וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי העונה המשופרת: "דני אבדיה והצעירים מעמידים את וושינגטון בדילמה"

הישראלי עשה קפיצת מדרגה בעונתו השנייה ב-NBA, אבל הוויזארדס נמצאים לקראת מהפך ויצטרכו להכריע האם להשתמש בו ובצעירים שמסתמנים כ"קלף הכי חזק שלהם" בשוק הטריידים. המספרים, השאלות והעתיד אחרי קמפיין "איש הברזל" של אבדיה

וושינגטון מתאמנת לקראת המשחק נגד שיקגו/הטוויטר הרשמי של וושינגטון וויזארדס

זהו זה. תמה ונשלמה עונתו השנייה של דני אבדיה ב-NBA, אחרי ההפסד 124:108 אמש (ראשון) של וושינגטון לשארלוט. הוויזארדס סיימו את העונה במקום ה-12 במזרח עם מאזן של 35 ניצחונות לעומת 47 הפסדים, פספסו את הפלייאוף בפעם השלישית בארבע השנים האחרונות ויצאו לקיץ ארוך עם הרבה מאוד סימני שאלה.

השאלה המהותית ביותר, זו שגם תקבע במידה רבה איך תיראה הפגרה של הוויזארדס, נוגעת לעתידו של בראדלי ביל. השוטינג גארד שהחמיץ את החלק האחרון של העונה בשל פציעה יכול לנצל אופציית יציאה מחוזהו, וצריך להכריע האם הוא עוזב את הוויזארדס לראשונה בקריירת ה-NBA שלו לטובת קבוצה בכירה ומוכחת יותר, או שמא ממשיך להאמין בהנהלה וקושר את עתידו עם הוויזארדס.

עם או בלי קשר לעתידו של ביל, הוויזארדס בכל מקרה ימקדו את מאמציהם בהחתמת רכז בכיר. אחרי שסיימו את העונה עם שני רכזים טבעיים בלבד בסגל ששניהם לא יועדו להיות שחקני חמישייה, הוויזארדס צפויים לחפש פוינט גארד שייכנס לנעליים של ג'ון וול או ראסל ווסטברוק, שמילאו את משבצת הרכז הבכיר בשנים קודמות. לוויזארדס יש לא מעט בעיות מובנות בסגל שהורכב בעונה החולפת, והן נוגעות בעיקר לתפקוד הלקוי בהגנה, למחסור בשומרי אחד על אחד טובים, ובצד השני של המגרש ניכר שאין מספיק קלעי שלשות אמינים בסגל, מצרך בסיסי ב-NBA של ימינו.

בראדלי ביל, שחקן וושינגטון וויזארדס. G Fiume, GettyImages
המפתחות בידיים שלו. בראדלי ביל/GettyImages, G Fiume

כל זה עשוי להשפיע גם על השחקנים הצעירים של הקבוצה, כולל דני אבדיה. הישראלי בן ה-21 הוכיח העונה קשיחות מנטלית וכושר פיזי מצוין, כשהיה אחד מחמישה שחקנים בלבד בכל הליגה שמשתתף בכל אחד מ-82 המשחקים העונה. הוא השחקן הראשון של וושינגטון שעושה זאת מאז בראדלי ביל בעונת 2018/19, ובהחלט מדובר בסימן מעודד אחרי שעונת הרוקי שלו נקטעה בשל פציעה שגררה היעדרות ממושכת.

אבדיה השתפר העונה כמעט בכל אספקט ביחס לעונה שעברה. הוא קלע יותר (8.3 נקודות בממוצע), שיחק יותר (24.1 דקות), לקח יותר ריבאונדים (5.2), חילק יותר אסיסטים (2.1) ושיפר קלות גם את אחוזי הקליעה, בעיקר מקו העונשין (75.6%).

בחלקים רבים לאורך העונה אבדיה נראה כמי שמתפתח (באופן לא צפוי במיוחד) לשחקן הגנה מצוין, שמסוגל לשמור על מגוון של שחקנים במגוון עמדות באחד על אחד. בחלק האחרון של העונה, בעיקר אחרי שקייל קוזמה הושבת, הוא הפגין גם שיפור ניכר בצד ההתקפי ואת עשרת המשחקים האחרונים של העונה הוא סיים עם ממוצעים של 13 נקודות, 6.1 ריבאונדים ו-3.8 אסיסטים, כשהוא מתחיל להגשים את ייעודו כפליימייקר.

דני אבדיה שחקן וושינגטון וויזארדס. רויטרס
קפיצת מדרגה. אבדיה/רויטרס

ובכל זאת, ייתכן שוושינגטון תעמוד בפני דילמה לגביו בקיץ הקרוב, בו היא צפויה לעשות מתיחת פנים. לפי NBC, "די ברור שהסגל ייראה אחרת לחלוטין בעונה הבאה. הוויזארדס מקווים שביל יישאר, קריסטאפס פורזינגיס בכל מקרה שם, ואם לא יקרה משהו בלתי צפוי, גם קייל קוזמה וקנטביוס קולדוול פופ יהיו חלק מהסגל. רוב הסיכויים שלפחות אחד מבין ארבעת הצעירים של הקבוצה - דני אבדיה, דניאל גאפורד, קורי קיספרט ורוי האצ'ימורה - יישאר, אבל אם הקבוצה תחליט שהיא חייבת לעשות טרייד משמעותי, כנראה שזה ידרוש ממנה להיפרד מאחד מהצעירים, או יותר".

לפי הכתב צ'ייס יוז, "הוויזארדס דחו בעבר הצעות על דני אבדיה ורוי האצ'ימורה, אבל שניהם לצד קורי קיספרט ודניאל גאפורד, עשויים להיות הקלפים החזקים שלהם בשוק הטריידים. מצד שני, העובדה שאבדיה עדיין חתום על חוזה רוקי הופכת אותו לשימושי מאוד לוויזארדס".

בכל מקרה, אבדיה יחזור כעת לישראל ויקבל את המנוחה שהוא זקוק לה, ויקווה שהסיום החזק של העונה הנוכחית הוא סימן לבאות - היכן שזה לא יהיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully