וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רז הרשקו זכתה במדליית כסף באליפות אירופה, אכזבה גדולה לפיטר פלצ'יק

1.5.2022 / 17:54

הרשקו הפסידה בגמר לדיקו הצרפתייה, הנבחרת סיימה עם ארבע מדליות. אלוף אירופה מ-2020 נשר במהירות לבית הניחומים והפסיד גם שם

רז הרשקו לאחר הזכייה במדליית הכסף באליפות אירופה/איגוד הג'ודו

אחרי מדליית הזהב של תמנע נלסון לוי ומדליות הארד של שירה ראשוני וגילי שריר, אליפות אירופה בג'ודו הסתיימה היום (ראשון) עם מדליית כסף של רז הרשקו. המשלחת הישראלית השוותה את השיא שלה עם ארבע מדליות בסך הכול (כומ ב-2012 ו-2018), אם כי זו הפעם הראשונה שכל הארבע מגיעות מנבחרת אחת - של הנשים.

רז הרשקו (משמאל) על הפודיום עם מדליית הכסף, אליפות אירופה בג'ודו. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
נהדרת. רז הרשקו על הפודיום עם מדליית הכסף, משמאל/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

נשים

מעל 78 ק"ג

הישג גדול לרז הרשקו, שאחרי חמש מדליות בשש התחרויות האחרונות בהן השתתפה, הגיעה לגמר אליפות אירופה וקטפה את מדליית הכסף. הרשקו שייטה לגמר בסטייל, עם ניצחונות מוחצים על טינה ראדיץ' הקרואטית, הילאל אוזטורק הטורקייה ואסיה טבאנו האיטלקייה, שהפתיעה בעצם ההעפלה שלה לחצי הגמר. המשימה בגמר הייתה קשה במיוחד: קרב נגד רומן דיקו הצרפתייה, אלופת אירופה, מדליסטית אולימפית ומי שנחשבת לג'ודוקא הטובה ביותר במשקל הזה ביבשת הישנה. הרשקו בת ה-23 נכנעה לווזארי של דיקו ואז ספגה גם איפון שהשאיר אותה כסגנית על הפודיום.

עד 78 ק"ג

אכזבה לענבר לניר, המדורגת שביעית בקטגוריית המשקל שלה, שלא הצליחה לשחזר את ההצלחה באליפות אירופה עד גיל 23 לפני כשנה וחצי בה היא זכתה. לניר שעלתה אוטומטית לסיבוב השני, הפסידה בו לאלינה בוהם הגרמנייה והודחה בשלב מוקדם מהצפוי.

עוד בוואלה!

גילי שריר זכתה במדליית ארד באליפות אירופה בג'ודו

לכתבה המלאה
רז הרשקו ג'ודוקא ישראלית מול רומן דיקו. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
פגשה את הטובה בעולם כרגע. רז הרשקו בגמר מול רומן דיקו/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

גברים

עד 90 ק"ג

רוי סיוון בן ה-19, שב-2019 הפך לישראלי הראשון שמשיג מדליה (ארד) באליפות העולם לקדטים, עלה אוטומטית לסיבוב השני ושם לא הצליח להדהים את כריסטיאן טות, מדליסט הארד מאולימפיאדת טוקיו. ההונגרי ניצח באיפון וסיוון סיים את דרכו.

עד 100 ק"ג

פיטר פלצ'יק רצה לשחזר את הזכייה באליפות אירופה ב-2020, אבל סיים עם אכזבה גדולה. הג'ודוקא בן ה-30 התחיל את הדרך עם ניצחון קשה בשמינית הגמר על זלטקו קומריץ', אבל נכנע ברבע הגמר לסימון קתרינה ההולנדי. הוא נשר לבית הניחומים ממנו עוד היה יכול להגיע לפודיום ולזכות בארד, אבל הפסיד לאלמאר גאסימוב האזרי והודח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully