וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשוט לא מגיע לה: על ההגעה של הפועל תל אביב לבית התחתון

4.4.2022 / 8:54

העונה של האדומים רחוקה מלהיגמר, אך אחרי התבוסה בכפר בלום הנתונים מלמדים כי החיסרון של ג'ייקובן בראון וההבאה של פול סטול הובילו לקריסה במאני טיים. המספרים מאחורי הנפילה והשיאים השליליים

בעלי מכבי תל אביב אודי רקנאטי/צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

אכזבה גדולה בהפועל תל אביב אחרי התבוסה אמש (ראשון) 96:73 להפועל גליל עליון במחזור ה-22 הנועל את הסיבוב השני בליגת העל. בעקבות התבוסה ירדו האדומים לבית התחתון, ויפתחו אותו מהמקום השביעי, עליו ינסו לשמור כדי להיכנס בחודש הבא לרבע גמר הפלייאוף.

ג'יי פי טוקוטו, שחקן הפועל תל אביב. מאור אלקסלסי
מכה גם לעונה הבאה. טוקוטו/מאור אלקסלסי

הירידה לבית התחתון משמעותה מכה לאדומים גם בנוגע לתוכניות של העונה הבאה. הקבוצה שאפה לשחק במפעלים אירופאיים, ואם לא תגיע לגמר הפלייאוף דרך הבית התחתון, דבר שנעשה בעבר, היא לא תהיה זכאית לכרטיס.

הפועל לא הייתה במשחק ולו לרגע אחד אמש. גליל עליון עלתה ליתרון דו ספרתי כבר אחרי חמש דקות, ברחה ליותר מ-20 הפרש במחצית הראשונה והאדומים לא מצאו פיתרון כדי לחזור לעניינים. הקבוצה קלעה שלשה אחת מ-20 נסיונות, מה שאמנם לא מהווה שיא מועדון, אך מדובר בנתון החלש ביותר בליגת העל מאז שעירוני נהריה החטיאה את כל 26 הנסיונות שלה מחוץ לקשת בעונת 2018/19 נגד הפועל ירושלים.

בקבוצה החליטו להעניק לשחקנים מנוחה עד יום רביעי, כשרק ביום שלישי בצהריים ידעו את סדר המשחקים שלהם בבית התחתון. בצוות מקווים כי ג'ייקובן בראון ישוב לפעילות בקרוב, אם לא במשחק הראשון בבית התחתון אז במשחק שלאחריו.

שחקן הפועל תל אביב פול סטול מול שחקן הפועל גליל עליון די ג'יי קנדי. מאור אלקסלסי
מתקשה למלא את מקומו של בראון. סטול/מאור אלקסלסי

חודש וחצי עברו מאז הפועל תל אביב שיחקה בגמר גביע המדינה, ועל פניו המאזן של הקבוצה הוא לא בגדר קטסטרופה - שלושה ניצחונות וארבעה הפסדים, אך אין ספק כי מרגע הפציעה של ג'ייקובן בראון הקבוצה הלכה אחורה. המחליף שהובא, פול סטול, מנפק 8.3 נקודות ב-21 אחוזים מחוץ לקשת לצד 2.7 אסיסטים ומדד 5.7, וכל המדדים של האדומים בלי הכוכב האמריקאי, שהיה ידוע כשחקן שסובל מבעיית פציעות, בירידה.

האדומים רשמו העונה עם בראון מאזן חיובי של תשעה ניצחונות ושמונה הפסדים, כולל עלייה לגמר גביע המדינה, ובלעדיו מאזן סביר של שני ניצחונות ושלושה הפסדים. הבעיה של הפועל ללא בראון, להוציא את ההתפרקות ההגנתית אמש ובחולון, היא ביכולת ההתקפית. האדומים קולעים עם הגארד האמריקאי 83.3 נקודות כולל 7.1 שלשות ב-33 אחוזים, ובלעדיו? 76.2 נקודות כולל 3.6 שלשות למשחק(!) ב-18 אחוזים בלבד.

האדומים קולעים העונה ב-29.7 אחוזים מחוץ לקשת, הנתון ה-11 הכי גרוע בתולדות הליגה, והשני הכי גרוע בתולדות המועדון. כשמסתכלים על שש הקבוצות שמעל הפועל בטבלה מקבלים תמונה מדוע היא בבית התחתון - הקבוצה של דני פרנקו ניצחה רק בארבעה מ-12 המפגשים מול קבוצות הבית העליון, פעמיים בדרבי, את הפועל חולון והפועל חיפה פעם אחת, והפסידה שמונה משחקים, כולל פעמיים להפועל ירושלים, בני הרצליה וגליל עליון. נגד קבוצות הבית התחתון המאזן שלה טוב בהרבה - שבעה ניצחונות מול שלושה הפסדים, אך גם שם הפסידה פעמיים להפועל באר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully