וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויאריאל הודחה, מכבי חיפה צפויה להתקדם לסיבוב המוקדמות השני בליגת האלופות

4.5.2022 / 0:01

בעקבות התזוזות שכבר נעשו במפעל עם הרחקתה הרשמית של רוסיה, ההדחה של ויאריאל צפויה לקדם את אלופת ישראל המיועדת לסיבוב השני. המשמעות: עוד זמן הכנה והתקרבות לשלב בתים אירופי

תקציר: הפועל תל אביב - מכבי חיפה 2:0/ספורט1

החלטת אופ"א להרחיק את הקבוצות הרוסיות מכל מפעליה גם בעונה הבאה, עשויה לשרת מאוד את מכבי חיפה. הירוקים, שיוכלו לחגוג במוצ"ש אליפות שנייה ברציפות, אמורים להיות מדורגים בסיבוב הראשון של מוקדמות ליגת האלופות, אבל הוצאת רוסיה מהמשוואה וההדחה של ויאריאל הלילה (שלישי) צפויות לקדם אותם לסיבוב השני.

איך ולמה? הנה ההסבר: לזוכה בליגת האלופות יש מקום שמור בשלב הבתים, אבל אם היא עלתה בכל מקרה דרך הליגה שלה אז השיריון הזה מבוטל. מנצ'סטר סיטי, ריאל מדריד וליברפול עלו בכל מקרה, כך שאופציית השיריון לא תפעל. הניצחון של ליברפול יגרום לתזוזות נוספות במוקדמות, אחרי השינויים שהתבצעו אתמול עם ההכרזה על הרחקת רוסיה.

אלופת אוקראינה (הליגה נעצרה כזכור בגלל המלחמה) שיועדה לשלב הפלייאוף תוקפץ לשלב הבתים, אלופת דנמרק תוקפץ מהסיבוב השלישי לפלייאוף ואלופת סרביה מהסיבוב השני לשלישי. בנוגע לסיבוב המוקדמות השני, שתיים מדלגות הלאה ומי שאמורות להרוויח הן אלופות יוון וישראל.

המשמעות מבחינת מכבי חיפה היא כפולה: ראשית, היא מקבלת עוד שבועיים להתכונן לעונה. במקום לשחק ב-5-6 ביולי בסיבוב הראשון, היא תתחיל את העונה האירופית ב-19-20 ביולי. שנית, הדחה בסיבוב המוקדמות השני שולחת לסיבוב השלישי בליגה האירופית (בעונה שעברה הפסידו החיפאים לקייראט בסיבוב הראשון ונשרו היישר למוקדמות הקונפרנס ליג). אם מכבי חיפה תודח לאחר מכן מיד גם מהליגה האירופית, היא תיפול לפלייאוף הקונפרנס ליג. זאת אומרת: זה שלב המינימום שלה, במקרה הכי גרוע. אם תעבור את הסיבוב השני במוקדמות ליגת האלופות, אז המינימום שלה יהיה שלב הבתים בקונפרנס ליג.

שחקני מכבי חיפה חוגגים, דין דוד, בוגדן פלאניץ', עומר אצילי, דולב חזיזה. מאור אלקסלסי
עוד זמן לנוח. שחקני מכבי חיפה/מאור אלקסלסי

התאריכים

הגרלת סיבוב המוקדמות הראשון: 14 ביוני
המשחקים: 5-6 ביולי ו-12-13 ביולי

הגרלת סיבוב המוקדמות השני: 15 ביוני
המשחקים: 19-20 ביולי, 26-27 ביולי

הגרלת סיבוב המוקדמות השלישי: 18 ביולי
המשחקים: 2-3 באוגוסט, 9 באוגוסט

הגרלת הפלייאוף: 1 באוגוסט
המשחקים: 16-17 באוגוסט, 23-24 באוגוסט

הגרלת שלב הבתים: 25 באוגוסט
משחקי שלב הבתים: 6 בספטמבר עד 2 בנובמבר

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully