וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודו ביטון: "הכי כיף בעולם כשהצלחה אישית מגיעה עם הצלחה קבוצתית"

אחרי שנתיים בהן נעדר מליגת העל, החלוץ הוותיק סיים כמלך שערי הלאומית, אפילו שבר את שיאו האישי וכעת הוא מוכן לחזור לבמה המרכזית. כוכב העלייה של סקציה נס ציונה על "עונה חלומית", הסוד מאחורי ההצלחה, ההחלטה של ברקוביץ' לעזוב ומפרגן לחבר הטוב מריינה

"בואו נעשה את העבודה שלנו, כדי שלא נבכה אחר כך ונצטער על זה בסיום המחזור אם אחת היריבות שלנו תאבד נקודות". כך אמר אתמול (שישי) המאמן ניר ברקוביץ' לשחקני סקציה נס ציונה באסיפה המסכמת לקראת המשחק, שבסיומו הבטיחה הקבוצה את חזרתה לליגת העל.

נס ציונה ירדה לפני שנתיים מליגת העל, אבל אתמול למחזור האחרון בליגה הלאומית הגיעה כשהיא מדורגת במקום השלישי ובעצם לא תלויה רק בעצמה. בסופה של דרמה ענקית ומותחת, ניצחו הכתומים מהשפלה את בני יהודה המתפוררת 1:2 ובמקביל נהנו מהתיקו של מ.ס.כפר קאסם נגד הפועל כפר סבא, ואז החלו החגיגות. תחילה על כר הדשא, אחר כך בחדר ההלבשה ובלילה אנשי הקבוצה השלימו סבב ברים ומסיבות בתל אביב עמוק לתוך השעות הקטנות.

שחקני סקציה נס ציונה חוגגים. ברני ארדוב
לא מעט שינויים צפויים, אבל בתקציב מינימום. שחקני סקציה חוגגים/ברני ארדוב

בנס ציונה יחלו בקרוב לתכנן את העונה הבאה בליגת העל, כאשר ההנהלה בראשותו של רועי אנקווה תעבוד לפי תקציבי מינימום ואף אחד לא מתכוון לפזר כספים והבטחות שלא יהיו להם כיסוי. המשימה הראשונה תהיה להחתים מאמן חדש במקום המאמן ניר ברקוביץ', שכידוע יעבור להפועל חדרה. בנס ציונה ינסו להחתים מאמן עם ניסיון בליגת העל, כאשר נכון לעכשיו, אף מאמן עוד לא קיבל פנייה רשמית. בקבוצה ינסו להשאיר מספר שחקנים מהסגל הקיים, לצרף מספר שחקנים מנוסים ושלושה-ארבעה זרים חדשים לפחות. עדין לא ברור אם שני הזרים הנוכחיים, לבאן קוטלייה וג'ימי אלכסיס, ימשיכו לעונה נוספת.

כמו קבוצות רבות אחרות, גם בנס ציונה ימתינו למושאלים ומשוחררים מסגלי הקבוצות הגדולות, עם עדיפות לשחקנים שיגיעו ממכבי חיפה וממכבי תל אביב. רז שטיין ששיחק בנס ציונה בעונת הירידה לפני שנתיים וסיים את חוזהו בבני סכנין, מועמד לחזור לקדנציה נוספת. שני העוגנים בהגנה ובהתקפה, טל כחילה ודודו ביטון, חתומים לעונה נוספת ואמורים להיות שחקנים מרכזיים בקבוצה גם בליגת העל.

עוד בוואלה!

פארמה באיטליה, ריינה בישראל: התקדים שקבעה העולה הסנסציונית

לכתבה המלאה
שחקן סקציה נס ציונה דודו ביטון. ברני ארדוב
סיום מתוק לעונה חלומית. דודו ביטון/ברני ארדוב

"אחרי מה שעברנו אתמול, אנחנו קודם כל צריכים לקחת כמה ימים כדי להירגע", סיפר בהתרגשות אחד משחקני העונה בלאומית, דודו ביטון בן ה-34 שרשם עונה חלומית מבחינתו וסיים כמלך השערים של הלאומית עם 18 כיבושים. "אנחנו צריכים קודם לעכל טוב טוב את מה שקרה כאן ואז גם נתחיל לחשוב על העונה הבאה. בתקופה האחרונה היינו רוב הזמן במקום השלישי ולא ידענו למה לצפות. הדברים לא היו תלויים בנו, אבל האמנו כל הזמן שמגיע לנו לעלות, כי עשינו עונה גדולה. למעט חודש באמצע העונה שבו סבלנו מפציעות של מספר שחקנים משמעותיים, היינו יציבים מאוד לאורך כל העונה. כל הזמן היינו מדורגים בצמרת במקומות 1-3 והצגנו את הכדורגל הכי התקפי והכי אטרקטיבי בליגה לאורך כל העונה. אז ידענו שמגיע לנו, אבל כשאתה לא תלוי בעצמך, זה הדבר הכי גרוע".

על ההכנות לקראת מחזור הסיום הגורלי אמר ביטון: "ניר ברקוביץ' אמר לנו שאנחנו צריכים קודם כל לעשות את העבודה שלנו ולנצח, ואחרי זה נראה מה עושות האחרות. גם אני דיברתי השבוע עם השחקנים ואמרתי להם 'בואו אנחנו נעשה את העבודה שלנו ואלוהים כבר יסדר לנו את השאר'. ידענו שאנחנו צריכים להתרכז במשחק שלנו בלבד ואחרי זה לקוות לתוצאות טובות, וברוך השם הכל הסתדר לטובתנו".

ביטון הוותיק, שקצת נעלם בשנתיים האחרונות, מסכם את העונה האישית המצויינת שלו: "זאת עונה חלומית. גם מבחינה אישית לסיים כמלך השערים עם 18 שערים - אפילו שברתי את השיא האישי שלי שעמד על 17 גולים בליגה בעונת 2010/11 כששיחקתי חצי עונה בהפועל פתח תקוה וחצי עונה בשרלרואה בבלגיה - וגם מבחינה קבוצתית נהניתי מכל רגע בעונה הזאת. היינו קבוצה טובה, דומיננטית, שיחקנו התקפי וממש ונהניתי מהעונה הזאת שהסתיימה באופן מושלם עבורנו. עונה מושלמת, אין משהו אחד שהייתי עושה אחרת, או יותר טוב".

על החזרה לליגת העל אמר החלוץ: "לשוב לבמה המרכזית, זה הדבר הכי טוב שיכול להיות. אני בכושר טוב, אני מרגיש טוב ובעזרת השם אם גם יבנו כאן קבוצה טובה, התקפית ושבאה לשחק כדורגל, אוכל לבוא לידי ביטוי גם בליגת העל. בשנתיים האחרונות בהפועל עפולה הבקעתי 10 שערים בעונה, אבל לא התחלתי מההתחלה, הצטרפתי במחזור תשיעי או עשירי, העונה התחלתי מהרגע הראשון עם נס ציונה, גם מחנה אימון, גם גביע הטוטו, הגעתי מוכן לליגה. הכי כיף בעולם כשהצלחה אישית מגיעה עם הצלחה קבוצתית".

ניר ברקוביץ', מאמן סקציה נס ציונה חוגג. ברני ארדוב
"אולי היום הוא קצת מתחרט". ברקוביץ' חוגג עלייה עם סקציה/ברני ארדוב

החלוץ המצוין נשאל מה היה הסוד של נס ציונה העונה והשיב: "קודם כל היה לנו חדר הלבשה, מהטובים שהייתי בהם. החיבור לצוות המקצועי היה טוב מאוד וניר נתן לנו חופש מקצועי בעיקר בחלק הקדמי. לשחק התקפי בכל מגרש. יש לנו הרבה איכויות בסגל. לדעתי יש לנו את ההרכב הכי חזק בליגה, הרבה איכויות, בהגנה ובהתקפה והמאמן נתן לנו חופש להוציא את האיכויות האלה ולא הגביל אותנו. ראו על המגרש שאנחנו נהנים ושמחים".

ביטון התייחס גם להודעה שנמסרה לפני מספר שבועות, בנוגע לעזיבתו של המאמן ניר ברקוביץ' להפועל חדרה: "זה לא פגע בנו. כמובן שהיינו מעדיפים שזה ייצא בסוף העונה, אבל מבחינה מקצועית זה לא פגע בנו, כי היינו בשיא המאבקים וידענו להתרכז רק מה שצריך. גם ניר עצמו עשה לנו אסיפה ואמר לנו שהחלום שלו זה לעלות ליגה וכל כולו איתנו לגמרי. גם אנחנו התרכזנו בעבודה שלנו ובמטרות שלנו וזה לא באמת השפיע בקטע המקצועי. הלוואי שהוא היה ממשיך איתנו וכולם רוצים שימשיך, אבל זו ההחלטה שלו וצריך לכבד אותה. הוא גם עשה עונה גדולה השנה, הוא חיבר צוות מקצועי וסגל שחקנים. הוא בנה הכל יחד עם רועי (אנקווה, ר"ב), הם בנו סגל אנושי מצוין. הוא קיבל החלטה לעזוב ואולי היום הוא קצת מתחרט, אני לא באמת יודע".

ביטון לא שוכח לפרגן גם להפתעת העונה בני ריינה, שעלתה גם היא לליגת העל: "זו הזייה, באמת. קבוצה שעולה שלוש ליגות בשלוש שנים, וואו. עצם זה שהם בכלל נכנסו לפלייאוף... הם עשו עונה גדולה וצריך לפרגן להם. הם היו קבוצה מאוד קשה. אני חושב שכפר קאסם קבוצה יותר טובה מריינה, אבל היה מאוד קשה לשחק מול ריינה, הם הכי אגרסיביים. הם ידעו לשמור על התוצאה אחרי שהבקיעו שערים ובעיקר היה להם את ריף מסיקה שעשה עונה היסטורית, עם בישולים, שערים ודומיננטיות. אני ממש שמח בשבילו. שיחקנו יחד מגיל 7 עד גיל 12, גדלנו בבית"ר טוברוק אז אנחנו חברים כמו משפחה. עצם זה ששנינו הצלחנו ככה העונה, זה ממש משמח אותי. אני חושב שריף יכול היה להגיע הרבה יותר רחוק בקריירה שלו, הוא מוכשר מאוד ואני שמח שזה התפרץ לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully