וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקנון מורה על הפסד טכני לבאיירן, אך פרייבורג "תשקול האם להתלונן"

עודכן לאחרונה: 2.4.2022 / 20:17

ה-1:4 של הבווארים עשוי להפוך להפסד בשל שיתוף 12 שחקנים, אולם היריבה צריכה לקבול על כך כדי להפעיל את החוקה. נגלסמן: "זה בכלל לא השפיע על המשחק"

תקציר: פרייבורג - באיירן מינכן 4:1/ספורט1

מבוכה גדולה נרשמה היום (שבת) במשחק בין באיירן מינכן לפרייבורג. אלופת גרמניה אמנם הביסה 1:4 את יריבתה בחוץ, אולם הניצחון עומד בסכנת הפיכה להפסד טכני לאחר שהבווארים "שיחקו" עם 12 שחקנים במשך 17 שניות, דבר שגרם להפסקת המשחק במשך כמה דקות.

שחקני פרייבורג משוחחים עם השופט אחרי תקרית במשחק מול באיירן מינכן. Matthias Hangst, GettyImages
סיטואציה מביכה. שחקני פרייבורג ובאיירן סביב השופט במהלך הבירור/GettyImages, Matthias Hangst

כך זה קרה: כשהיא ביתרון 1:3 בדקה ה-86, באיירן מינכן ביצעה חילוף כפול, במסגרתו ניקלאס זולה ומרסל זאביצר היו אמורים להיכנס במקום קורנטן טוליסו וקינגסלי קומאן. אלא שבשלט האלקטרוני שהניף השופט הרביעי הופיעו המספרים 11 (של קומאן) ו-29 - מספר שאין בקבוצה. טוליסו, שנכנס בעצמו כמחליף בשלב מוקדם יותר, לא הבין שעליו לצאת וזולה עלה לכר הדשא יחד עם זאביצר. אחרי שניות ספורות כולם הבחינו שבאיירן ב-12 שחקנים, הבירור ארך כמה דקות ולאחר מכן המשחק חודש והמשיך עד הסיום כרגיל.

על פי תקנון ההתאחדות הגרמנית, אם שחקן לא רשאי לשחק או לעלות לכר הדשא במשחק כלשהו, הקבוצה האשמה בשיתופו של אותו שחקן תספוג הפסד 2:0 טכני, אלא אם כן המשחק לא חודש על ידי השופט אחרי כניסתו. עם זאת, לא יוטלו סנקציות על באיירן מינכן אם פרייבורג לא תתלונן על ההפרה, ולפי הצהרתו של המנהל הספורטיבי במועדון, לא בטוח שזה יקרה.

יוכן זאייר אמר בהתייחס לטעות: "אני צריך לבחון את זה שוב ברוגע. הסבנו את תשומת לבו של השופט לכך שבאיירן הייתה עם 11 שחקני שדה. אני לא יודע למה זמן, לא חושב שזה נמשך הרבה. ואז קומאן ירד מהמגרש לאיטו. זה היה מחזה מאוד ביזארי שמעולם לא ראיתי בעבר. האם זה השפיע? אני לא יכול לשפוט כרגע. השופט בחן את זה במשך הרבה זמן, ואז אפשר למשחק להימשך. אנחנו צריכים לבדוק את זה ולחשוב אם להתלונן".

מגן פרייבורג ונבחרת גרמניה, ניקו שלוטרבק שטעות שלו אפשרה לסרג' גנאברי להבקיע את אחד השערים של באיירן, אמר בסיום: "ניקלאס זולה נכנס ושמתי לב שאף אחד לא יצא. ואז המשחק חודש, קודם ספרתי את השחקנים ואז דיווחתי לשופט. אם לא הייתי עושה זאת, אני חושב שהוא לא היה קולט".

עוד בוואלה!

באיירן מינכן "שיחקה" 20 שניות עם 12 שחקנים, תספוג הפסד טכני?

לכתבה המלאה
שחקני באיירן מינכן חוגגים. רויטרס
הניצחון יהפוך להפסד טכני? שחקני באיירן מינכן חוגגים בסיום/רויטרס

מאמן באיירן יוליאן נגלסמן הגיב למקרה: "זו הייתה סיטואציה לא ברורה. טוליסו סבל מכאבי בטן ורץ לחדר ההלבשה. קומאן לא ידע שגם הוא צריך לצאת, ונשאר על כר הדשא לשמונה או תשע שניות. זה בכלל לא השפיע על המשחק".

חשוב לציין כי לא בטוח שהאשמה בטעות צריכה להיות מיוחסת לבאיירן מינכן, בגלל שהמספר השגוי על השלט האלקטרוני יצר בלבול שמסביר מדוע נותר שחקן אחד יותר מדי על המגרש. מעבר לכך, אפילו שמדובר בהפרה של החוקה, זה קרה רק לשניות ספורות שלא באמת השפיעו על המשחק, ולא יהיה הכי ספורטיבי מצדה של פרייבורג לעתור בדרישה לניצחון טכני במשחק שבו הנחיתות שלה ביחס ליריבה הייתה בולטת למדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully