וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי ופ.ס.וו איינדהובן זכו בגביע ההולנדי לאחר 1:2 על אייאקס

הקבוצה של שמידט הפכה פיגור תוך שתי דקות משערים של גוטיירס (48) וגאקפו (50) בדרך לזכייה ראשונה בתואר לאחר עשור. זהבי עם תואר ראשון מאז הטרבל עם מכבי תל אביב ב-2015

תקציר גמר הגביע ההולנדי: פ.ס.וו איינדהובן - אייאקס 1:2/ספורט1

לאחר עשר שנים עקרות, זכתה הערב (ראשון) פ.ס.וו איינדהובן בגביע ההולנדי בתום 1:2 מהנה על אייאקס בגמר. ערן זהבי וחבריו עלו בצורה טובה מאוד מול האלופה והיריבה המושבעת מבירת המדינה, ולמרות שנקלעו לפיגור הצליחו לכפות מהפך ולזכות בתואר השני בחשיבותו בהולנד בפעם העשירית בתולדתיה. הדאבליסטית לעומת זאת, מאבדת את הגביע ותקווה להצליח טוב יותר במאבק האליפות, כאשר היא מוליכה את הליגה ההולנדית.

כאמור, זהבי פתח בהרכב של רוג'ר שמידט והגיע חד. הישראלי בחן כבר בדקה הרביעית את מארטן סטקלנבורח הוותיק, שהיה עירני, ובדקה ה-11 כבר הצליח לכבוש לאחר שקיבל כדור עומק מצוין. עם זאת, הקוון זיהה נבדל קטנטן של זהבי והשער נפסל. בדקה ה-23 צירוף מסירות נהדר בין דייבי קלאסן לראיין חראפנברך הסתיים בבעיטה מדויקת של האחרון לפינה של אמבוגו, וזה 0:1 לאייאקס. שער נוסף של מזראווי על סף ההפסקה נפסל בשל נבדל.

בפתיחת המחצית הראשונה כדור חופשי שעלה לרחבה ננגח על ידי סנגארה לעבר אריק גוטיירס, שנגח את שער השוויון של איינדהובן (48). שתי דקות לאחר מכן, הגנת אייאקס שגתה בענק, ואיפשרה לקודי גאקפו לחטוף כדור כמעט בעיגול האמצע, ולשעוט עד הרחבה, שם התחמק משני שומרים ושלח כדור לא ממש חזק, שנכנס פנימה באדיבותו של סטקלנבורח, 1:2 לפ.ס.וו. החל מרגע זה החלה אייאקס להפעיל לחץ כבד על שער היריבה, שעשתה מספר חילופים והתכנסה באזור הרחבה שלה כדי לעמוד במכבש של האלופה.

ערן זהבי הוחלף בדקה ה-81 ובסיום חגג עם חבריו תואר קבוצתו ראשון מבחינתו מאז עונת 2014/2015 אז זכה באליפות ישראל, בגביע ובגביע הטוטו עם מכבי תל אביב.

שחקני פ.ס.וו איינדהובן עם הגביע ההולנדי. ANP, GettyImages
שחקני פ.ס.וו איינדהובן עם הגביע ההולנדי/GettyImages, ANP
שחקני פ.ס.וו איינדהובן חוגגים זכייה בגביע ההולנדי. ANP Sport, GettyImages
שחקני פ.ס.וו איינדהובן חוגגים זכייה בגביע ההולנדי/GettyImages, ANP Sport
ערן זהבי ושחקני פ.ס.וו איינדהובן חוגגים. ANP Sport, GettyImages
גביע ראשון לפ.ס.וו לאחר עשור, תואר ראשון לזהבי לאחר שבע שנים/GettyImages, ANP Sport

מהלך המשחק

דקה 4: איום ראשון על השער של פ.ס.וו הגיע מרגליו של ערן זהבי, שבעט מקצה הרחבה כדור לא מספיק חזק שנקלט על ידי סטקלנבורח.

דקה 11: ערן זהבי קיבל כדור לבדו מלו סטקלנבורח וכבש, אך השער נפסל בעקבות נבדל קטנטן של החלוץ הישראלי.

דקה 23: גול! 0:1 לאייאקס. חילוף מסירות נאה בין דייבי קלאסן לבין ראיין חראפנברך הסתיים בבעיטה מצוינת של האחרון מחוץ לרחבה היישר לפינה של אמבוגו, שלא יכול היה להגיע.

דקה 44: דייבי קלאסן מצא את נוסייר מזראווי, שהתקדם מספר מטרים ובעט כדור נפלא שנכנס פנימה, אך השער נפסל לאחר התערבות ה-VAR בשל נבדל של טאדיץ', שהיה מעורב במהלך.

דקה 48: גול! פ.ס.וו השוותה ל-1:1. איברהימה סנגארה נגח לאחר כדור נייח, ואריק גוטיירס הגיע וכבש בנגיחה נוספת.

דקה 50: גול! 1:2 לפ.ס.וו. המהפך הושלם תוך שתי דקות. טעות קשה בהגנת אייאקס, שמסרה את הכדור לקודי גאקפו, שדהר כמעט חצי מגרש, חלף על פני שני שחקנים וכבש בבעיטה מחוץ לרחבה, כשסטקלנבורח יכול היה לעשות יותר.

דקה 55: בעיטה חופשית של ערן זהבי הלכה לכיוון המסגרת וחולצה בקצות האצבעות לקרן על ידי סטקלנבורח.

דקה 56: ברובי קיבל כדור ברחבה ומסר לאחור לדייבי קלאסן שכבש מקרוב, אך המוסר היה בעמדת נבדל בעת קבלת הכדור וזהו שער שלישי פסול במשחק עד כה.

דקה 59: בעיטה של דושאן טאדיץ' מתוך הרחבה של פ.ס.וו נעצרה רק בקורה של אמבוגו.

הרכבים

פ.ס.וו: איבון אמבוגו, ג'ורדן טזה, רמאליו, פיליפ מקס, מאורו ג'וניור, אדסון גוטיירס, איברהימה סנגארה, ג'ואי פירמן, מריו גצה, ערן זהבי, קודי גאקפו

אייאקס: מארטן סטקלנבורח, נוסייר מזראווי, יוריין טימבר, ליסנדרו מרטינס, דיילי בלינד, אדסון אלבארס, דייבי קלאסן, ראיין חראפנברך, סטיבן ברהאוס, בריאן ברובי, דושאן טאדיץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully