וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני אוסליבן זכה באליפות העולם בפעם השביעית, ועולם הסנוקר נפעם: "האמן שרק משתפר"

עודכן לאחרונה: 3.5.2022 / 11:14

רוני רוקט גבר על ג'אד טראמפ 13:18 בגמר בקרוסיבל כדי להשוות את שיא הזכיות של הנדרי. אוסליבן הנרגש הזיל דמעה וטען ש"מעולם לא הוטרדתי משיאים", אבל אגדות הסנוקר טוענים: "הוא גאון, ברמה אחרת"

רוני אוסליבן עם ברייק המאה ה-1,000 בקריירה/איגוד הסנוקר העולמי

עבור חובבי הסנוקר רוני אוסליבן נחשב כבר שנים לשחקן הטוב בעולם וכנראה בכל הזמנים, אבל אתמול (ראשון) זה כבר הפך לרשמי. אוסליבן זכה אמש בפעם השביעית באליפות העולם, אחרי שגבר 13:18 על ג'אד טראמפ, והשווה את שיא הזכיות באליפות העולם של סטיבן הנדרי כשהניף את הגביע בפעם השביעית. אוסליבן בן ה-46 הפך למבוגר אי פעם שזוכה בתואר היוקרתי בתיאטרון הקרוסיבל, אחרי שעבר את ריי רירדון שזכה בתואר השישי שלו ב-1978 כשהוא בן 45.

אוסליבן, שלאורך הקריירה ידוע גם בסגנון המרהיב וההתקפי אבל גם בחוסר יציבות, הפגין הפעם יכולת סולידית לאורך כל הטורניר עד ההעפלה לגמר קלאסי, בין שני אנגלים, חביבי הקהל המקומי, שמחויבים למשחק מהיר ונועז. אוסליבן היה זה שפתח בצורה מרשימה יותר, ובתום היום הראשון הוביל 5:12. טראמפ הצליח לצמק ל-14:11 לקראת הסשן האחרון ונדמה היה שרוני מתחיל להילחץ, אבל אוסליבן ידע להתאושש, זכה מארבעה מתוך ששת המשחקונים של ערב יום שני, והשלים את הזכייה.

מיד אחרי שהבטיח את הניצחון ניגש אוסליבן לטראמפ, העניק לו חיבוק חם ולחש באוזנו ברכה במשך דקה ארוכה. לאחר מכן הצטרפו לאוסליבן שני ילדיו ואביו, ורוני רוקט נראה נרגש מאוד ואף הזיל דמעה.

רוני אוסליבן אחרי הזכייה באליפות העולם בסנוקר. ronnie o'sullivan, GettyImages
ערב מרגש במיוחד. אוסליבן עם ילדיו/GettyImages, ronnie o'sullivan

בריאיון אחרי הניצחון אוסליבן נשאל על המשמעות עבורו להשוות את השיא של סטיבן הנדרי, שנקבע ב-1999. "אנחנו יכולים לחלוק את השיא לשנה", אמר בחיוך, כשהוא מבהיר שינסה לזכות בתואר גם בפעם השמינית, אבל מיד הוסיף: "מעולם לא הוטרדתי משיאים. כשאתה משיג אותם, דה נחמד. אבל אין לי מטרות כאלה. נהניתי מכל הטורנירים שלי השנה, פשוט נהניתי לשחק. אני אוהב לנצח, אבל זה לא עניין של לעשות הכל ולגמור הכל. הקרוסיבל מוציא ממני את הרע ביותר... זה כנראה לא הרעיון הכי טוב, אבל כנראה אחזור גם בשנה הבאה".

אוסליבן, שגם זכה ב-500 אלף ליש"ט, עלה למאזן 1:7 בגמרים בקרוסיבל, בעוד מטראמפ בן ה-32 זכה ב-200 אלף ליש"ט וירד למאזן 2:1 בגמרים, עם זכייה אחת ב-2019. "זה הישג נהדר", אמר על התואר השביעי של רוני רוקט, "הוא השחקן הטוב בכל הזמנים, והוא ממשיך להשתפר, יותר ויותר. הנחישות שלו והמסירות שלו הן משהו שקל להבחין בו. הוא היה השחקן הכי טוב בטורניר הזה, ובהפרש גדול".

מה שמרשים בקריירה של אוסליבן זה כמובן העובדה שהיא נמשכת על תקופה כל כך ארוכה. התואר הראשון שלו היה ב-2001, ואתמול הוא זכה בתואר נוסף, 21 שנים אחרי. לשם השוואה, סטיב דייויס זכה בכל ששת התארים שלו בשנות השמונים, וסטיבן הנדרי בכל שבעת התארים שלו בשנות התשעים. לדברי דייויס, "הוא משחק בשדה אחר של שחקנים, חזק הרבה יותר מאשר בדורות אחרים, ובגלל זה הוא היה צריך הרבה יותר שנים כדי להשתוות לשבעה תארים של הנדרי. הקריירה שלו זה פשוט דבר מדהים, כי זה לא קרה לי, ולא קרה לסטיבן... המילה 'גאון' לפעמים נשלפת ונאמרת בקלות מדי, אבל הוא באמת גאון סנוקר. אני מאמין שיש לו את היכולת לזכות גם בפעם השמינית".

עוד בוואלה!

לגעת בגדול מכולם: יומן המסע של המעריץ שפגש את רוני אוסליבן

לכתבה המלאה
רוני אוסליבן אחרי הזכייה באליפות העולם בסנוקר. ronnie o'sullivan, GettyImages
יחיד סגולה. אוסליבן עם הגביע/GettyImages, ronnie o'sullivan

אוסליבן סיפר אחרי הניצחון ש"בגיל 35 הייתי בטוח שסיימתי. הייתי מוכן לפרוש. אף שחקן סנוקר אחר לא זכה בתארים אחרי הגיל הזה. הנדרי ודייויס היו בדרך למטה בגיל הזה, וכבר השלמתי עם הדעיכה". הנדרי נחשב שנים לטוב אי פעם, כשהיה לצעיר ביותר שזוכה בתואר (בגיל 21) ומניף את הגביע חמש שנים ברציפות. אבל לדבריו, "אוסליבן לקח את הסנוקר לרמות אחרות לגמרי. הברייקים של המאיות, השליטה בכדור הלבן, משחק ההגנה, הקילר אינסטינקט - יש לו פשוט הכל. זה כבוד עבורי לחלוק עם רוני את הפסגה עם 7 זכיות. הוא פשוט אמן, הוא מכונת ניצחונות. הוא אומר שלא אכפת לו משיאים, אבך יזכה גם בשמיני. זו הייתה פשוט הופעה מדהימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully