וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב הגיבה לעונש: "קשה להתעלם מתחושת האפליה שאופפת אותו"

1.5.2022 / 18:40

במועדון זעמו על החלטת בין הדין להשית עונש רדיוס וכן לסגור את שערים 10-11 לחמישה משחקים: "עונש חסר פרופורציה ומנותק מהמציאות. הענישה גולשת לעונה הבאה תוך התעלמות מציבור אנשים בלתי ידוע ופוגעת בצורה קשה בספורטיביות"

תקציר: בני סכנין - מכבי תל אביב 0:1/ספורט1

התנהגות אוהדי מכבי תל אביב בשבועות האחרונים ולאורך העונה כולה הוביל לענישה קשה מאוד. היום (ראשון) הופעל עונש על תנאי שעמד נגד המועדון, ולאור העובדה שזו הייתה ההרשעה ה-16 בגין התפרעות אוהדים, החליט בית הדין להשית על מכבי תל אביב עונש קשה של משחק רדיוס בפועל, סגירת שערים 10-11 לחמישה משחקים וכן קנס בסך 10,000 שקלים.

העונשים שלעיל הם כתוצאה מהשלכת החפצים והשירים הגזעניים ששרו אוהדי מכבי תל אביב בחצי גמר גביע המדינה נגד הפועל באר שבע, ועונשים קשים אלו מצטרפים לקנס של 25,000 שקלים שהושת על המועדון מוקדם יותר היום בגין אירועי הדרבי נגד מכבי תל אביב בחודש פברואר.

אוהדי מכבי תל אביב. אריאל שלום
משחק רדיוס ולאחר מכן שערים 10-11 ייסגרו לחמישה משחקים/אריאל שלום

על פי פסק הדין מחצי גמר הגביע, בנוסף להשלכת החפצים משערים 10-11, תופעה שחזרה על עצמה לאחרונה לא אחת ונגד הפועל באר שבע אף הובילה לעצירת המשחק לארבע דקות, גם נשמעה מהיציעים שירת "טועמה מחבל" - גם אם מדובר בקומץ אוהדים, כפי שטענה בדיון מכבי תל אביב.

"אנו ערים למאמצים שמבצעת הנהלת הקבוצה למיגור התופעות ותפיסת אוהדים סוררים, ואף לעובדה כי במשחק דנן נתפסו מקצת הפורעים אולם חומרת הדברים מצדיקה ענישה משמעותית בנוסף להפעלת עונשי התנאי", קבעו הדיינים ועל כן הרשיעו את המועדון ובחרו בענישה קשה.

יש לציין שלמכבי תל אביב נותרו שני משחקי בית עד תום העונה, ועל כן מרבית העונש יחול על משחקי העונה הבאה.

במכבי תל אביב, שתערער על העונש הזה, הוציאו תגובה חריפה ומסרו: "העונש שהשית היום בית הדין המשמעתי על מכבי תל אביב הוא עונש חסר כל פרופורציות בחומרתו ומנותק מהמציאות. נדמה שהתשתית לענישה נבנתה בחודשים האחרונים בהעמדות לדין, בערעורים, דיונים נוספים ותקדימים על חשבונה של מכבי תל אביב בלבד. קשה להתעלם מתחושת האפליה שאופפת רדיפה זו. הענישה הקיצונית גולשת לעונת המשחקים הבאה תוך התעלמות מציבור אנשים בלתי ידוע ותוך שהיא פוגעת בצורה קשה בספורטיביות".

"מאכזב מאוד לגלות (ולא בפעם הראשונה) שבהחלטתו בוחר בית הדין שלא להעניק רוח גבית דווקא למועדון אשר פועל באינטנסיביות, ללא מורא ומשוא פנים, והוצאותיו חסרות תקדים נגד אוהדיו המתפרעים. מועדון הכדורגל מכבי תל אביב יערער על החלטה זו, בד בבד הוא מגנה התנהגות קיצונית של אוהדיו ויפעל בכל האמצעים העומדים לרשותו למגר תופעות פסולות".

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב לא תסתפק באיביץ': ההפסד בסכנין חיזק חובת מהפכה בסגל

לכתבה המלאה
אוהדי מכבי תל אביב. אריאל שלום
ייאלצו לנדוד. אוהדי מכבי תל אביב/אריאל שלום

עוד קודם לכן היום, הצהובים הועמדו לדין על סעיפי התנהגות בלתי הולמת, התפרעות אוהדים וקריאות גזעניות בדרבי שנערך בחודש פברואר. פרט לזריקה של מצתים וכוסות שתייה לעבר כר הדשא, האוהדים שרו את שיר האונס וקראו "סלים טועמה מחבל". בית הדין החליט שלא להפעיל את העונש על תנאי מכיוון שהם הושתו לאחר מועד ביצוע העבירות, אבל העל תנאי הופעל כאמור כשעה לאחר מכן בעקבות אירועי חצי גמר הגביע.

בנוסף לכל, מכבי תל אביב תעמוד לדין באמצע השבוע בגין קריאות גזעניות במשחק מול בני סכנין כגון "שיישרף לכם הכפר", "עמוס מז**ן כבשים" ו"מוחמד מת". בני סכנין תעמוד לדין בגין התנהגות בלתי הולמת של קהל האוהדים שזרק למגרש בקבוק, ירק לעבר עוזר השופט וזרק זיקוק לעבר כר הדשא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully