וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גווארדיולה התלוצץ על החילוף המנצח: "המאמן היה כל כך חכם"

פודן המחליף בישל את שער הניצחון על אתלטיקו מדריד, דה בראונה: "מציע למי שיש לו מה להגיד, שינסה להתמודד איתם על המגרש". סימאונה: "תוצאה רעה, רצינו לנצח"

באופן צפוי למדי, אתלטיקו מדריד של דייגו סימאונה לא הגיעה לאצטדיון איתיחאד כדי לשחק כדורגל ו"החנתה" את האוטובוס כהרגלה, אולם מנצ'סטר סיטי הצליחה בסופו של דבר למצוא את השער שהעניק לה ניצחון 0:1 הלילה (שלישי) במשחק הראשון ברבע גמר ליגת האלופות. קווין דה בראונה, בהופעתו ה-50 במפעל, הכריע את ההתמודדות והגיע ל-11 שערים במסגרת זו, לצד 17 הבישולים שלו.

קווין דה בראונה שחקן מנצ'סטר סיטי חוגג שער. רויטרס
שער חשוב בהופעתו ה-50. דה בראונה/רויטרס

"המחצית הראשונה הייתה צמודה", אמר דה בראונה ל-BT Sport על 45 הדקות הראשונות שבהן אף קבוצה לא בעטה למסגרת, בחסות הבונקר של אתלטיקו. "במחצית השנייה היו לנו כמה הזדמנויות ולשמחתי ניצלנו אחת. פודן מצא אותי מושלם, הייתי צריך לשמור על קור רוח ולמזלי עשיתי זאת. זה 0:1, אני מצפה למשהו דומה אצלם. אם יהיה משחק צמוד, נצטרך לתקוף קצת יותר".

בהמשך, הבלגי שנבחר לאיש המשחק התייחס להתגוננות של היריבה: "הם שיחקו כמעט עם חמישה מאחור וחמישה באמצע. קשה מאוד למצוא מרווחים, הדרך ששיחקנו בה הייתה טובה. צריך להיות רגועים, סבלניים ולנסות למצוא שטחים. אני ממליץ לכל מי שיש לו משהו לומר עלינו במשחק הזה, שיילך וינסה להתמודד עם זה על המגרש".

אחרי ה-0:1 הערב, אלופת אנגליה ניצחה במשחק הראשון בחמשת המאצ'אפים האחרונים שלה בליגת האלופות. המאמן פפ גווארדיולה, שגם הוא הגדיר את המערך של אתלטי כ"5-5", הביא לשינוי כשביצע חילוף התקפי משולש שתי דקות לפני השער, כאשר המחליף פיל פודן בישל לדה בראונה. "היום המאמן היה כל כך חכם", התלוצץ פפ.

פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי חוגג שער. רויטרס
הוציא עצבים. גווארדיולה חוגג את שער הניצחון/רויטרס

בצד השני, סימאונה החמיא ליריבה וסיכם: "יפה לראות את מנצ'סטר סיטי משחקת. ניסינו להוביל למשחק צמוד ולגרום נזק בהתקפות מתפרצות. זה היה משחק מאוד טקטי. התוצאה רעה, כי הפסדנו ורצינו לנצח".

שוער אתלטיקו יאן אובלק, שהצליח למנוע מדה בראונה לכבוש בהזדמנות שקדמה לשער, אמר: "ידענו שזו תהיה חווי המסובכת. הפסדנו, אבל עדיין יש הרבה על מה לשחק. עשינו הגנה טובה מאוד חוץ מאשר במהלך של השער. סיטי אוהבת להחזיק בכדור, אבל סגרנו להם את השטחים ואני לא חושב שדווקא החילופים שלהם גרמו לשינוי - רק הרגע ההוא. הכל עדיין אפשרי, כי נהנה בבית במשחק פתוח, באתלטי אנחנו תמיד מאמינים".

מאמן אתלטיקו מדריד דייגו סימאונה. OLI SCARFF/AFP, GettyImages
הסגנון שלו לא בדיוק מעיד על רצון לנצח. סימאונה/GettyImages, OLI SCARFF/AFP

המספרים

* קווין דה בראונה נכנס לרשימה מצומצמת של שחקנים אשר כבשו מול שלוש הגדולות בספרד: דרוגבה, פרננדו טורס, לבנדובסקי, מטוידי ומוראטה היו שם לפניו.

* בסך הכל דה בראונה הבקיע מול ארבע ספרדיות שונות באלופות, כשרק דרוגבה הכניע יותר קבוצות ממנו - חמש בסך הכל.

* מתוך 11 השערים שכבש דה בראונה בליגת האלופות, חמישה הגיעו בשלב רבע הגמר.

* פפ גווארדיולה הגיע ליותר ניצחונות בליגת האלופות עם מנצ'סטר סיטי (15) מאשר עם ברצלונה (14). השנה הוא גם יזכה סוף סוף בגביע עם התכולים?

* בפעמיים הקודמות (2015 ו-2016) שאתלטיקו מדריד הפסידה בחוץ את המשחק הראשון בהפרש של שער אחד, היא הצליחה לתקן בבית ולעלות שלב.

*מאז עונת 2003/04, אז החלו למדוד נתונים מסוג זה, קבוצות של פפ גווארדיולה אחראיות לשלושה מארבעת המקרים בהם קבוצה לא ספגה בעיטה למסגרת במשחק שלם בליגת האלופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully