וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילי שריר זכתה במדליית ארד באליפות אירופה בג'ודו

30.4.2022 / 16:15

אחרי האכזבה של שגיא מוקי שהודח בשמינית הגמר, שריר (עד 63 ק"ג) ניצחה יריבה מספרד בקרב על הארד ורשמה את ההישג הגדול בקריירה שלה

תמנע נלסון לוי בטקס הענקת מדליית הזהב באליפות אירופה בג'ודו/באדיבות איגוד הג'ודו

לאחר מדליית הזהב של תמנע נלסון לוי (אלופה נשית ראשונה מאז יעל ארד ב-1993) ומדליית ארד של שירה ראשוני, המשלחת הישראלית הוסיפה היום (שבת) מדליה שלישית באליפות אירופה בג'ודו הנערכת בסופיה, בולגריה. גילי שריר בת ה-22 חתומה עליה, אחרי ניצחון דרמטי בקרב על הארד.

גילי שריר באליפות אירופה 2022. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
הישג מרשים. גילי שריר/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

נשים

עד 63 ק"ג

גילי שריר הפסידה אמנם ברבע הגמר בגלל שלושה עונשים מול ההונגריה סופי אוזבאש, אבל ידעה להתאושש בבית הניחומים וחגגה מדליה ראשונה בקריירה באליפויות אירופה. הג'ודוקא בת ה-22 החלה את התחרות עם ניצחונות על יואנה מאנובה המקומית ועל אנג'ליקה שימנסקה מפולין, לפני שנעצרה ברבע הגמר. בבית המפסידות ניצחה בניקוד זהב את חקה ואן דן ברג ההולנדית ועלתה לקרב על הארד מול הספרדייה כריסטינה קבאניה פרס, שנראתה בשליטה וכמעט השיגה הכרעה בחניקה. אלא ששריר ידעה להיחלץ מהמצב הזה ושמונה שניות לסיום ביצעה איפון נהדר שהעניק לה ניצחון עוד לפני ניקוד הזהב. איזה רגע גדול עבורה.

כרם פרימו, שחגגה רק בתחילת החודש את יום הולדתה ה-17 והייתה פעמיים אלופת אירופה לג'וניור, הודחה בהופעתה הראשונה באליפות לאירופה לבוגרים בעקבות הפסד בסיבוב הראשון ללאורה פאזליו מקוסובו.

עד 70 ק"ג

מאיה גושן, שב-2020 זכתה במדליית הכסף באליפות אירופה עד גיל 23, הודחה בסיבוב הראשון לאחר שרותקה באיפון על ידי הטורקייה מינל אקדניז.

עוד בוואלה!

תמנע נלסון לוי אלופת אירופה בג'ודו, מדליית ארד לשירה ראשוני

לכתבה המלאה
הג'ודוקא הישראלי שגיא מוקי מאוכזב בסיום. אסף קליגר, מערכת וואלה!
הודח כבר בשמינית הגמר. שגיא מוקי/מערכת וואלה!, אסף קליגר

גברים

עד 73 ק"ג

טוהר בוטבול הודח בשמינית הגמר לאחר שהפסיד ליריבו בניקוד הזהב. קודם לכן, עלה אוטומטית לסיבוב השני ובו ניצח את פיליפ יובאנוביץ' הסרבי בווזארי 12 שניות לסיום.

עידו לוין בן ה-23 הודח בסיבוב השני מול הצרפתי בנז'מן אקסוס.

עד 81 ק"ג

שגיא מוקי, אלוף אירופה מ-2015 ו-2018, קיווה להתקרב לשיא של אריק זאבי שזכה ארבע פעמים בזהב היבשתי, אך ספג מפלה בשלב שמינית הגמר מול אלפונסו אורקיסה סולאנה הספרדי, שניצח אותו באיפון. בשלב הקודם נגרר מוקי לניקוד הזהב מול יאן סבובודה הצ'כי, אך ניצח בסופו של דבר ועלה שלב. אלוף העולם מ-2019 הפסיד בקרבות על הארד השנה בגרנד סלאם תל אביב וגם בגרנד סלאם פריז, וכעת מסיים את דרכו באליפות אירופה מוקדם מהצפוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully