחוץ מאז אמצע ינואר כשהפתיעה את עירוני נס ציונה. אנטוניו בלייקני המשיך להיות אחד הסקוררים המוכחים שנחתו כאן, עם 24.5 נקודות בממוצע בארבעה משחקים במדי באר שבע.

במרכז ההתמודדות: טל פלד. הקלע של מכבי ראשון לציון הוא אחד הבודדים שימשיך עם הקבוצה ללאומית וירצה להמשיך ביכולת הטובה מהניצחון על הפועל תל אביב.

בכמה מילים: בהפועל באר שבע הבטיחו באמצעות ניצחון אחד בלבד בבית התחתון את מקומה בליגת העל לעונה נוספת. הקבוצה של כריסטופורוס ליבאדיוטיס נראית יותר טוב בשבועות האחרונים, ותרצה לסיים את העונה ברגל ימין. דווקא אחרי שירדה לליגה הלאומית הצליחה מכבי ראשון לציון להפתיע את הפועל תל אביב. הכתומים ייפרדו מהליגה במשחק בו הם צפויים לעלות דווקא בסגל חלקי מאוד, כאשר טו הולוואי וארצ'י גודווין כבר עזבו את הארץ. בבאר שבע ניק הורנסבי בסגל על חשבונו של אנטוניו בלייקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully