וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעל ארד: "זכר הי"א יהיה תמיד כוח למדינת ישראל"

29.3.2022 / 11:03

לקראת הופעתה בחמישי הקרוב בוועידת לונדון של קבוצת הג'רוזלם פוסט, יו"ר הוועד האולימפי מדברת: "מבינים שיש לנו אחריות להנציח את שמם, אני חווה סגירת מעגל אישית"

מאחורי פרוייקט "היום שאחרי" לספורטאים של הוועד האולימפי/צילום וידאו: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

"אני אדם אופטימי ומסתכלת דווקא על הסולידריות בין רוב העמים", אומרת יעל ארד, יושבת ראש הוועד האולימפי בישראל, לקראת ועידת לונדון של קבוצת הג'רוזלם פוסט בשיתוף UK Israel Business שתיערך ביום חמישי במועדון הכדורגל טוטנהאם. ארד, הראשונה שזכתה במדליה אולימפית עבור ישראל, תהיה בין אנשי מפתח רבים שינאמו בועידה אשר תעסוק במאבק העולמי באנטישמיות, אתגרי העולם היהודי, סובלנות וספורט.

בריאיון לוואלה! ספורט לקראת פתיחת הועידה אמרה ארד: "תמיד יהיו גושים ומאבקים בעולם אבל אני מחפשת את הטוב. האתגר הכי גדול של העולם זה הקיימות ואיכות הסביבה. משם מגיעות הסכנות הכי גדולות. צריך לטפל בסכנות שאורבות לכדור הארץ ובתוך זה תמיד צריכים לשאוף להיגיון ולסולידריות. זו החובה שלנו כאנשים מוסריים וכעם שעבר שואה. ספורט זה נשמת אפנו. בכל עולם נורמלי יש לצד המורכבויות, התפתחויות של סביבות אחרות כמו הספורט שם אנחנו שואפים בכל מחזור אולימפי להיות הכי טובים".

יעל ארד. יותם רונן
סגירת מעגל. ארד/יותם רונן

הוועידה תיערך בתקופה מאוד מורכבת בעולם וגם כאן בישראל אחרי שבוע קשה מאוד שעברנו.

"במיוחד בתקופה הזו כשיש את המלחמה באוקראינה וכשאנחנו רואים מה קורה השבוע בישראל וכמובן כשאנחנו נכנסים לשנת ה-50 לרצח הי"א במינכן, התחושה היא שאנחנו בתקופה מאוד מיוחדת ויש צורך לדבר על הממשק בין העולמות בהם אנחנו חיים. זו תקופה שצריך לדבר עליה הרבה ואת זה נעשה בוועידה כי יש כל הזמן קווים משיקים לעולם הספורט".

את לא שוכחת את מה שהיה בטוקיו והאזכור שהגיע סוף סוף לטבח הי"א.

"הספורט הישראלי נמצא במסע ארוך. מצד אחד היכולת של הספורטאים שלנו כל הזמן להשתפר ולהתעלות. מצד שני אנחנו לוקחים במסע הזה את הזיכרון של י"א חללי מינכן ואנחנו מבינים את האחריות שיש לנו לייצג אותם ולהנציח את שמם. להוכיח שהספורט הישראלי לא נכחד כתוצאה מהטבח הזה. בטוקיו נעשתה סגירת מעגל אמיתית וצדק היסטורי ואנחנו מודים לתומאס באך, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, שלקח על עצמו לסגור את המעגל הזה בצורה אמיתית. הוא השלים את מה שהוא התחיל בריו עם האבן הנודדת. בטוקיו חווינו רגע של התעלות. בתוך התחושות של הרצח אין אף פעם רגשות שמחים אלא רגשות של זיכרון, הנצחה ומחשבה נוגה על איך זה קרה. בטוקיו העולם סוף סוף הכיר באחריות. התנועה האולימפית הכירה באחריות למה שקרה וזה היה רגע שכל מי שחווה אותו, ינצור אותו תמיד".

עוד בוואלה!

"פרישת לינוי אשרם היא ניצחון למתעמלות הרוסיות, והפסד לחובבי הענף"

לכתבה המלאה
יעל ארד יו"ר הוועדה המקצועית של הוועד האולימפי. אריאל שלום
הספורט הישראלי במסע ארוך. ארד/אריאל שלום

עוד לפני הטקס בטוקיו, שמת כמטרה להזכיר כל הזמן את הי"א הרבה לפני שהתמנית ליושבת ראש הוועד האולימפי בישראל.

"יש לי מסע מאוד ארוך עם משפחות הי"א. בתור ספורטאית צעירה בת 25 כשירדתי מהפודיום, הקדשתי את המדליה שלי בברצלונה לי"א חללי מינכן ולמשפחות. לפני הטיסה לברצלונה נסעתי לבקר את המשפחות בבית של אנקי שפיצר מתוך תחושה כבדה של אחריות ושאנחנו ממשיכי הדרך שלהם. הרגע שהקדשתי את המדליה להם, הייתה נדבך חשוב בדרך המטורפת שחוויתי וששיאה היה בברצלונה. היום אני חווה סגירת מעגל אישית כשבשנת החמישים לטבח אני עומדת בראש הוועד האולימפי. זה גם בדיוק שלושים שנה לזכייה במדליה שלי וזו תחושה של אחריות. אני מאוד מחשיבה את המסורת ואת הזיכרון של הי"א. זה חלק בלתי נפרד מהמהות של הספורט הישראלי וממי שאנחנו. תמיד לצד המאוויים האישיים שלנו, יהיה הנדבך של האחריות לזכר הי"א. אנחנו לוקחים את הי"א איתנו במסע הזה של הספורט האולימפי. זכר הי"א יהיה תמיד כוח. לא כמעמסה, אלא ככוח. הזיכרון שלהם הוא עוצמה מאוד גדולה. זה היה כך לאורך כל השנים וכל יושבי הראש לפניי פעלו כך".

יו"ר הוועד האולימפי יעל ארד. אודי ציטיאט
מלווה את משפחות הי"א. ארד/אודי ציטיאט

היה נאיבי מצידנו כאנשי העולם להאמין שלא יכולה להיות עוד מלחמה באירופה? את מסכימה שיש כאן התפכחות מהאשליה שמלחמה כל כך הרסנית לא יכולה עוד לקרות במקום מתוקן כמו אירופה? לאן אנחנו הולכים?

"כל מי שחי במדינת ישראל יודע שמצד אחד אנחנו מדינה אופטימית אבל מצד שני אנחנו דואגים כל הזמן להיות בטוחים שנוכל להגן על עצמנו. כל מי שגדל כאן ומגייס את הילדים שלו לצבא, מסתכל על העתיד בדואליות. גם באופטימיות בלתי זהירה וישראלים הם אופטימיים. אבל מצד שני אנחנו כל הזמן צריכים לעשות הכל כדי לשמור על עצמנו. אני מסתכלת על מה שקורה כרגע בצורה מאוד מפוכחת. אנחנו חיים בישראל חיים נורמליים עם ספורט הישגי ובין כל המכלול של הדברים הלא פשוטים כאן, אנחנו עדיין מצליחים לעשות מדינה בריאה".

יעל ארד תופיע בוועידת לונדון של קבוצת ה"ג'רוזלם פוסט" שתתקיים בשיתוף UK Israel Business במועדון הכדורגל טוטנהאם, ביום חמישי הקרוב (31.3) בלונדון, בהשתתפות בכירים מעולם העסקים והעולם היהודי. הוועידה תעסוק במאבק העולמי באנטישמיות, אתגרי העולם היהודי, יצירת הזדמנויות עסקיות חדשות באמצעות חדשנות, סובלנות וספורט ועוד...וניתן יהיה לצפות בה בשידור חי באתר מעריב, אתר וואלה! ואתר הג'רוזלם פוסט.

  • עוד באותו נושא:
  • יעל ארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully