וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתרון למועדוני העל: כך תגדל ליגת האלופות מ-32 ל-36 לקבוצות

מנהל התחרויות של אופ"א עדכן על השינוי הצפוי ועל הדרך בה יוענקו ארבעה מקומות נוספים למפעל היוקרתי, לשמחתם של מועדוני הפאר

תקציר: אנגליה - שווייץ 1:2/ספורט1

כמעט שנה אחרי שאופ"א אישרה את התוכנית להגדיל את ליגת האלופות מ-32 ל-36 קבוצות החל מעונת 2024/2025, כעת נראה שנחשפה השיטה במלואה.

עד כה כבר אישרה אופ"א כי שיטת הבתים תבוטל ומכאן שכל הקבוצות יהיו בליגה אחת כשכל אחת תקיים 10 משחקים, חמישה בבית וחמישה בחוץ, כשהיריבות של כל קבוצה ייקבעו על פי חלוקה לארבע קבוצות דירוג, בזהה למצב היום שעל פיו נעשית החלוקה לבתים, אלא שרק הערב (שני) נחשף באתר "האתלטיק" כיצד ייקבעו מי יהיו ארבע הקבוצות הנוספות שיעפילו לתחרות היוקרתית.

שחקן מנצ'סטר יונייטד כריסטיאנו רונאלדו מול שחקן אתלטיקו מדריד מרקוס יורנטה. רויטרס
אנגליה וספרד צפויות ליהנות מהשינוי. רונאלדו ויונייטד נגד יורנטה ואתלטיקו/רויטרס

ההצעה שלהלן צפויה להפוך לרשמית רק בחודש הבא או לכל המאוחר בחודש מאי, אבל על פי הדיווח המועדונים כבר התבשרו היום בווינה בשיחה עם ג'ורג'יו מרקטי, מנהל התחרויות של אופ"א, כי זהו התכנון המסתמן במפעל..

על פי הדיווח, מרקטי הבהיר למועדונים כי ארבעת המקומות הנוספים יוענקו בדרך הבאה: שתי קבוצות יעפילו אוטומטית לליגת האלופות על סמך "הישגי העבר", כרטיס נוסף יוענק ל"ליגה החמישית הטובה ביותר" והמקום הרביעי והאחרון יוענק דרך שלבי המוקדמות, לקבוצה שתשתתף במסלול האלופות.

שני הכרטיסים שיוענקו לקבוצות על סמך הישגי העבר יוענקו לאלה שלא הצליחו להעפיל לליגת האלופות דרך הליגה המקומית. ההערכה היא כי לרוב יהיו אלה קבוצות מחמש הליגות המובילות באירופה - לצורך הדוגמה, מי שתסיים חמישית באנגליה ומי שתסיים חמישית בספרד יהנו מהכרטיסים הנוספים במקרים רבים מכיוון ש"הישגי עבר" נקבעים על פי שיטת הדירוג שמחשבת את הצלחות הקבוצה במפעלי אירופה בחמש השנים האחרונות, וניתן להניח כי בדרך כלל יהיו אלה מועדוני פאר שלא הצליחו להתברג בטופ 4 בליגה המקומית באותה עונה שייהנו מהכרטיסים הנוספים.

גם "הליגה החמישית בטיבה" תיקבע על פי דירוג המדינות, ניקוד שניתן בהתאם להישגי הקבוצות של כל מדינה במפעלים השונים בחמש השנים שקדמו. מכיוון שאנגליה, ספרד, גרמניה ואיטליה כמעט באופן קבוע שומרות על מקומן כארבע הליגות המובילות ביבשת, המשמעות היא שפורטוגל וצרפת יתחרו לרוב על כרטיס זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully