וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרי סובל מקרע. לאפורטה על "כיבוש הקאמפ נואו": "אני מתבייש"

עודכן לאחרונה: 15.4.2022 / 14:16

ברצלונה מסכמת ערב מסויט: צ'אבי מבקר את ההנהלה ש"עשתה טעות גדולה" כשאיפשרה את ההשתלטות של 30 אלף אוהדי פרנקפורט על הקאמפ נואו, הנשיא מודה במחדל, ובינתיים הפציעה של הכוכב הצעיר מתבררת כקשה. דבר אחד ברור: הפגיעה המקצועית והתדמיתית קשה

תקציר ה-2:3 של פרנקפורט על ברצלונה/ספורט1

"הפלישה לקאמפ נואו הסתיימה בכיבוש מוחלט שלה". כך תיארה הבוקר (שישי) התקשורת הספרדית את הערב העגום של ברצלונה, שהחל עם השתלטות של אוהדי פרנקפורט על יציעי האצטדיון הביתי, והסתיים עם שיעור מהגרמנים גם על הדשא.

ההפסד 3:2 שהביא לסיום העונה האירופית של ברצלונה וקטע רצף של 15 משחקים רצופים ללא הפסד תחת שרביטו של צ'אבי, גבה מחיר כבד מהמועדון, מקצועית ותדמיתית. ואם לא די בכך, הגיעה גם פציעה מדאיגה של פדרי, אחד מכוכבי התקופה האחרונה. הקשר בן ה-18 נפצע בשריר הירך האחורי, הוחלף ובבדיקות ראשוניות התברר שהוא סובל מנזק משמעותי לשריר. ההערכות הן שהוא ייעדר בין בין חודש וחצי לחודשיים, וקרוב לוודאי שלא יחזור לשחק העונה.

אחרי סדרת בדיקות נוספת בעבר פדרי הבוקר, התברר שהוא סובל מקרע בשריר הארבע ראשי, ואכן קרוב לוודאי שגמר את העונה.

שחקן ברצלונה, פדרי, עם אוסקר מינגסה. רויטרס
לא צפוי לחזור העונה. פדרי/רויטרס

כך או כך, בברצלונה עסוקים בראש ובראשונה ב"בושה" שהתרחשה ביציעים, כפי שהגדיר זאת בעצמו הנשיא לאפורטה. רשמית, לפרנקפורט הוקצבו 5,000 כרטיסים בלבד, אבל מעשית דוווח על קרוב ל-30 אלף אוהדים גרמנים ביציעים. בקטאלוניה דיווחו שחברי מועדון ובעלי מנויים של ברצלונה מכרו את הכרטיסים שלהם לכל המרבה במחיר, ו"עשו קופה" על אוהדי פרנקפורט שהסכימו לשלם סכומים של 500 יורו ומעלה תמורת כרטיס.

האולטראס של ברצלונה, שראה את ההשתלטות הגרמנית ביציעים, החרים בשל כך את עשר הדקות הראשונות של המשחק ולא עודד במהלכן. לדבריו של צ'אבי, זה פגע קשות במורל של השחקנים.

"הייתה כאן טעות גדולה מצד המועדון. כולם בחדר ההלבשה מנסים להבין איך זה קרה", ביקר המאמן את הנהלת את ברצלונה, שאיפשרה כביכול את המחדל. "זה השפיע עלינו, כי התחושה הייתה שמדובר במשחק גמר והקהל מחולק חצי-חצי. זה לא הרגיש כמו משחק בית, וזה מאכזב. אסור שזה יקרה במשחק בית שלנו, למרות שזה לא תירוץ ולא מסביר את ההפסד".

נשיא המועדון ז'ואן לאפורטה הבין את הביקורת של צ'אבי, ואמר ש"הוא צודק, הייתה כאן טעות גדולה. כל מה שקרה ביציעים הוא בושה שאסור שתחזור על עצמה. אנחנו חייבים לבדוק מה קרה, ולקבל החלטות בהתאם. כנראה שהמדיניות שלנו במקרים כאלה צריכה להיות קשוה יותר. כאוהד ברצלונה, התביישתי הערב. אני עדיין מחפש את התשובות".

שחקן ברצלונה פראן טורס על רקע יציע אוהדי פרנקפורט. David Ramos, GettyImages
מחזה נדיר. אוהדי פרנקפורט כובשים את הקאמפ נואו/GettyImages, David Ramos

כאמור, גם במשחק עצמו ברצלונה איכזבה, והציגה הגנה חדירה מאוד לצד התקפה מבולבלת. "לא ידענו איך להתקיף, לא שיחקנו כמו במשחקים אחרים", ניתח צ'אבי. "האכזבה גדולה מאוד. ברכות לפרנקפורט, הם ראויים לזה. המטרה לשארית העונה היא להעפיל לליגת האלופות".

רונלד אראוחו הוסיף: "כואב להפסיד את המשחק הזה. עשינו את מה שהתכוננו אליו. ביצענו שלוש טעויות, הם הענישו אותנו בשלושה שערים, אבל למרות הכל שיחקנו משחק טוב". הבלם התייחס לכך להתרחשויות ביציעים: "הופתעתי לראות כל כך הרבה אוהדים שלהם באצטדיון שלנו. המועדון יהיה חייב לבדוק מה קרה".

חלוץ ברצלונה פייר אמריק אובמיאנג מאוכזב. David S. Bustamante/Soccrates, GettyImages
מספרים עגומים. אובמיאנג מתוסכל/GettyImages, David S. Bustamante/Soccrates

המספרים

* אחרי 15 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות, הרצף החיובי הכי ארוך שברצלונה רשמה בעידן צ'אבי נקטע.

* נגד ברצלונה נשרקו ארבעה פנדלים בשני המשחקים האחרונים, בדיוק אותה כמות ב-55 המשחקים שהיו לפני כן.

* ברצלונה ספגה שמונה שערים מחוץ לרחבה העונה, המספר הכי גבוה שלה מאז עונת 2005/06.

* המאזן הביתי של ברצלונה במשחקים במפעלים האירופיים לא פחות מעגום. בשמונת המשחקים האחרונים, הם השיגו ניצחון בודד, סיימו שלוש פעמים בתיקו והפסידו ארבע פעמים.

* פיליפ קוסטיץ' הוא השחקן הראשון שכובש ומבשל באותו משחק נגד ברצלונה בקאמפ נואו במסגרת אירופית, מאז ז'וניניו פרנאמבוקנו במדי ליון במרץ 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully