וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגינה עליונות: הפועל חיפה בבית העליון בזכות 57:88 על נס ציונה

תצוגת תכלית של החיפאים נגד הכתומים בקרב הישיר על המקום בשישייה הראשונה, בני הרצליה ניצחה בבאר שבע 65:75

בעלי מכבי תל אביב אודי רקנאטי/צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

ליגת העל בכדורסל מתקרבת לישורת האחרונה של העונה הסדירה, והערב (רביעי) התקיימו שני מפגשים במסגרת המחזור ה-16. מחזיקת הגביע בני הרצליה ניצחה בחוץ את הפועל באר שבע, בעוד הפועל חיפה הבטיחה את מקומה בבית העליון בזכות 57:88 עצום בקרב הישיר על הכרטיס מול עירוני נס ציונה.

שחקני הפועל חיפה. מאור אלקסלסי
טיול בדרך לבית העליון. הפועל חיפה חוגגת/מאור אלקסלסי

הפועל חיפה - עירוני נס ציונה 57:88

על הנייר, היינו אמורים לקבל ברוממה קרב צמוד וישיר על המקום בבית העליון. בפועל, המשחק היה הכי רחוק שאפשר ממאבק שווה כוחות. הפועל חיפה, שהייתה זקוקה לניצחון כדי להבטיח את מקומה בבית העליון, שמרה על הבית עם תצוגת תכלית והעלתה את מאזנה העונתי ברוממה ל-1:9 מרשים. הכתומים פיגרו בפער דו ספרתי החל מהרבע הראשון, והם ראו כיצד ההפרש רק הולך וגדל עם הזמן. כעת, כשהשלימה שתמשיך את העונה בבית התחתון, קבוצתו של ליאור ליובין תנסה לאסוף את השברים מההשפלה הכואבת ולהבטיח את המקום בשביעי או השמיני שמובילים לפלייאוף. סקוטי ג'יימס כיכב עם 23 נקודות, פרנק בארטלי ניסה להושיע מנגד עם 11.

עוד בוואלה!

חמישי בליגת העל: הפועל ירושלים מגיעה לחולון לקרב חם

לכתבה המלאה
שחקן הפועל חיפה קאדים אלן מול שחקן עירוני נס ציונה פרנק בארטלי. מאור אלקסלסי
לא כוחות. בארטלי מול אלן/מאור אלקסלסי

מהלך המשחק

עירוני נס ציונה לא הצליחה לקלוע בפתיחה, יריבתה ניצלה זאת כדי לעלות ל-0:7. טל דן, עם שתי נקודות ושלושה אסיסטים מוקדמים, החזיר את הכתומים למשחק, אך עמית שמחון השיב עם שתי שלשות רצופות שקבעו 10:19 חיפאי. סקוטי ג'יימס קלע שני סלים רצופים, ג'יימס דיקי הפגין דומיננטיות בצבע ואחרי 10 דקות הפועל חיפה הובילה 16:29.

שחקני הפועל חיפה עמית שמחון, ג'יימס דיקי. מאור אלקסלסי
פתיחה טובה של המארחת. שמחון ודיקי/מאור אלקסלסי

גולן גוט הלחיץ מעט את המארחת כשהקטין את ההפרש ל-10 בתחילת הרבע השני, אך ג'יימס הלוהט קבע 28:45. עמית שמחון, עם השלשה השלישית שלו, וספנסר וייס הגדילו את היתרון עוד יותר, ואל ההפסקה ירד אלעד חסין כשלוח התוצאות מראה 28:50 לקבוצתו.

גרגורי ורגאס, שחקן הפועל חיפה. מאור אלקסלסי
מחצית בשליטה מלאה של הפועל חיפה. ורגאס/מאור אלקסלסי

המארחת המשיכה ברבע השלישי מהיכן שעצרה עם ריצת 0:10 בזכות שלשות של ג'יימס ואלן. השניים המשיכו להתעלל בכתומים, שלשה של ורגאס קבעה 37:73 ו-41:75 אחרי שלושים דקות של כדורסל ברוממה.

שחקני הפועל חיפה סקוטי ג'יימס, קאדים אלן. מאור אלקסלסי
ערב חד צדדי. ג'יימס ואלן/מאור אלקסלסי

דיקי קלע בתוך הצבע, ריימן הגיב לסל של תומר לוינסון עם הטבעה שקבעה 43:80. גוט ניסה למזער נזקים, אך שלשות של אלן ואופק אביטל סידרו להפועל חיפה 57:88 ענק בסיום.

סקוטי ג'יימס, שחקן הפועל חיפה. מאור אלקסלסי
נתראה בבית העליון. ג'יימס/מאור אלקסלסי

קלעו להפועל חיפה: סקוטי ג'יימס 23 (10 ריבאונדים), עמית שמחון 17, קאדים אלן 16, ג'יימס דיקי 12, גרגורי ורגאס 7, וויל ריימן 6, ספנסר וייס 4, אופק אביטל 3. שותפו ולא קלעו: יותם שמול, נועם בן הרוש ועוז לביא.

קלעו לנס ציונה: פרנק בארטלי 11, גולן גוט 10, טים סוארס 8, תומר לוינסון 6, טל דן 5, נמרוד טישמן, ליאור קררה וסימיסולה שיטו 4 כ"א, דיאנטה גארט ולהב אקרמן 2 כ"א, תומר זלמנסון 1. שותף ולא קלע: עידן פז.

שחקן בני הרצליה כריס באב עם מוריס קמפ. לירון מולדובן
הפעם באר שבע לא עצרה את הרצליה. באב/לירון מולדובן

הפועל באר שבע - בני הרצליה 75:65

אחרי שבעה הפסדים רצופים במפגשים הישירים בליגה הבכירה, בני הרצליה סוף סוף רשמה ניצחון ראשון בליגת העל על הפועל באר שבע. מחזיקת גביע המדינה, שמנסה לשפר עמדות לפני פתיחת הבית העליון, החלה את המשחק עם ריצת 2:16 ולמעשה שלטה לכל אורך ההתמודדות. המארחת, שמנסה לברוח ממכבי ראשון לציון האחרונה, יצאה לכמה ריצות קצרות, אך לא היוותה איום על זהות המנצחת. צ'ינאנו אונואקו (12 ריבאונדים) וכריס באב בלטו עם 21 נקודות בשורות המנצחת, קודי דמפס הוביל את המפסידה עם 21 משלו.

מהלך המשחק

אחרי 0:5 מהיר של המקומיים, צ'ינאנו אונואקו וכריס באב נכנסו לעניינים והפכו ל-7:16. באר שבע כבר הקטינה את הפער לארבע נקודות בלבד, אך אלכסנדר זצ'בי'ץ' קבע יתרון דו ספרתי ראשון במשחק ואחרי עשר דקות הוליכה הרצליה 14:22. אונואקו ובאב פתחו את הרבע השני בסערה, כאשר שלשה של האחרון קבעה 14:27. הסנטר המשיך לחגוג בצבע, וסל נהדר שלו הגדיל את היתרון ל-21:38. קודי דמפס עוד ניסה למזער נזקים, אך במחצית הובילה הרצליה 29:46.

באר שבע עשתה קולות של חזרה עם ריצת 0:11, אותה הובילו ג'וניור איטו ודרק פארדון. זצ'ביץ' עצר את הסחף, אונואקו ודי ג'יי קופר הגדילו ל-48:61 בסיום הרבע השלישי. הרבע הרביעי נפתח בשליטה של האורחת, ולאחר הטבעה של סנדי כהן, באב צלף שלשה שקבעה 53:70. גם הפעם באר שבע לא הניפה דגל לבן וקלעה שש נקודות רצופות, אך חמש נקודות של באב סגרו סיפור בדרך ל-65:75 בסיום.

קלעו לבני הרצליה: צ'ינאנו אונואקו (12 ריבאונדים) וכריס באב 21 כ"א, אלכסנדר זצ'ביץ' 9, סנדי כהן 7, די ג'יי קופר 6, דורי סהר 5, מוריס קמפ 4, יאיר קרביץ 2.

קלעו להפועל באר שבע: קודי דמפס 21, דרק פארדון, ג'וניור איטו ונטע סגל 10 כ"א, אמיר בל 8, עמית זיס 6. שותפו ולא קלעו: טראוויס ווריק, עידן אלבר, בן אייזנהארט ועידו שבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully