וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאלוב: "אוהדי אנדרלכט אומרים שאני חייב להם, מקווה להחזיר"

הזכיות הקודמות בגביע, ההצטיינות בגיל 36, השיא שהוא עשוי להשוות וההשלכות על הליגה: הישראלי מדבר לפני הגמר נגד גנט (שני, 16:00 בספורט4)

תקציר: אנדרלכט - אנטוורפן 1:2, ליאור רפאלוב כבש/ספורט1

אחת הסיבות העיקריות לעלייתו של ליאור רפאלוב למעמד של שחקן מוביל בבלגיה בעשור האחרון היא ההצלחה שלו במסגרת הגביע המקומי. אחרי שכבש שערי ניצחון בגמרים של 2015 ו-2020, מחרתיים (שני, 16:00 בספורט4) רפאלוב יתייצב פעם נוספת לקרב על התואר השני בחשיבותו בבלגיה, הפעם במדיה של אנדרלכט שתפגוש את גנט. לקראת המשחק, בתקשורת הבלגית ערכו ריאיון עם הקשר הישראלי.

רפאלוב, שגילה בריאיון שגם הזכייה האחרונה של אנדרלכט בגביע הושגה דרך ניצחון על גנט, ב-2008, אמר: "בכנות, השנים האחרונות לא היו קלות למועדון, להנהלה ולאוהדים. אני מאוד שמח שמאז הגעתי בתחילת העונה ראינו מהפך בהובלת ההנהלה והמאמן וינסנט קומפאני. יהיה נהדר אם נצליח לסיים את העונה עם תואר. אנדלרכט זה המועדון הכי מצליח במדינה, לפחות מבחינת אליפויות. בגביע היא קצת מאחור (שנייה לברוז') ולכן המטרה היא לזכות במפעל ביום שני. זה לא יהיה קל".

שחקן אנטוורפן ליאור רפאלוב. GettyImages
בבלגיה קוראים לו "מר גביע". רפאלוב ב-2020/GettyImages

הקשר, לו 19 שערים ושישה בישולים ב-40 הופעות בכל המסגרות העונה, נשאל על היכולת הנפלאה שהוא מפגין בגיל 36 (יחגוג בסוף החודש), והשיב: "בשנים האחרונות התחלתי להקפיד הרבה על התזונה, שעות השינה והדרך בה אני מתאמן. זה מגיע עם הגיל והניסיון. על המגרש, בעבר רציתי להיות מעורב בכל התקפה ותמיד לגעת בכדור. אם לא, הייתי מתעצבן. היום אני סבלני יותר ובוחר יותר טוב מתי להתערב. שמח שהצלחתי לכבוש הרבה שערים העונה, ומקווה שיגיעו עוד. אני מעריך את האמון מצד ראשי אנדרלכט שהעניקו לי חוזה לשנתיים בגילי".

שער הניצחון של רפאלוב בגמר 2015 היה מול קבוצתו הנוכחית, וכעת הוא מקווה לפצות אותה: "הניצחון ההוא הביא לי תואר ראשון בבלגיה וזה היה אחד הרגעים הטובים בקריירה שלי. בכל מקום שאני מגיע אליו, אוהדי אנדרלכט אומרים לי שאני חייב להם. ואני מקווה להחזיר. המטרה היא להחזיר למועדון את התהילה ולהפוך אותו שוב לטוב ביותר בבלגיה, וזכייה בתואר יכולה להיות מקפצה אידיאלית בדרך לשם".

על ההצלחה שלו בגביע אמר: "אני לא רוצה לדבר על זה יותר מדי, בשביל לא 'לנחס'. הגביע מבחינתי הוא הדרך הכי מהירה לזכות בתואר, וחוץ מזה זכייה בו מובילה ישרות לאירופה - זה נותן הרבה מוטיבציה לשחקנים ולמועדונים ולכן לקחנו אותו מאוד ברצינות מהסיבוב הראשון. הכינוי שלי 'מר גביע'? שמעתי אותו פה ושם, בוא נחכה לראות מה יקרה ביום שני. אם אכבוש שוב, זה יהיה מטורף!".

עוד בוואלה!

אחרי שהדיח את זהבי: הבלם המוסלמי עקץ את הישראלי ותמך בפלסטין

לכתבה המלאה
ליאור רפאלוב, קשר אנדרלכט. LAURIE DIEFFEMBACQ/BELGA MAG, GettyImages
קרוב להישג שנרשם רק פעם אחת בבלגיה. ליאור רפאלוב/GettyImages, LAURIE DIEFFEMBACQ/BELGA MAG

אם יניף את הגביע ביום שני, רפאלוב יהפוך לכדורגלן השני בהיסטוריה שעושה זאת עם שלוש קבוצות שונות בבלגיה, אחרי אמבייה ליי. בתור השחקן היחיד באנדרלכט שכבר זכה בעבר, הישראלי התבקש לתת עצה לחבריו: "אפשר לדבר איתם המון, אבל זה לא תמיד עוזר", ענה. "רק אציע שנעשה את הדברים הרגילים וניהנה מהרגע, זו לא הזדמנות שמגיעה בכל יום. בשביל רגעים כאלה אנחנו משחקים כדורגל, ומבחינתי, אני תמיד מנסה להטעין את עצמי באנרגיות חיוביות לפני משחק חשוב".

הקשר התייחס גם לכך שזכייה בגביע עשויה להוסיף לאנדרלכט רוח גבית במאבק על האליפות בליגה, כשנכון לעכשיו נותרו שישה משחקים לסיום וקבוצתו של רפאלוב בפיגור של חמש נקודות מהמוליכה אוניון סן-ז'ילואז: "זה יכול לתת לנו דחיפה, אבל מניסיוני אני יודע שהתקשורת תדבר כל שבוע על מועמדת אחרת לאליפות. הפער גדול, אבל אם ננצח את אוניון במשחק הראשון בפלייאוף זה יפתח הכל מחדש. זה משחק קריטי לשאר העונה, לכן ניצחון בגמר הגביע חשוב כל כך, כי זכייה בתואר יכולה רק להוסיף ותעזור לנו להגיע משוחררים למפגש עם אוניון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully