וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה מעבר למספרים: על העונה הנהדרת של ברנרדו סילבה במנצ'סטר סיטי

עודכן לאחרונה: 10.4.2022 / 14:58

עד לפני פחות משנה עתידו של ברנרדו סילבה במנצ'סטר סיטי בכלל לא היה מובטח. אלא שהעונה הוא הפך ליקיר האוהדים ולשחקן המועדף על פפ גווארדיולה. המשחק הערב מול ליברפול (18:30, ספורט1) יספק עבורו הזדמנות מושלמת להפגין את האיכויות וההמשכיות שהוא יצר במיומנות רבה

תקציר ה-1:1 בין מנצ'סטר סיטי וליברפול/ספורט1

''הרגשתי בעיקר בדידות באנגליה ולא באמת הייתי מאושר בחיי ובסופו של דבר כאשר אתה לא באמת שמח, אתה מתקשה לעשות את העבודה שלך על הצד הטוב ביותר. פיזית הרגשתי מצוין, אבל אם אתה לא עושה את תפקידך עם חיוך אמיתי על הפנים, אז אתה פשוט תישאר מתוסכל". על האמירה הכנה הזאת לא חתום עוד עובד נטול סיפוק אישי או מקצועי במשרד ממוצע, אלא אחד השחקנים היציבים ביותר בעונה האחרונה מנצ'סטר סיטי. ברנרדו סילבה שיתף לאחרונה את הקשיים האישיים שחווה, שכמעט הובילו לעזיבתו בקיץ האחרון.

ברנרדו סילבה, מנצ'סטר סיטי. רויטרס
התגבר על המשבר, ובגדול. ברנרדו סילבה/רויטרס

משבר הקורונה והבדידות העצומה שהתלוותה לו, הכתה בכלל העובדים במגוון המקצועות ולא חלפה מעל ראשיהם של ספורטאים מקצועיים. הקושי להתרגל למציאות ספורטיבית חדשה נטולת קהל ביציעים ושגרת חיים הכוללת בדיקות מקיפות על בסיס יומיומי, השפיעה ישירות על התפקוד המקצועי.

במחנה האימונים טרם תחילת עונת 22/21 סילבה היה השחקן הראשון שהתייצב מיוזמתו במשרדו של מנג'ר הקבוצה, פפ גווארדיולה, לשיחת 'יחסינו לאן'. כאשר ברקע השמועות התחזקו בדבר טרייד אפשרי בין סיטי ובין טוטנהאם, טרייד שינחית את קפטן נבחרת אנגליה הארי קיין במנצ'סטר. תשעה חודשים לאחר השיחה (שעל פי מקורות במועדון, נמשכה מעל שעתיים) ההיא בקיץ 2021 ועושה רושם כי הסבלנות, ובעיקר אורך הרוח שגילו שני הצדדים, הובילו לתוצאה המקצועית והאישית המספקת ביותר עבור כל המעורבים בנושא.

שחקן מנצ'סטר סיטי ברנרדו סילבה חוגג עם מאמנו פפ גווארדיולה. GettyImages
פפ מאוהב בו, וגם אוהדי מנצ'סטר סיטי/GettyImages

"אני לא יודע האם ברנרדו סילבה הוא השחקן הטוב ביותר בעולם והאמת היא שממש לא אכפת לי, מה שאני חווה הוא שמדובר באדם נפלא שאני נהנה לעבוד איתו כל יום כאן במועדון שלנו. סילבה הוא שחקן נדיר'', כך שיתף לאחרונה גווארדיולה עצמו לאחרונה, ''אבל הוא לעולם לא יזכה לדוגמא ב-'באלון ד'אור' (כדור הזהב). אתם יודעים למה? כי כדי לעשות את זה אתה חייב להיות מעורב כל הזמן במדיה החברתית ולא להפסיק לכבוש, וזה פשוט לא הוא. אבל עבורי, כמנג'ר, הוא עושה הכל וזה בעיניי הדבר החשוב ביותר'', הדגיש המנג'ר המעוטר בן ה-51.

וזוהי כנראה הגדולה האמיתית של הקשר הפורטוגלי המנוסה, שבעונתו החמישית במועדון מציג מספרים ועקביות שמדרגים אותו במדד האוהדים כדמות הבולטת ביותר בקבוצה בעונה הנוכחית. אלו לא רק הנתונים והסטטיסטיקה המרשימה שסילבה מציג, אלא גם האופי הנועז (והשובב לעתים) שגרם לאוהדי סיטי להתאהב בו באופן מוחלט. בסיום הדרבי באולד טראפורד בנובמבר האחרון (בו סיטי ניצחה בקלילות וסילבה כבש את השער השני) בזמן ששחקני הקבוצה התקדמו לכיוון אוטובוס המועדון וזכו לחוות מטר של גידופים באווירה עוינת למדי, היה זה סילבה שענה לאוהדי יונייטד בחיוך והוצאת לשון מלגלגת לכיוונם. עבור אוהדי הסיטיזנס המסר היה ביטוי של סרקזם מקומי במיטבו שכלל לא רק ניצחון תכליתי על כר הדשא של תיאטרון החלומות, אלא גם מסר של עליונות ולעג כלפי היריבה העירונית המתוסכלת.

באמצע חודש ינואר האחרון הפער בליגה בין סיטי וליברפול (לה היו מספר משחקים חסרים) עוד עמד 14 נקודות, שספק אם גם האופטימיים שבאנשי המייטירדס האמינו שניתן יהיה לקיזוז. בעיצומו של הפוטו פיניש של עונת 22/21 (שמוגדרת על ידי רבים מבכירי הפרשנים בממלכה כעונת הפרמייר ליג האיכותית ביותר אי פעם), שתי הקבוצות נאבקות ראש בראש בלא פחות משלוש חזיתות: אליפות הפרמייר ליג, ליגת האלופות והגביע האנגלי. ''פפ אמנם זכה בצ'מפיונס אבל המועדון ואנחנו השחקנים טרם, עבורנו זה הדבר היחיד שבאמת חסר ואנחנו הולכים להסתער עליו בכל הכוח העונה'', סילבה התייחס למאבק המשולש מול ליברפול לאחרונה עם דגש על הגביע בעל האוזניים הגדולות. ''גם לפני ארבע עונות וגם בגמר בשנה שעברה (בו סיטי הפסידה לצ'לסי) היינו קבוצה נהדרת, אבל עכשיו אנחנו מרגישים ממוקדים ובעיקר בשלים יותר'', הדגיש.

אנדרו רוברטסון שחקן ליברפול מול ברנרדו סילבה שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
הזדמנות אידיאלית להציג את הכישרון שלו על הבמה המרכזית. ברנרדו סילבה במאבק עם רוברטסון/רויטרס

סדרי העדיפויות של הסיטיזנס בעונה הנוכחית ברורים מתמיד: גווארדיולה לא הונחת במועדון על מנת לזכות באליפות הפרמייר ליג (הישג אותו חוו מנצ'יני ופלגריני על הקווים טרם הגעתו של פפ) כמטרה הראשית אלא כדי להעשיר את ארון הגביעים באת'יחאד בתואר היחיד בו חושקים באמת, זכייה בליגת האלופות. החשיבות המכרעת של זכייה אפשרית בליגת האלופות לא מפחיתה אף לו במעט מהיריבות המקצועית האינטנסיבית שסיטי וליברפול מובילות באופן חזיתי ומובהק מאז הגעתם של גווארדיולה וקלופ לפרמייר ליג.

למרות הכבוד ההדדי ששני המנג'רים הטובים בעולם רוחשים זה לזה (השונה בתכלית מיריבויות עבר על הקווים בין סר אלכס פרגסון וארסן ונגר או בין ז'וזה מוריניו ואנטוניו קונטה, לדוגמא) כלפי חוץ, בחדר ההלבשה של ליברפול טרם שכחו את מפגן הזלזול של ברנרדו סילבה לפני פחות משנתיים. כאשר חבריו לקבוצה העניקו לאלופה הטרייה, ליברפול, מסדר כבוד מסורתי היה זה הפורטוגלי בן ה-27 שבחר במופגן שלא למחוא כפיים לחניכיו של קלופ כאשר עלו על כר הדשא בביתה של האלופה היוצאת דאז.

הערב (18.30 ספורט1), קרב הטיטאנים בין הרודפת לנרדפת ייערך באותו אצטדיון ממש בו סילבה בחר בהפגנתיות לוותר על האקט הנהוג במרבית משחקי ההכתרה באנגליה בפרק נוסף ביריבות המתעצמת בין סיטי וליברפול. בעוד שישה ימים בדיוק השתיים עתידות להיפגש שוב, הפעם באצטדיון הלאומי במסגרת חצי גמר הגביע האנגלי, בעימות נוסף שייאלץ את שני הצדדים להיערך מחדש ולהציב רף מקצועי משודרג ויצירתי כדי לגבור על היריבה המאתגרת.

עבור ברנרדו סילבה, שעד לפני פחות משנה תהה עד כמה עתידו האישי עדיין משתלב ומסתנכרן בחזון השאפתני שפפ גווארדיולה מתווה במכונה המשומנת באיתיחאד, תהיה זו הזדמנות אידיאלית הערב מול הקהל הביתי והעוטף להפגין את האיכויות וההמשכיות שהוא יצר במיומנות רבה על בסיס שבועי עבור הסיטיזנס מתחילת העונה הנוכחית. ניצחון הערב נגד מחזיקת גביע הליגה הטריה לא רק יגדיל את הפער בפסגה לארבע נקודות, אלא בעיקר יעניק לסילבה וחבריו רוח גבית אדירה בתזמון מושלם בהמשך המאבק בשלוש החזיתות בהן סיטי נאבקת העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully