וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזיקית: כריסטופר אנקונקו השתדרג לאחד הכוכבים המובילים באירופה

2.4.2022 / 11:42

אין לו נקודות חולשה, הוא משתלב בכל מערך ומסוגל למלא כל עמדה בקישור ובהתקפה. עם מעורבות ישירה ב-42 שערים של לייפציג העונה, בוגר פ.ס.ז' קיבל סוף סוף זימון לנבחרת צרפת, ומחירו בשוק נכון לעכשיו נאמד ב-75 מיליון יורו

תקציר: צרפת - דרום אפריקה 0:5/ספורט1

ביום שישי שעבר זה קרה. כריסטופר אנקונקו ערך סוף כל סוף, בגיל 24, הופעת בכורה בנבחרת צרפת. מדברים על זה כבר לפחות שנתיים, ולקח לדידייה דשאן זמן רב כדי לקבל את ההחלטה המתבקשת. על מנת לגרום למאמן הלאומי לפעול, נדרש אנקונקו להפוך לאחד השחקנים המצטיינים והיציבים באירופה - ואין כאן שום הגזמה. מבחינת התרומה שלו למשחק והנתונים הסטטיסטיים, מעטים מאוד יכולים להתמודד איתו.

תשפטו בעצמכם. בבונדסליגה כבש אנקונקו 15 שערים, ולכן רק רוברט לבנדובסקי, פטריק שיק וארלינג הולאנד מדורגים לפניו. במקביל, יש לו גם תשעה בישולים, ורק תומאס מולר ופלוריאן וירץ מקדימים אותו בפרמטר זה. תוסיפו שלושה מקרים של סחיטת פנדל, ותקבלו מעורבות ישירה ב-27 כיבושים של קבוצתו מתוך 27 משחקים.

בליגת האלופות הפציץ אנקונקו שבעה שערים בשלב הבתים, כולל שלושער במשחק חוץ מול מנצ'סטר סיטי - רק סבסטיאן האלר ולבנדובסקי הבקיעו יותר ממנו. תוסיפו לכך גם אסיסט וסחיטת פנדל, וכך מעורב הצרפתי בתשעה שערים בשישה משחקים. קחו בחשבון גם שער בליגה האירופית וכן שלושה שערים ושני בישולים בגביע הגרמני, וזה כבר 42 כיבושים העונה - והוא אפילו לא חלוץ, לפחות לא לפי ההגדרה הקלאסית.

שחקן נבחרת צרפת כריסטופר אנקונקו. John Berry, GettyImages
היה צריך להפוך למכונת שערים כדי לתפוס את עינו של דשאן. אנקונקו במדי נבחרת צרפת/GettyImages, John Berry

העריץ את רונאלדיניו, למד מטיאגו מוטה

כי אנקונקו הוא שחקן כלבו כמעט מושלם. יויליאן נאגלסמן, מאמנו הקודם בלייפציג, התגאה כי השתמש בו בשמונה תפקידים שונים לפחות, ולעתים החליף הצרפתי חמש עמדות תוך כדי משחק ספציפי. הוא יעיל מאוד בשני האגפים, נהדר כפליימייקר, פנטסטי כחלוץ שני, אבל גם עושה המון עבודה כקשר מרכזי נסוג יחסית. אם מסתכלים על מפת החום שלו, היא מכסה את כל החלק הקדמי של המגרש.

הוא אחד השחקנים המהירים בבונדסליגה. הוא מצטיין במסירות עומק, יודע לשלוח כדורי רוחב ויודע להגיע לכדורי רוחב של חבריו אפילו טוב יותר. הוא ימני, אבל בועט הרבה גם בשמאל. גובהו רק 175 סנטימטרים, אבל הוא לא רע גם במאבקים אוויריים. הוא יודע לאתר שטחים פנויים כמעט כמו תומאס מולר, צץ במקומות בהם ההגנה לא מצפה לראות אותו, רץ בין השורות בהתקפות מסודרות, מנצל את כוח הפריצה מטריף שלו במתפרצות. הוא מתאים את עצמו לכל מערך, מסתדר עם כל הרכב. אנקונקו הוא זיקית, חלומו הרטוב של כל מאמן.

זה בא לידי ביטוי כשמסתכלים על המודלים שלו לחיקוי בפריז סן ז'רמן. כאשר גדל בפרבר המזרחי של בירת צרפת, בו נולד גם פול פוגבה, היה רונאלדיניו האליל הגדול שלו, וכריסטו הקטן ניסה לכדרר כמו הברזילאי כאשר שיחק עם חבריו ברחובות. באקדמיה של פ.ס.ז' הוא מעולם לא נחשב לחניך המבריק ביותר, אבל הגיע לסגל הבכיר בניגוד לתחזיות כאשר המאמן לורן בלאן ראה בו ניצוצות מיוחדים. "אהבתי אותו מהרגע הראשון. קשה להתברג בקבוצה עם הרבה כוכבים, אבל כריסטו עשה את זה ללא מאמץ", קבע מאמן הנבחרת לשעבר. בקבוצה הראשונה התלהב אנקונקו בעיקר מכישוריו של מרקו וראטי, בעוד טיאגו מוטה - קשר נסוג עוד יותר - לקח אותו תחת חסותו והפך למנטור שלו.

עוד בוואלה! ספורט

טן ולך: יונייטד עושה את כל הטעויות האפשריות עם מאמן החלומות שלה

לכתבה המלאה
רונאלדיניו במדי פריז סן ז'רמן. Alan Harvey - SNS Group, GettyImages
כריסטו הקטן ניסה לכדרר כמוהו כאשר שיחק עם חבריו ברחובות. רואלדיניו במדי פ.ס.ז'/GettyImages, Alan Harvey - SNS Group

ברח מפריז כדי להתקדם

אז הוא סתם חורים לפי הצורך. אונאי אמרי, שהחליף את בלאן ב-2016, ראה בו תחילה קשר התקפי, אבל בהמשך - אחרי הצטרפותו של ניימאר - שימש אנקונקו בעיקר כמחליפו של הברזילאי כאשר הוא היה פצוע. כך או כך, מספר הדקות שלו היה מוגבל, והיה ברור כשמש שהמצב לא ישתנה בסגל משופע הכוכבים היקרים. לבוגרי האקדמיה של סן ז'רמן שמור במקרה הטוב תפקיד של שחקני משנה בהצגה, וגם תומאס טוכל הבהיר זאת לצרפתי חד משמעית במהלך עונת 2018/19, בה הוא פתח אמנם ב-13 משחקי ליגה - אך לא ראה דשא כלל בליגת האלופות.

כאשר לייפציג נכנסה לתמונה באותו קיץ, לא היו לאנקונקו ספקות רבים. "הייתי צריך לצאת מאיזור הנוחות כדי להתקדם", הוא העיד בדיעבד, וההימור הזה הצליח מעל ומעבר. גם אם הצרפתי לא הפך מיידית לבאנקר בהרכב של נאגלסמן, הוא סיפק 13 אסיסטים בעונתו הראשונה בבונדסליגה, כאשר רק מולר וג'יידון סאנצ'ו דורגו לפניו. חבריו החדשים סימפטו אותו מהרגע הראשון - איך אפשר אחרת עם בחור צנוע ולא אנוכי שמבצע הספק עבודה עצום ומעמיד את עצמו תמיד לרשות הקבוצה? כפי שאמר המנהל הספורטיבי מרקוס קרושה, הוא היה רכש מזהיר תמורת 15 מיליון יורו בלבד.

כריסטופר אנקונקו במדי פריז סן ז'רמן, 2019. Jean Catuffe, GettyImages
בפריז סן ז'רמן בעיקר סתם חורים/GettyImages, Jean Catuffe

אחוז ניצול ההזדמנויות עלה פלאים

למעשה, בשנתיים הראשונות בלייפציג לא היה לאנקונקו בטחון עצמי גבוה במיוחד מול השער, ואחוז ניצול ההזדמנויות היה נמוך יחסית למרות שהוא הגיע לעמדות בעיטה טובות. לכן, למרות היותו דמות קריטית ביותר עבור הקבוצה, במיוחד אשתקד, עמד מאזנו על 12 שערים בלבד בכל המסגרות במשך שתי עונות. לא קטסטרופה, אבל ממש לא יבול יוצא דופן. אז הוא עבד על כך שעות נוספות באימונים, והעונה נרשמה קפיצת מדרגה משמעותית בהיבט זה. "אני תמיד מנסה למצוא דרך להשתפר. זו המנטליות שלי. הייתי רוצה להיות מרוכז יותר מול השער כדי לכבוש יותר. זו המשימה שלי כרגע", הוא אמר במחנה טרום העונה.

אמר - וקיים. המאמן האמריקאי ג'סי מארש נתן לו אפילו יותר חופש פעולה בכניסה לרחבה בהשוואה לנאגלסמן, וכך נולדה לפתע מפלצת אותה הגדיר עוזרו של מארש אכים באיירלורצר כ"אחד מ-10 השחקנים הטובים בעולם". ואולי מארש לא החזיק מעמד ופוטר כבר בדצמבר, אבל מחליפו דומניקו טדסקו ממשיך ליהנות מהכושר הפנומנלי של אנקונקו. הבוס הצעיר אף משבץ אותו לעתים קרובות כחלוץ שני בסגנון עם מעבר מהיר מאוד מהגנה להתקפה, וזה מתאים לצרפתי כמו כפפה ליד. בעצם, יש תחושה שהכל מתאים לו כמו כפפה ליד. כפי שטען מארש, אין לו נקודות חולשה. העובדה כי אימונים בחדר כושר הפכו את גופו לאתלטי הרבה יותר רק הועילה לו מאוד. "אני הרבה יותר יעיל במאבקים פיזיים עכשיו", הוא טוען.

מאמן ר.ב. לייפציג ג'סי מארש עם כריסטופר אנקונקו, יוסוף פאולסן. Stuart Franklin, GettyImages
נהנה מחופש מוחלט אצלו. אנקונקו עם ג'סי מארש/GettyImages, Stuart Franklin

באיירן מחכה לו?

השוער פטר גולאשי אמר כבר לפני שנה שהוא לא מבין מדוע אנקונקו לא מקבל זימון מדשאן. "כריסטו יהיה כוכב גדול בנבחרת", קבע ההונגרי. הכוכב התאכזב כאשר לא קיבל את הטלפון למרות שזכה בתואר שחקן החודש בבונדסליגה באוקטובר, אבל אחרי הזכיה בפברואר זה בכל זאת הגיע. "הנתונים של כריסטו מרשימים. הוא היה פעם שחקן אגף, אבל עכשיו משחק בעמדה מרכזית יותר. הוא נמצא קרוב יותר לשער, ואנחנו ננסה לנצל אותו בדרך הזו", אמר המאמן. הבכורה בניצחון 1:2 על חוף השנהב לא הניבה שער, אבל אנקונקו בהחלט השתלב היטב ועשוי לראות את עצמו מועמד טבעי להיכלל בסגל לגביע העולם בנובמבר.

אחת השאלות המסקרנות היא אם יישאר בלייפציג עד אז. המנכ"ל אוליבר מינצלאף הצהיר נחרצות: "אנקונקו ישחק אצלנו גם בעונה הבאה", אבל חוזהו מסתיים ב-2024. הסוכן פיני זהבי יודע לנצל את עמדת הכוח בנסיבות אלה, ומחיר גבוה מספיק עשוי לשכנע את השוורים למכור את הנכס, במיוחד אם השחקן עצמו יעדיף לעזוב - וזה כלל לא ודאי. בתקשורת הגרמנית מדברים על תג מחיר של 75 מיליון יורו, ורשימת הקונים הפוטנציאליים כוללת את מנצ'סטר יונייטד, ליברפול וריאל מדריד. גם באיירן מינכן מוזכרת כמובן, בין היתר כי נאגלסמן מכיר אותו מקרוב, אבל האלופה הגרמנית תנסה להוריד את הסכום. כדאי גם לזכור כי מרסל סאביצר מאוכזב מאוד ממעמדו אחרי שבחר לעזוב את לייפציג לטובת אליאנץ ארנה. ייתכן כי הדוגמא שלו תהווה תמרור אזהרה עבור אנקונקו.

בינתיים, המטרה היא להעפיל שוב לליגת האלופות עם לייפציג, והמשימה לא טריוויאלית במאבק הצמוד. בשבת מתארחים השוורים אצל דורטמונד במשחק המרכזי, ואנקונקו - שכבש ובישל ב-1:2 על בורוסיה בסיבוב הראשון - מוכן להכות בה שוב.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully