וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבחן אופי משמעותי": מכבי תל אביב רוצה לשבור את מנחוס החוץ באואקה

29.3.2022 / 9:03

יותר משמונה שנים ללא ניצחון חוץ על היריבה, 3 ניצחונות חוץ בלבד העונה ביורוליג וכרטיס לפלייאוף שייסגר רשמית בקרוב. מכבי תל אביב מוכנה לפנאתינייקוס (19:00) ומקווה לשדר מסר לקראת המשך הדרך

בעלי מכבי תל אביב אודי רקנאטי/צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

עונת היורוליג של מכבי תל אביב תימשך הערב (שלישי, 19:00) כשהצהובים יתארחו באואקה אצל פנאתינייקוס במשחק השלמה מהמחזור ה-21. מכבי מדורגת כעת במקום השישי בטבלה עם 13 ניצחונות ו-11 הפסדים, ומגיעה למשחק אחרי שניצחה בשני משחקי בית בשבוע שעבר, ולעומתם היוונים איבדו סיכוי להעפיל לפלייאוף עם 7 ניצחונות ו-17 הפסדים.

בכמה מילים: "מבחן אופי משמעותי", כך הגדירו במכבי תל אביב את משחק החוץ באואקה, מקום בו לא ניצחו במשך יותר משמונה שנים. הצהובים ניצחו העונה רק שלושה משחקי חוץ, כולם נגד קבוצות שלא יהיו חלק מפלייאוף היורוליג, ולמרות שפאו היא עוד אחת כזאת, הם לא רוצים להגיע לפלייאוף בתחושה שהם לא מסוגלים לנצח בחוץ.

במכבי יודעים שלמרות המצב הלא טוב של יריבתם, הם מסוגלים להיות מסוכנים בבית, וירצו לשלוט בקצב המשחק - לא לאפשר לפנאתינייקוס להגיע למגרש הפתוח על ידי הורדת מספר האיבודים, שליטה בריבאונד נגד קבוצה ריבאונד לא רעה בכלל, והכנסת אנשי המפתח שלהם להתמודדות כבר בשלב מוקדם.

"פנאתינייקוס קבוצה טובה", ציין ג'יילן ריינולדס, "אנחנו צריכים להיות מוכנים מנטלית ופיזית להילחם במשך 40 דקות. אנחנו צריכים להתמקד בכל פעם במהלך הקרוב ולחזור על היכולת טובה שלנו בהגנה. זו עונה ארוכה וכל משחק חשוב. אנחנו חייבים להישאר ביחד, להאמין ולהמשיך להתחרות".

נמניה נדוביץ' שחקן פנאתינייקוס מול אלייז'ה בריאנט שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
39 נקודות על הראש של מכבי בעונה שעברה. נמניה נדוביץ'/דני מרון

הקפטן ג'ון דיברתולומיאו אמר: "ברור שמדובר באתגר אחר לעומת משחקי בית בהם הקהל תומך בנו. אנחנו במומנטום טוב וצריכים להמשיך ביכולת שהצגנו לאחרונה".

במרכז ההתמודדות: אנטה ז'יז'יץ'. הסנטר הקרואטי רואה כיצד ג'יילן ריינולדס נכנס למומנטום מצוין לאחרונה והוא ירצה להזכיר לכולם איזה עונה טובה עוברת עליו, במיוחד במאצ'אפ הקשה שמחכה לו מתחת לסלים.

הנתונים: פנאתינייקוס ומכבי תל אביב נפגשו עד היום 28 פעמים ביורוליג כשהן מחלקות ביניהן את המאזן - 14 ניצחונות לכל קבוצה. הפעם האחרונה בה מכבי תל אביב ניצחה את פנאתינייקוס בבית שלה הייתה ב-19 בדצמבר 2013, 55:68. מאז הפסידו הצהובים שישה משחקי חוץ נגד הירוקים.

- שיא האסיסטים של מכבי תל אביב במפעל, 31, נקבע במשחק ביתי נגד פנאתינייקוס בנובמבר 2003. שיא החסימות של פנאתינייקוס למשחק על ידי שחקן אחד נקבע נגד מכבי תל אביב, בנובמבר 2013, כשאקס הצהובים סטפון לאזמה חוסם לא פחות משישה כדורים. נמניה נדוביץ' קבע את שיא הקריירה שלו בנקודות (39) ומדד (45) בעונה שעברה נגד מכבי תל אביב בחוץ.

עוד בוואלה!

אבי אבן: "פאו מוכשרת, נצטרך להמשיך באותה אינטנסיביות בהגנה"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
רחוק תשע שלשות מהמקום העשירי בכל הזמנים ביורוליג. ווילבקין/דני מרון

- סקוטי ווילבקין קלע שלשה אחת לפחות ב-19 משחקים רצופים, כשג'יימס נאנלי מחזיק בנתון דומה בשמונה מתשעת המשחקים האחרונים. ווילבקין ממשיך להוביל את היורוליג עם 2.6 שלשות למשחק, מדורג רביעי בנקודות עם 15.4 נקודות למשחק ושלישי בחטיפות עם 1.5 חטיפות לערב. ווילבקין רחוק 9 שלשות בלבד מהמקום העשירי בכל הזמנים ביורוליג שם מדורג ג'יאנלוקה באזילה האגדי.

- יורגיוס פפאיאניס מוביל את היורוליג עם 7.9 ריבאונדים למשחק ומדורג שני במפעל עם 1.5 חסימות לערב. לפפאיאניס חסימה אחת לפחות במשחק בשמונה מתשעת משחקיו האחרונים.

היריבה: הירידה של פנאתינייקוס בשנתיים האחרונות הפכה אותה לאחת הקבוצות היחידות שאיבדה סיכוי ריאלי להיכנס לפלייאוף גם אחרי שהקבוצות הרוסיות הודחו מהמפעל. הירוקים הציגו השנה את אחד הסגלים החלשים ביותר שלהם אי פעם, אך בכל זאת מדובר בקבוצה ביתית סבירה. המאזן של פאו בביתה, כולל המשחקים נגד הרוסיות שבוטלו, עומד על שבעה ניצחונות ושמונה הפסדים, כשחלק מאריות היבשת התקשו מאוד באואקה.

מי ששב לסגל של פנאתינייקוס במשחק הליגה האחרון הוא יואניס פפאפטרו, שפספס את שבעת משחקי היורוליג האחרונים של הקבוצה. הפורוורד היווני הוא אחד השחקנים המובילים של הקבוצה עם 10.9 נקודו תלמשחק. חוץ ממנו עוד שלושה שחקנים קולעים בספרות כפולות - דריל מייקון ונמניה נדוביץ' עם 13.5 נקודות כל אחד ויורגיוס פפאיאניס עם 10.2 נקודות לערב.

שימו לב ל.... אוקרו וויט. הפורוורד מחזיק בממוצע לא מרשים של 8.6 נקודות למשחק, אך בשמונת המשחקים האחרונים הוא השתפר באופן משמעותי וקולע 12 נקודות לערב כולל שישה משחקים בספרות כפולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully