וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמנע נלסון לוי אלופת אירופה בג'ודו, מדליית ארד לשירה ראשוני

29.4.2022 / 18:40

הישג ענק: הג'ודאית במשקל עד 57 ק"ג זכתה במדליית זהב אחרי שגברה על סגנית האלופה האולימפית בגמר, חברתה ניצחה בקרב על הארד. ברוך שמאילוב וגפן פרימו סיימו במקום החמישי

תמנע נלסון לוי בטקס הענקת מדליית הזהב באליפות אירופה בג'ודו/באדיבות איגוד הג'ודו

אליפות אירופה בג'ודו יצאה לדרך הבוקר (שישי) עם משלחת ישראלית מכובדת, שכוללת לא פחות מ-17 ספורטאים. יום התחרויות הראשון, במהלכו עלו על המזרן שבעה ישראלים, הוקדש בעיקר למשקלים הקלים ונפתח בצורה מעולה מבחינת המשלחת, כאשר שתי מדליות כבר הושגו - אחת מהן מזהב.

תמנע נלסון לוי ג'ודוקא ישראלית. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
בעקבות יעל ארד. תמנע נלסון לוי חוגגת/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

נשים

עד 48 ק"ג

הישג השיא של שירה ראשוני באליפויות אירופה עד היום היה המקום השביעי, אבל בהשתתפות השמינית שלה הגיעה המדליה הראשונה - מדליית ארד דרך בית הניחומים. ראשוני הייתה הראשונה שהבטיחה מקום ברבע הגמר, אחרי שניצחה את לאפורטה קומאס הספרדיה בניקוד זהב, ולאחר מכן גם הייתה לראשונה שתפסה מקום בחצי הגמר כאשר הכניעה באיפון תוך 21 שניות את מיליצה ניקוליץ' הסרבית. בחצי הגמר פגשה את קטרינה קוסטה הפורטוגלית, אבל לא הצליחה להכניע אותה, נכנעה בווזארי ונשרה לבית הניחומים. בקרב על הארד היא פגשה את האיטלקיה פרנצ'סקה מילאני, שבצעה מהלך לא חוקי בחלוף 24 שניות ולמעשה העניקה לראשוני את מדליית הארד.

עד 52 ק"ג

גפן פרימו אוהבת את אליפויות אירופה, אבל הפעם היא סיימה במקום החמישי. בהשתתפות הראשונה שלה ב-2018 השיגה את מדליית הארד, בשנה שעברה שחזרה את ההישג וכעת היא פספסה מדליה נוספת בעקבות הפסד בקרב על הארד. פרימו ניצחה בקרב הראשון שלה את אניקה וורפל הגרמנייה באיפון מהיר. ברבע הגמר היא פגשה את פביאן קושר השוויצרית, אחת היריבות הבולטות שלה בסבב, אך לאחר קרב עיקש הצליחה להכניע אותה באיפון. בחצי הגמר פגשה פרימו את סגנית האלופה האולימפית, הצרפתיה אמנדין בושאר שהוכיחה את עליונותה ועלתה לגמר. בקרב המכריע על ארד דרך בית הנחומים פגשה פרימו את אנה ויקטוריה פולייז, אך נכנעה לה באיפון תוך דקה ו-12 שניות.

עד 57 ק"ג

גם תמנע נלסון לוי התחילה את דרכה בסיבוב השני, בו גברה על טיאה טופולובץ מקרואטיה בדרך לרבע הגמר. לאחר מכן פגשה את הצ'כית ורה זמנאובה, שגם אותה הצליחה בסופו של דבר להכניע בזכות איפון דרמטי שהעלה אותה לחצי הגמר. מול הגרמניה פאולין שטארקה, בקרב שנכנס לניקוד זהב, היא ניצחה בסיומו של מאבק מטורף ובכך הבטיחה מדליה שנייה באליפויות אירופה, אחרי שקטפה את הארד בקאזאן 2016. בגמר היא התמודדה נגד שרה-לאוני סיסיקה הצרפתיה, סגנית האלופה האולימפית מטוקיו, עליה גברה בזכות תרגיל מצוין ומפתיע שסידר לנלסון לוי ווזארי ומדליית זהב יוקרתית במיוחד.

עוד בוואלה!

טורניר המאסטרס בג׳ודו יתקיים השנה בישראל

לכתבה המלאה
שירה ראשוני ג'ודוקא ישראלית (מימין) עם מדליית הארד לצד שירין בוקלי, קטרינה קוסטה. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
הישג השיא שלה באליפות אירופה. שירה ראשוני על הפודיום, מימין/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

גברים

עד 60 ק"ג

מתן קוקולייב בן ה-21 ניצח בווזארי בקרב הראשון את אשלי מקנזי הבריטי, אבל הודח בסיבוב השני על ידי פרנסיסקו גריגוס הספרדי.

ים וולצ'ק בן ה-18 התחרה גם הוא לראשונה באליפות אירופה לבוגרים, אך נכנע בסיבוב הראשון ליניסלב גרצ'ב הבולגרי, שנהנה מתמיכת הקהל המקומי.

עד 66 ק"ג

ברוך שמאילוב, המדורג 10 בקטגוריית המשקל הזו, זכה באליפות אירופה לג'וניור לפני שמונה שנים וחלם על מדליה ראשונה גם בבוגרים בתחרות בסופיה. הוא עשה דרך מרשימה עד הקרב על הארד באמצעות בית הניחומים, אבל לצערו זה הסתיים בהפסד מאכזב והוא סיים רק במקום החמישי. בגרנד סלאם תל אביב לפני כחודשיים קטף שמאילוב את הזהב והיום התחיל את דרכו בסיבוב השני מול אלכסנדר שורט הבריטי, אותו ניצח תוך 28 שניות בדרך לשמינית הגמר. בקרב על רבע הגמר הוא פגש את הספרדי אדריאן נייטו צ'ינארו וגם עליו גבר בזכות איפון מוצלח, אבל על ידי בוגדן יאדוב האוקראיני הוא נעצר. לשמחתו, איפון תוך שניות ספורות מול הבולגרי דניסלב איבאנוב סידר לו העפלה לקרב על מדליית הארד מול דניס ויירו ממולדובה. בקרה המכריע שמאילוב שלט ונראה מצוין, אבל רגע אחד של חוסר תשומת לב הוביל לאיפון של ויירו ולהפסד כואב מאוד לישראלי.

טל פליקר, סגן אלוף אירופה מ-2020 ומדליסט הארד מ-2018, קיווה להשיג עוד מדליה בתחרות היבשתית, במיוחד אחרי שהעפיל אוטומטית לסיבוב השני בו גבר איברהים אלייב האזרי בדרך לשמינית הגמר, אבל ברבע הגמר הפסיד בניקוד זהב בעקבות עונש שלישי שספג וכך סיים את דרכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully