וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסכול וכעס במכבי תל אביב: "במקום להתקדם, הלכנו אחורה"

הצהובים נראו שבורים אחרי התבוסה במשחק הפלייאוף השני נגד ריאל מדריד, ובמועדון תהו: "לא ברור מה ניסינו לעשות". בקבוצה דוחים טענות לעודף ביטחון ועדיין מאמינים שאפשר להפוך את הסדרה: "אנחנו עם הגב לקיר"

אוהדי מכבי תל אביב מעודדים את השחקנים במדריד/מכבי תל אביב

1. חלומות הפיינל פור של מכבי תל אביב ספגו מכה קשה אמש (שישי), עם תבוסה 95:66 בידי ריאל מדריד בוויזינק סנטר במשחק השני של סדרת רבע גמר היורוליג. הצהובים יקוו להיות הקבוצה הראשונה בתולדות המפעל שהופכת פיגור 2:0 לניצחון 2:3 בסדרה, וירצו לעשות צעד ראשון בכיוון הזה במשחק השלישי שייערך ביד אליהו ביום שלישי הקרוב.

מכבי פתחה את המשחק בצורה טובה והובילה 16:18 אחרי חמש דקות, אלא שבשלב הזה היא נתקעה התקפית וריאל המשיכה בקצב מסחרר בדרך ל-26:35 אחרי 10 הדקות הראשונות, ו-37:56 בהפסקה, כשהבלאנקוס קולעים שמונה שלשות במחצית הראשונה ושולטים בריבאונד ההתקפה. במכבי רצו לחזור אחרת מחדר ההלבשה, אך בפועל הפער לא ירד מ-20 הפרש בשום שלב והספרדים ניצחו בקלות.

פרצופי השחקנים באזור חדר ההלבשה בסיום סיפרו את הסיפור. ג'יימס נאנלי וג'יילן ריינולדס נלקחו לבדיקות סמים ושחקנים אחרים שישבו על הרצפה ליד חדר ההלבשה נראו מתוסכלים ומאוכזבים מהתבוסה הקשה.

"אני מתוסכל וכועס, לא מגיע לנו לשחק ככה ברמה הזאת, עברנו הרבה בעונה הזאת, היו לנו הרבה אתגרים ורצינו להיראות טוב יותר מזה", אמר הקפטן ג'ון דיברתולומיאו, "הגבנו במצבים קשים בעבר, ולא עשינו את זה במשחק הכי חשוב של העונה. יש לנו עוד אתגר ואנחנו צריכים להתייצב בפניו".

קינן אוואנס הוסיף: "היינו קצת בערפל אחרי הפתיחה ולא הצלחנו לחזור. נלחמנו, אבל איבדנו כדורים וכשיש לך יותר איבודים מאסיסטים, זה לא יהיה משחק יפה. אנחנו צריכים לשים את המשחק מאחורינו, לא לחשוב על זה יותר מדי. אי אפשר לשנות את זה, צריכים לעבור למשחק הבא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן מכבי תל אביב קינן אוואנס זורק נגד ריאל מדריד. Sonia Canada, GettyImages
יותר איבודים מאסיסטים. אוואנס/GettyImages, Sonia Canada

2. מיד לאחר המשחק יצאו אנשי מכבי תל אביב והאוהדים לשדה התעופה, כשגם שם נתקלו בחוסר ארגון שהקשה להוציא את הטיסות בזמן. בשדה התעופה נשמעו אנשי הקבוצה מאוכזבים ממה שראו על המגרש, וטענו כי השחקנים היו נראים פחות מאורגנים על הפרקט ממה שנראו במשחק הראשון בסדרה ביום רביעי האחרון.

"אם תיקח את המשחק ביום רביעי, היה ברור מה לא עבד - הם קלעו באחוזים מטורפים וגמרו את המשחק", הסביר אחד מאנשי מכבי תל אביב בשדה, "אם תיקח את המשחק הערב, אתה לא מצליח להבין מה ניסו לעשות. ריבאונד ההתקפה היה בשליטה של ריאל, הקליעות מבחוץ בהתחלה היו המשך ישיר של המשחק הקודם. במקום ללכת קדימה, הלכנו אחורה".

גם אבי אבן כעס בסיום על איך שהקבוצה נראתה: "אני צריך לראות את זה עוד פעם, פתחנו את המשחק טוב התקפית, ולצערי כמו במשחק הראשון היה מקטע של כמה דקות לא טובות שלנו הגנתית, שהם בעיקר ניצלו את זה לנקודות קלות, ומשם כבר האיכות של המשחק ההגנתי שלנו הייתה הרבה פחות טובה. ריאל ניצלו את זה והגדילו את ההפרש".

אבי אבן מאמן מכבי תל אביב. Sonia Canada, GettyImages
תסכול במכבי תל אביב. אבי אבן/GettyImages, Sonia Canada

3. נחזור 72 שעות לפני המשחק אמש. במלון "האייט" במרכז מדריד, בו ישנה מכבי תל אביב, השחקנים סיימו ארוחת ערב אחרי טיסה ארוכה ועלו לחדרים מחויכים ומלאי ביטחון - תמונה שונה לחלוטין מאיך שנראו אחרי המשחק השני. אחד השחקנים אף אמר בשלישי בערב: "אם נשחק כמו שאנחנו יודעים, אנחנו ננצח את ריאל בצורה נוחה".

בקבוצה דוחים את האפשרות שהשחקנים הגיעו עם ביטחון מופרז להתמודדויות: "אני לא חושב שהיה לנו עודף ביטחון. צריך ביטחון, להאמין אחד בשני. במשחק ביום רביעי שיחקנו יותר טוב מהמשחק הערב, אבל הערב הם הכו אותנו בכל רחבי המגרש", אמר בתגובה הקפטן דיברתולומיאו.

קינן אוואנס המשיך בקו של הקפטן: "כל שחקן בא למשחק בגישה הנכונה, במיוחד למשחק השני אחרי שהפסדנו בראשון, באנו מאוד רעבים ורצינו לנצח, אבל לא הצלחנו לייצר משחק טוב".

4. זה נראה קצת תלוש אחרי המשחק אמש, אבל במכבי תל אביב בונים ומאמינים שביום שלישי הקרוב ביד אליהו הם ייראו שונה לחלוטין ויצליחו לחזור לחיים נגד ריאל מדריד. בקבוצה הזכירו שרק בעונה שעברה שתי קבוצות הצליחו לצאת מפיגור 2:0 אחרי שבוע המשחקים הראשון וכפו משחק חמישי, כשבעבר קרו עוד שלושה מקרים כאלה.

במכבי מקווים שביחד עם האווירה המיוחדת שיש ביד אליהו בתקופה האחרונה, והשינויים המקצועיים שיבוצעו, הם יוכלו לצאת עם הניצחון ביום שלישי. "נבוא להילחם, אני מקווה שהאוהדים שלנו יהיו מאחורינו, אנחנו צריכים את כולם, ונשוב לעצמנו. יהיו לנו כמה ימים להתרענן, נחזור לאולם כדי לעבוד ביחד, ונהיה מוכנים למלחמה גדולה", אמר אוואנס.

דיברתולומיאו הוסיף: "אין מחר. אנחנו עם הגב לקיר, לא יכולים להרשות לעצמנו עוד הפסדים, אנחנו צריכים לשחק את הכדורסל שלנו, לא שיחקנו בהתאם ליכולות שלנו היום".

ג'יימס נאנלי שחקן מכבי תל אביב. רויטרס
עודף ביטחון? ג'יימס נאנלי/רויטרס

5. בעוד במכבי מנסים להבין מה קרה וכיצד קיבלו בראש במשחק השני בסדרה, בריאל מדריד הודו אמש כי לא ציפו למשחק כל כך קל, ולא חשבו לפני עשרה ימים שיהיו במרחק של ניצחון אחד מפיינל פור אחרי שני משחקים בפלייאוף.

"אנחנו מרגישים נהדר, אבל העבודה שלנו לא הסתיימה", אמר ונסן פוארייה שהצטיין עם 16 נקודות ו-10 ריבאונדים, "אנחנו יודעים שקשה לשחק בתל אביב. יהיו שם שני משחקים קשים. אנחנו צריכים לנצח אחד. השתמשנו ביתרון הביתיות שלנו וניצחנו. אני אישית עשיתי את העבודה שלי, לקחתי הרבה ריבאונדים בהתקפה ונתתי לקבוצה הזדמנויות לקלוע שוב. זה התפקיד שלי. אני שמח מאוד".

סרחיו יוי, שהפציץ 5 שלשות בדרך ל-17 נקודות, סיכם: "אנחנו יודעים שלא עשינו עבודה גדולה בחודש-חודש וחצי האחרון. עכשיו זה הפלייאוף. אני חושב שהקבוצה עשתה עבודה מדהימה בשני המשחקים. אנחנו צריכים לסיים את העבודה שם, וכבר חושבים על המשחק השלישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully