וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקלקל לבכר את השנ"צ: האתגר של הפועל באר שבע במשחק העונה

4.4.2022 / 14:00

תיגבור הקישור כדי להתמודד עם הלחץ הגבוה של מכבי חיפה, המצ'אפ החדש של אלחמיד וההשוואה המגוחכת בין ויטור לפלאניץ'. בבירת הנגב אומנם קונים תיקו במשחק העונה, אבל יודעים שהסתגרות היא לא הדרך לעצור את האלופה. ואיך תשפיע פרשת ערן זהבי והגינויים?

תיקתקנו - קליפ סיכום היום 4.4/ספורט1

לו היה יכול אליניב ברדה להורות לנהג האוטובוס של הפועל באר שבע לעשות פרסה על כביש 6 אתמול (ראשון) ולחזור הביתה עם תיקו 0:0, קרוב לוודאי שהוא היה נותן את ההוראה. בזמן שכולם מדברים על שתי אפשרויות במשחק העונה הערב, ניצחון ירוק ואליפות כמעט סגורה או ניצחון באר שבעי והפיכת המירוץ לצמוד במיוחד, כולל החזרת מכבי תל אביב לתמונה, בהפועל באר שבע יש לא מעט שהיו רוצים לסיים את המשחק בחלוקה של נקודה לכל קבוצה וניסיון לסגור את הפער בשמונת המחזורים שיוותרו לסיום העונה אחרי המשחק הערב. סטטוס קוו בצמרת הלילה בתום המשחק יכול לשרת מאוד את הדרומיים.

זה לא שברדה הוא לא ווינר. אם המאמן היה יכול לבחור לעצמו שחקן שהוא רוצה על הדשא הערב, הוא ודאי היה בוחר בעצמו, כל שכן שההתקפה של באר שבע תסבול הערב ממחסור בשחקנים. איתי שכטר, שגיב יחזקאל, אפילו גוסטבו מרמנטיני. כשברדה יסתכל לאחור ויחפש שינוי בהתקפה, הוא לא יראה אותם. זו הסיבה שהקפיץ אתמול לנסיעה למלון בחיפה את קייס גאנם אחרי יותר משנה בלי כדורגל. לבאר שבע לא יהיה הערב עומק על הספסל ודי אם זוכרים שבמחצית הראשונה הנוראית מול מכבי חיפה במשחק האחרון ביניהן בטרנר היה איתי שכטר היחיד שתיפקד.

ולדימיר סטויקוביץ' שוער מכבי חיפה אמצע מול אליניב ברדה שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
היה רוצה את עצמו על המגרש הערב. אליניב ברדה/ברני ארדוב

אבל לפני ההתקפה, הסיפור של המשחק הערב יהיה המשך ישיר למה שהיה בבאר שבע בדקות שמכבי חיפה שיחקה עם אחד עשר שחקנים. זו היתה שליטה מוחלטת של מוחמד אבו פאני, עלי מוחמד וצ'ארון שרי במרכז המגרש. שליטה שהגחיכה את השחקנים של רוני לוי, אז עדיין מאמן באר שבע. אם יש זיכרון לברדה מאותו משחק, זו התחושה שלו, כשישב ביציע והרגיש ודאי חוסר אונים מוחלט, ממש כפי שהרגישו כל אוהדי באר שבע בטרנר.

עם הזיכרון הזה הכין ברדה את הקבוצה שלו למשחק הערב ותיגבר את הקישור שלו כדי שיידע להתמודד עם הלחץ הגבוה של ברק בכר. ברדה, שחווה את בכר כמאמן, יודע מה מכין לו מאמן האלופה והוא בעצמו הכין תכנית משחק די דומה. המאמן הצעיר של באר שבע לא רוצה בונקר, לא יציאה למתפרצות ולא משחק פחדני שיהיה כולו נתון לחסדים של שחקני מכבי חיפה. הוא רוצה שבאר שבע תתמודד בכבוד מול הקבוצה הטובה בארץ ולא תוריד את הראש.

כך או אחרת די ברור שאת הטון תיתן הערב מכבי חיפה ועוד לפני שהקישור יצטרך להתמודד עם האיכות של חיפה במרכז המגרש, יצטרך ברדה את חוליית ההגנה שלו בערב גדול. חאתם עבד אלחמיד ששיחק במשחק האחרון מול מכבי חיפה כמגן שמאלי וקיבל את עומר אצילי עם השער הנדיר שהוא כבש ממרחק, ישחק הפעם מצד ימין ושם יהיה מעניין לראות את המצ'אפ שלו מול דולב חזיזה.

במרכז ההגנה איאד אבו עביד הוא כרגע בעדיפות לפני איתן טיבי ועל מיגל ויטור ותרומתו אין צורך להרחיב. בבאר שבע מגחכים על ההשוואות שעושים בין ויטור כשחקן לבין בוגדן פלאניץ'. לא מדובר על השוואה נוכחית, אלא על כל החבילה. גם בגילו המתקדם ויטור הוא הבלם מספר אחת בליגת העל והוא יבוא הערב, כתמיד, להיות התחנה האחרונה לפני עמרי גלזר.

עוד בוואלה!

ברק בכר: "מאבק האליפות משולש, מכבי תל אביב עדיין בפנים"

לכתבה המלאה
רמזי ספורי דור מיכה הפועל באר שבע. אודי ציטיאט
"כור ההיתוך האמיתי של ליגת העל"/אודי ציטיאט

זו היתה פגרה מאוד מורכבת עבור באר שבע והיא הגיעה ממש לא בזמן מבחינתה. הקבוצה של אליניב ברדה היתה במומנטום מצוין עם עוד ניצחון על מכבי נתניה והוא נעצר בשבועיים האחרונים. "לנו הפגרה הזו לא עשתה טוב. למכבי חיפה נראה שכן", העריכו אתמול בבאר שבע בחשש מסוים. אבל זה מה שיש ואחרי סיפורי ערן זהבי, הנבחרת והפיגועים הנוראיים, יהיה גם מעניין לראות איך הקבוצה של ברדה חוזרת מהפגרה.

אם יש משהו שמייחד את באר שבע של השנים האחרונות, זה דו קיום. שלושה ואפילו ארבעה שחקנים בני המגזר הערבי משחקים כמעט בקביעות באחד עשר מזה שנים ארוכות. פעם זה חאתם עבד אלחמיד, רמזי ספורי ואיאד אבו עביד ופעם אלה לואי טהא, מהראן ראדי ומוחמד גדיר או דיא סבע. "הפועל באר שבע זה כור ההיתוך הכי אמיתי של ליגת העל", אמרו אתמול במועדון. "ואחרי השיגעון של השבועיים האחרונים במדינה עם הפיגוע הראשון שהיה אצלנו בעיר, צריך לעשות קצת שמח לתושבים ובטח לאוהדים שיגיעו עד חיפה למשחק הזה".

ניצחון של מכבי חיפה הערב וסיפור האליפות עשוי להיות גמור. ברדה שהוציא את השחקנים כבר אמש לחיפה כדי שהם יישנו טוב ויכינו את עצמם אופטימלית למשחק, ירצה ודאי ששנת הצהריים המפורסמת של בכר, תהיה מחר מעורערת עם הרבה מחשבה על העתיד המעורפל מצד המאמן שלקח איתו את האליפויות בבאר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully