וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלייקרס נפרדו מווגל ב"מהלך מגעיל", דייויס מצהיר: "אני ולברון עדיין שווים אליפות"

הקבוצה מ-LA הביכה את המאמן עם הודעה בעיתוי בעייתי, בעוד רגע שפל בעונה הכושלת: "הפכו אותו ואת ווסטברוק לשעירים לעזאזל". AD טוען: השילוב ביני לג'יימס עדיין לא מיצה את עצמו

וושינגטון מתאמנת לקראת המשחק נגד שיקגו/הטוויטר הרשמי של וושינגטון וויזארדס

גם אחרי פינאלה חיובי לעונה הכושלת, גם אחרי משחק מעודד של כמה מהצעירים של הקבוצה, גם כשאין להם על מה לשחק, לוס אנג'לס לייקרס חתמה את ערב הנעילה של העונה הסדירה עם עוד רגעים של מבוכה. דקות אחרי הניצחון 141:146 על דנבר, כלי התקשורת המרכזיים בארצות הברית כבר דיווחו שמאמן הקבוצה בשלוש השנים האחרונות פרנק ווגל, סיים את דרכו בקבוצה - עוד לפני שבישרו על כך לווגל עצמו.

"לא אמרו לי כלום", הודה ווגל בסיום כשנשאל על הדיווחים של אדריאן ווג'נראוסקי ושאמס צ'ראניה, שפורסמו עוד לפני שהספיק להיכנס לחדר ההלבשה ולשוחח עם השחקנים. "עד שיגידו לי משהו, אני מתכוון ליהנות מהמשחק שנתנו הערב, מהבמה שהצעירים קיבלו, מהניצחון. בהמשך, מה שיהיה יהיה".

ההחלטה להיפרד בצורה כזו מווגל, שהצעיד את הקבוצה לאליפות ואימן אותה במשך שלוש שנים, גררה ביקורות בלוס אנג'לס. כתב הקבוצה ביל אורם מ"האתלטיק" צייץ ש"ללייקרס היו שמונה חודשים לחשוב איך הם מפטרים את ווגל, וזה מה שקורה עכשיו. פשוט וואו". לטענתו, המהלך הזה עוד "רגע שפל נוסף" בעונת שהייתה מלאה ברגעים כאלה. "נסו לדמיין קבוצה אחרת מפטרת בצורה כזאת מאמן שזכה איתה באליפות...מהלך מגעיל, שנראה רע מאוד".

שחקני לוס אנג'לס לייקרס אנתוני דייויס, לברון ג'יימס לצד המאמן פרנק ווגל. Katelyn Mulcahy, GettyImages
מי בורח מאחריות? ווגל, דייויס ולברון/GettyImages, Katelyn Mulcahy

לפי אדריאן ווג'נראוסקי, הלייקרס תחפש מאמן "בכיר ויקר" ותעניק לו חוזה ארוך טווח. בשלב זה אין אף מועמד מוביל לתפקיד, אבל סביר להניח שהליך המינוי יתרחש בצורה מהירה, משום שהקבוצה צפויה לעבור מתיחת פנים בקיץ.

כך או כך, ווגל יודע שהכישלון בעונה הנוכחית לא היה תלוי רק בו. הלייקרס התקשו לייצר המשכיות ולבנות כימיה העונה על רקע ריבוי הפציעות של אנתוני דייויס ולברון ג'יימס. למעשה, אף חמישייה של הלייקרס לא שיחקה יותר מ-100 דקות יחד העונה.

לטענתו של צ'ארלס בארקלי, ווגל לא באמת אשם. "הוא זה שנדפק בכל הסיפור", אמר בארקלי ב-TNT. "מי שבנה את הקבוצה הזאת אחראי לכישלון הזה, אבל הפכו את ווגל וראסל ווסטברוק לשעירים לעזאזל. מתחילת העונה אמרתי שאנתוני דייויס הוא שחקן המפתח שלהם כדי להתחרות על האליפות, אבל כנראה שהוא לא סיפק את הסחורה".

שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס עם אנתוני דייויס. Kevork Djansezian, GettyImages
עדיין שווים את ההימור? לברון ודייויס/GettyImages, Kevork Djansezian

דייויס, מצידו, משוכנע שהוא ולברון עדיין יכולים להוביל קבוצה לאליפות, למרות האכזבה בשנתיים האחרונות. "הוכחנו שאנחנו יכולים לקחת קבוצה לאליפות יחד. בעיניי, אין פה סימן שאלה", הוא הסביר הלילה. "לברון ואני דיברו על זה כל העונה. אנחנו רוצים להמשיך יחד בעונה הבאה ולפענח את זה. אנחנו רוצים לחזור למנטליות המנצחת שהייתה לנו בשנה הראשונה".

דייויס סיפר שהוא מתכוון לנהל שיחות נוספות עם לברון כדי לנתח מה השתנה בשנתיים האחרונות, ומה מנע מהם להגיע רחוק יחד כפי שציפו מהם. "ברור שהפציעות השפיעו, אבל גם כשהיינו בריאים לא הרגשתי שהתקרבו לממש את הפוטנציאל שלנו, משום מה. אנחנו צריכים להבין את זה יחד ולחזור להציב סטנדרטים של אלופים. אנחנו יודעים שאנחנו יכולים".

דייויס שותף ב-40 משחקים בלבד העונה והיה רחוק מגרסת ה-MVP שהציג בעונת האליפות. לדבריו, "לא שיחקנו הרבה דקות יחד, וזה פגע בנו". יחד עם זאת, הוא לא מאשים את ראסל ווסטברוק, שנתפס כהחתמה כושלת. "ראס הוא לא הצגה של איש אחד. הוא לא מסוגל לנצח משחקים בכוחות עצמו. לכולנו יש אחריות", הוא מסביר. "זה האופן שבו שיחקתי, המשחקים מהם נעדרתי, המשחקים מהם לברון נעדר, המאמנים, השחקנים האחרים, כולנו...לכולנו יש חלק בזה, ראס לא אשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully