וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלופ התמוגג: "כמו הקאמבק נגד ברצלונה". סלאח: "רוצה את ריאל בגמר"

ליברפול ממשיכה לשבור שיאים, קלופ שחוגג הישג חסר תקדים מתלהב מ"מפלצות האופי" שיש לו בקבוצה, והפרשנים מכתירים: "לואיס דיאס שינה את המשחק". פאביניו על המהפך: "קבוצה גדולה יודעת להגיב". סלאח מודה: מחפש נקמה בבלאנקוס

סאדיו מאנה ולואיס דיאס חוגגים את ההעפלה של ליברפול לגמר הצ'מפיונס: "פריס, אנחנו באים!"/טוויטר

ליברפול העפילה הערב (שלישי) לגמר ליגת האלופות, אחרי עוד משחק בלתי נשכח, שבו הקבוצה ממרסיסייד המחישה לא רק את הכישרון, אלא בעיקר את האופי שלה כשגברה 2:3 על ויאריאל בספרד. ויאריאל, שהפסידה 2:0 במשחק הראשון באנפילד, עלתה בהתלהבות רבה, כבשה שער מוקדם בדקה ה-3, כבשה את השני לפני ההפסקה, וירדה למחצית ביתרון 0:2, כששחקניו של יורגן קלופ נראים המומים. אבל אחרי ההפסקה השחקנים של קלופ התעשתו, יצאו ממהלם, וכבשו שערים מהירים שהפכו את התוצאה. פאביניו (62), דיאס (67) ומאנה (74) ניצלו שתי טעויות של רולי, השוער ויאריאל, שיעדיף לשכוח את הערב הזה, שסיים מסע נהדר של הספרדים במפעל.

זו פעם עשירית שליברפול מופיעה בגמר, כשהיא מחפשת את הזכייה השביעית שלה. היא תפגוש בגמר בפריס את המנצחת בין מנצ'סטר סיטי לריאל מדריד, שישחקו מחר בברנבאו אחרי 3:4 לסיטי במשחק הראשון. חלום הקוואדרופל עדיין נמשך.

שחקן ליברפול סאדיו מאנה חוגג שער, איברהימה קונאטה, וירג'יל ואן דייק לצדו. רויטרס
ערב של שיאים עבורו ועבור חבריו. מאנה/רויטרס

מבחינתו של יורגן קלופ, השמחה הייתה כפולה ומכופלת. בזכותו, הוא הפך למאמן הראשון אי פעם שמגיע באותה עונה לגמר גביע הליגה, גמר הגביע האנגלי וגמר ליגת האלופות. זו תהיה הפעם הרביעית של קלופ בגמר הצ'מפיונס, שווה לשיא כל הזמנים בו מחזיקים שלושה מאמנים שונים - מרצ'לו ליפי, אלכס פרגוסון וקרלו אנצ'לוטי.

בסיום קלופ הודה ש"התחושות מיוחדות מאוד, בגלל שזה היה כל כך קשה. לפני המשחק, אמרתי לשחקנים שאני רוצה שהכותרות בסיום יהיו על כך שמפלצות האופי הגיעו לעיר. רציתי שכולם ידברו על החוסן המנטלי שלנו. רציתי שזה יקרה מהרגע הראשון, אבל הראינו את זה בעיקר במחצית השנייה. הקאמבק שלנו היה כל כך מיוחד".

למרות שמדובר כאמור בהעפלה הרביעית של קלופ לגמר, הוא טוען ש"זה מרגיש כמו הפעם הראשונה. עם איך שהמשחק הזה נראה במחצית הראשונה, כל העולם רצה שויאריאל תעלה כבר ל-0:3. הרבה אנשים שמחו לראות אותנו מקבלים אגרוף במחצית הראשונה, אבל במחצית ידעתי שיש לנו צ'אנס. אני לא אוהב להשוות, אבל המשחק הזה הזכיר לי את הקאמבק שלנו נגד ברצלונה".

עוד בוואלה!

ליברפול בגמר ליגת האלופות אחרי 2:3 על ויאריאל בחוץ

לכתבה המלאה
מאמן ליברפול יורגן קלופ חוגג. Visionhaus, GettyImages
מאמן ליברפול יורגן קלופ חוגג/GettyImages, Visionhaus

אלכסנדר ארנולד, שכיסה לא טוב את פרנסיס קוקלן בספיגה השנייה של ליברפול, השתפר משמעותית במחצית השנייה ובישל את ה-2:2 של לואיס דיאס. המגן אמר בסיום: "נראה שתמיד קשה לנו בחצאי הגמר הללו. במחצית השנייה תפסנו את המשחק בעורף ועשינו מה שאנחנו צריכים לעשות, לנצח בשיניים. המחצית הראשונה הייתה קשה, ציפינו לזה ועדיין לא הצלחנו לשלוט במשחק. הייתה מחצית אחת רעה מתוך שני משחקים, ויצאנו ממנה עם ניצחון בשיניים".

פאביניו שצימק ל-2:1 ופתח את הבליץ, סיכם: "ויאריאל נתנה הכול במחצית הראשונה. הקהל דחף אותה, היה לנו קשה. אבל קבוצה גדולה יודעת להגיב וזה מה שעשינו הערב. השער שלי? הייתי בטוח שסאדיו בנבדל, אז פשוט בעטתי".

מוחמד סלאח נשאל בסיום את מי הוא היה רוצה לפגוש בגמר, וענה בצורה ישירה וכנה: "אני רוצה לשחק מול מדריד, אני חייב להיות אמיתי. סיטי קבוצה חזקה מאוד, שיחקנו מולם כבר שלוש פעמים העונה, אבל מבחינה אישית, אני רוצה לשחק מול ריאל. הפסדנו להם בגמר, ועכשיו אני רוצה לשחק מולם". כזכור, סלאח נפצע במפגש הקודם מול הבלאנקוס בגמר, והוחלף.

אנדי רוברטסון הילל את לואיס דיאס, שהביא את המפנה במשחק: "היה לו משחק יוצא דופן. אנחנו מנסים לעזור להשתלב כמה שיותר מהר, ומבינים שהוא שחקן מיוחד מאוד. עם הכישרון וכוח הרצון שיש לו, הוא מתאים לנו בצורה מושלמת. מהיום שהוא הצטרף אלינו, הוא משהו מיוחד".

שחקני ליברפול המומים אחרי שער שספגו מרגלי ויאריאל בליגת האלופות. Chris Brunskill/Fantasista, GettyImages
היו גם רגעים כאלה. ליברפול במחצית הראשונה/GettyImages, Chris Brunskill/Fantasista

וכרגיל באנגליה, אי אפשר בלי להתייחס לפרשנים ולתגובות העוקצניות. אחרי שוויאריאל הוליכה 0:2 הפרשן גארי נוויל (אקס יונייטד) כבר צייץ תמונה שלו שותה יין בהנאה, כפי שעשה בעבר לא פעם במפלות של ליברפול. בהמשך ג'יימי קראגר, שחקן ליברפול בעבר וחברו לעמדת הפרשנות, העלה תמונה שלו מחויך לצדו, על רקע המהפך.

ארסן ונגר, פרשן נוסף, החמיא לחלוצים של המנצחת: "סלאח, מאנה, מה שהם עשו מאז שחזרו מאליפות אפריקה, זה מפלצתי. באירופה אנחנו מתלוננים שיש יותר מדי משחקים, מאנה מעולם לא התלונן, אני מעריץ את זה".

הפרשן ושחקן העבר מייקל אואן מחמיא לג'וקר של קלופ, לואיס דיאס שנכנס בהפסקה ועשה את השינוי: "מעולם לא ראיתי שחקן שנכנס ומתחיל לרוץ ככה. להצליח להשתלב בליברפול כבר מהרגע הראשון כפי שהוא עשה, זה משהו בהחלט מדהים. הוא ללא ספק שחקן פותח". הפרשן פיטר קראוץ': "דיאס שינה את המשחק. יש פה קבוצה מלאה באגדות, והוא באותה רמה שלהם. הוא חייב לפתוח בגמר. הוא נכנס, והפך את כל חדר ההלבשה".

שוער ליברפול אליסון עם טרנט אלכסנדר ארנולד. David Ramos, GettyImages
שוער ליברפול אליסון עם טרנט אלכסנדר ארנולד/GettyImages, David Ramos
וירג'יל ואן דייק חוגג את הניצחון של ליברפול על ויאריאל. David Ramos, GettyImages
וירג'יל ואן דייק חוגג את הניצחון של ליברפול על ויאריאל/GettyImages, David Ramos

המספרים

* זה יהיה הגמר השלישי של ליברפול העונה, אחרי שזכתה בגביע הליגה והעפילה גם לגמר הגביע.

* זו הפעם השלישית שליברפול מעפילה לגמר האלופות בחמש העונות האחרונות תחת קלופ בקבוצה.

* פאביניו כבש שער ראשון בליגת האלופות מאז 2017, אז שיחק במונאקו. זה שערו הראשון במדי ליברפול במפעל.

* סאדיו מאנה עבר את דידייה דרוגבה, והוא השחקן האפריקאי עם הכי הרבה שערים בשלב הנוקאאוט של ליגת האלופות (15). הוא השתווה לפרנק למפארד כשחקן שכובש הכי הרבה שערים בנוקאאוט עבור קבוצה אנגלית.

* השער השלישי של ליברפול העלה אותה ל-139 גולים העונה בכל המסגרות - הכי הרבה שליברפול כבשה אי פעם בעונה אחת. ונותרו לה עוד 6 משחקים עד תום העונה

  • עוד באותו נושא:
  • ליברפול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully