וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיגוד השופטים מצדיקים את ההרחקה של אליאס, בעוד גלזר "שנוי במחלוקת"

26.4.2022 / 10:48

באיגוד מצדיקים את האדום: "שחקן לא יכול לברוח מהתנהגות מכוערת". וגם: העבירה של גלזר, למה לא נפסל הפנדל של סכנין מול באר שבע, וליאני שלא צפוי לחזור לשפוט

תקציר ה-0:5 של מכבי תל אביב על הפועל תל אביב/ספורט1

באיגוד השופטים מרוצים הבוקר (שלישי) מההחלטה להרחיק את קשר הפועל תל אביב שי אליאס מהדרבי אמש אחרי שירק לעבר אנריק סבוריט. כזכור שופט המשחק איתן שמואלביץ' לא הבחין ביריקה, אך שופט הוואר יגאל פריד ראה את האירוע, בחן אותו וקרא לשמואלביץ' כשהוא ממליץ לו להרחיק את קשר הפועל תל אביב. "זה מקרה קלאסי של הצורך בשופט ואר", אמרו הבוקר באיגוד השופטים. "כל שחקן צריך לדעת שיש עליו מצלמות ושהוא לא יכול לברוח מהתנהגות מכוערת כזו או אחרת. שחקן לא חייב לפגוע ביריקה בשחקן אחר כדי להיות מורחק. מספיקה היריקה עצמה. זו לא התנהגות שמצופה משחקן כדורגל, בטח לא בליגת העל ובטח לא במשחק כזה ובפרופיל כזה גבוה של דרבי".

באשר לטענות מצד הפועל תל אביב לפיהן גם דן גלזר היה צריך להיות מורחק בעבירה שביצע, באיגוד עדיין לא תמימי דעים באשר להחלטה של פריד לא להתערב במקרה וטוענים כי מדובר באירוע שנוי במחלוקת.

שי אליאס שחקן הפועל תל אביב. אריאל שלום
"שחקן לא חייב לפגוע ביריקה בשחקן אחר כדי להיות מורחק. מספיקה היריקה עצמה"/אריאל שלום
דן גלזר שחקן מכבי תל אביב מתקל את דן איינבינדר שחקן הפועל תל אביב. מתוך טוויטר, צילום מסך
דן גלזר שחקן מכבי תל אביב מתקל את דן איינבינדר שחקן הפועל תל אביב/צילום מסך, מתוך טוויטר

בכל האמור למקרה שהיה שלשום במשחק בין בני סכנין לבין הפועל באר שבע כשגיא מלמד כבש אחרי שאריאל הרוש הדף את הפנדל של בירם כיאל, טוענים באיגוד כי פסילת שער בגין כניסה מוקדמת לרחבה של שחקן תוקף בעת בעיטת עונשין מ-11 מטרים, צריכה להיות רק אם השחקן הנכנס נראה כשהוא נכנס לרחבה בצורה בוטה וברורה. באיגוד טוענים כי ברגע הבעיטה של כיאל, מלמד לא נראה בבירור כשהוא משיג יתרון על פני שחקנים אחרים שעמדו לצידו על קו ה-16 מטר ומכאן שלא היה נכון להתערב ולפסול את השער לטובת בני סכנין.

היום צפויים להתפרסם השיבוצים למחזור הקרוב ולירן ליאני לא צפוי לחזור לשפוט עדיין אחרי שסירב לשפוט בחצי גמר גביע המדינה. לא בטוח כי אקורד הסיום של השופט הוותיק כבר נשמע וכי הוא לא יחזור עוד לשפוט, אך הנושא המשמעתי מולו לא מוצה ומכאן שכשנשאר לו עוד פחות מחודש לסיום העונה, קיים בהחלט סיכוי שהשופט בן ה-45 עלול שלא לחזור עוד לשפוט.

בעקבות אירועי המחזור, תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף החליט להעמיד לדין את מכבי תל אביב בגין התפרעות אוהדים וקריאות גזעניות, את הפועל תל אביב בגין התפרעות אוהדים והתנהגות בלי הולמת של הקהל ואת שי אליאס בגין היריקה שהובילה להרחקתו. גם בני סכנין תעמוד לדין בגין התפרעות אוהדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully