וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרן ביציעים ושירי אליפות במסעדה: החגיגות של מכבי חיפה כבר החלו

3.5.2022 / 6:35

הניצחון על הפועל תל אביב הוביל להתפרצות רגשות: "ברור שאף אחד כבר לא ייקח את זה מאיתנו". אצילי שבר בצורת, ובדרך להשוואת ההישג של מלמיליאן "ייאבק" עם שרי ודוד: "הוא החזיק אותנו, מגיע לו". גם לביא וחזיזה סחטו מחמאות - ורק בכר עדיין לא חוגג

תקציר: הפועל תל אביב - מכבי חיפה 2:0/ספורט1

1. האליפות כבר מורגשת היטב באוויר, אם לשפוט על פי החגיגות של אוהדי, אנשי ושחקני מכבי חיפה אמש (שני) אחרי הניצחון 0:2 על הפועל תל אביב. הניצחון הגדיל את הפער בפסגה ל-9 נקודות כאשר נותרו 12 בקופה, וקבע כי הירוקים יוכלו להיות מוכתרים כאלופים בפעם השנייה ברציפות כבר בשבת, כשיתארחו אצל הפועל באר שבע באצטדיון טרנר.

שחקני חיפה חגגו עם הקהל דקות ארוכות אחרי שריקת הסיום, ואפילו הכינו לאוהדים "הפתעה", כשכבר עשו את דרכם לחדר ההלבשה וחזרו ל"הדרן" נוסף מול היציעים, כשהם גולשים אל הדשא לקול תרועות רמות. גם בחדר ההלבשה נרשמו חגיגות גדולות של השחקנים, שלאחר המשחק המשיכו עם כל אנשי המועדון למסעדה מקומית בתל אביב על מנת לחגוג את הצעד שעשו בדרך לאליפות. במסעדה נוגן שוב ושוב שיר האליפות המחודש של עונת 1993/4, ושחקני חיפה נעמדו על הרגליים ושרו אותו בגאווה. גם הבעלים יעקב שחר הסתובב מחויך מאוד במסעדה.

"ברור שאף אחד כבר לא ייקח לנו את האליפות, אבל זה לא אומר שנעצור עכשיו", אמר שחקן בקבוצה, "ברור לכולם מה המשמעות של הניצחון אתמול, ומגיע לנו לחגוג".

חיפה הגיעה למשחק בידיעה שניצחון יכריע סופית את קרב האליפות. ברק בכר ביקש מהשחקנים להיות ביחד ולהגיע למשחק בשיא הדריכות, ואכן הם עשו זאת, והגיעו למחצית הראשונה מפוקסים ונחושים. "ידענו שאסור לנו לשמוט נקודות אחרי ההפסד לנתניה", אמרו בקבוצה. "היה חשוב להגיע מאוד מרוכזים, ומגיעות מחמאות לשחקנים שעשו את זה".

מאמן מכבי חיפה ברק בכר. אודי ציטיאט
אפשר כבר להרגיש את האליפות. בכר/אודי ציטיאט

2. עומר אצילי, גיבור האליפות שבדרך, רשם צעד אישי גדול מבחינתו בדרך למלכות השערים. אצילי ששבר בצורת ארוכה, כבש אמש את שערו ה-19 והשווה את מספר הכיבושים שהבקיע ניקיטה רוקאביציה בעונה שעברה (אשתקד זה הספיק לו כדי לזכות בתואר מלך השערים). אצילי הגדיל את הפער מחברו דין דוד לארבעה שערים, וכעת רוצה לעבור את המספר של רוקאביציה מהעונה הקודמת ולשם כך צריך לכבוש שער אחד נוסף לפחות.

אצילי רוצה להיות גם השחקן הראשון מאז אורי מלמיליאן שמסיים עונה כמלך השערים ומלך הבישולים. מספר שבע בירוק נמצא בבצורת ארוכה עוד יותר מבחינת בישולים, אך עדיין מוביל את הטבלה של הליגה עם תשעה כאלה, אחד בלבד מעל חברו לקבוצה צ'ארון שרי. נראה שה"קרב" בין השניים יגיע עד למחזור האחרון, כשבמקביל גבי קניקובסקי ודן ביטון דולקים מאחור שבעה בישולים.

אצילי יודע שבישול נוסף בארבעת המחזורים שנותרו, יכניס אותו לרשימה מצומצמת שכוללת עד כה שבעה שחקנים בלבד שרשמו דאבל-דאבל (מספר דו ספרתי של בישולים ושערים) במדים הירוקים. "מי שנמצא בתוך הקבוצה יודע שעומר נתן את כל כולו גם כשהוא לא כבש", אמר אחד מהשחקנים הבכירים בחיפה. "מגיע לו לחזור לכבוש, הוא החזיק אותנו העונה בהרבה מאוד משחקים".

מי שעוד זכו למחמאות הם נטע לביא ודולב חזיזה. לביא קיבל את המקום בהרכב, בין היתר גם בגלל העומס על עלי מוחמד שהיה זקוק למנוחה מסויימת ונכנס רק לקראת סיום המשחק. לביא הציג משחק טוב מאוד ובצוות המקצועי היו מרוצים מאוד מההופעה של הקפטן שקרוב להניף צלחת שנייה ברציפות. חזיזה הצליח לרשום את שערו התשיעי וסחט מחמאות. "גם כשדולב לא רשם מספרים, הוא עשה עבודה טקטית והגנתית כשהיה צריך", שיבחו במועדון. "צריך להעריך אותו על כך. הוא אחד מכוכבי העונה".

שחקן מכבי חיפה צ'ארון שרי חוגג עם עומר אצילי. אודי ציטיאט
המטרה: להשלים עונה אישית היסטורית. אצילי חוגג עם שרי/אודי ציטיאט

3. אבל גם אחרי צעד אדיר בדרך לאליפות, גם אחרי חגיגות עד שעה מאוחרת, ברק בכר לא נותן לשחקנים לנוח. הקבוצה תערוך היום אימון כרגיל, והמאמן יבהיר לשחקנים שהחגיגות לא יכולות להרדים את הקבוצה ושהמשימה עדיין לא הושלמה. חיפה תצא לטרנר בשבת למשחק שיכול להיות משחק הכתרה, ובקבוצה רוצים להגיע בדריכות מקסימלית.

"נכון שצריך לקרות משהו לא ייאמן כדי שלא ניקח אליפות, אבל זה לא אומר שנגיע בנחת למשחק מול באר שבע. אנחנו רוצים להראות שאנחנו הקבוצה העדיפה בליגה ללא עוררין, לנצח בשבת ולקחת סופית את האליפות", אמר אחד השחקנים. מי שלא ישחק הוא שון גולדברג שסוחב צהובים. בכר עשוי לעשות עוד שינויים בהרכב לעומת זה שפתח בניצחון אתמול.

מלבד המפגש בטרנר, בחיפה ממשיכים לעסוק בהחלטה לסגור את היציע הצפוני במשחק נגד מכבי תל אביב. אם חיפה לא תנצח בשבת, המשחק מול מכבי תל אביב יהפוך למשחק האליפות של הירוקים, אבל 8,000 אוהדים יחסרו לאצטדיון מלא. הירוקים יגישו בקשה לדיון מיוחד נוסף ואף יציעו לפתוח רק את היציע הצפוני העליון, גם על מנת למנוע קרבה של האולטראס של חיפה לאוהדי מכבי תל אביב.

בינתיים, במנהלת הודיעו כבר לחיפה שהענקת הצלחת - אם וכאשר המשימה תושלם - תתקיים בכל מקרה במחזור האחרון נגד מכבי נתניה ולא במשחק נגד מכבי תל אביב, בין היתר כדי לא לחלק את צלחת האליפות בזמן שהאיצטדיון לא מלא.

במחזור הקרוב תתארח מכבי חיפה אצל הפועל באר שבע כשניצחון יבטיח לה את האליפות מעשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully