וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק ההסברה של הג'ודוקא: "הגיהנום קיים, הוא מתרחש באוקראינה"

עם יותר מחצי מיליון עוקבים, המדליסטית האולימפית דריה בילודיד נתונה כולה למלחמה המדממת במולדתה: "קיבלתי תגובות נוראיות, בין היתר מספורטאים מרוסיה ומילדים. הם פשוט זומבים"

בווידאו: ניצולי שואה הגיעו מקייב לביה"ח הישראלי/צילום: מירב כהן

הג'ודוקא המצליחה, דריה בילודיד, היא אחת מהספורטאיות האוקראיניות שמביעות בקול רם את דעתן הנחרצת בחודש האחרון, מאז רוסיה פלשה באלימות ברוטלית למולדתה.

בילודיד שנולדה בקייב, פרסמה היום פוסט נוסף בסטורי ובו כתבה על הצבא הרוסי ועל התומכים בפלישה של השכנה: "אני שונאת את היצורים האלה! על הכאב והדמעות של כל אוקראיני, על כל גיבור שמת, על הסילוק מהבתים שלנו, על הרס החיים שלנו! אני שונאת אותם!".

בילודיד רק בת 21, אבל כבר הספיקה לזכות בשתי אליפויות עולם ושתי אליפויות אירופה במשקל עד 48 ק"ג. באולימפיאדת טוקיו 2020 היא גברה על שירה ראשוני הישראלית בקרב על מדליית הארד והיא פייבוריטית למדליה גם בפריז 2024 - אם כי זה עדיין רחוק.

דריה בילודיד, ג'ודוקא אוקראינית. David Finch, GettyImages
"על הכאב והדמעות של כל אוקראיני, על כל גיבור שמת, על הסילוק מהבתים שלנו, על הרס החיים שלנו! אני שונאת אותם!". בילודיד/GettyImages, David Finch

בינתיים בילודיד נתונה כולה למלחמה בבית ועם יותר מחצי מיליון עוקבים באינסטגרם, היא מנסה ממקדת את המאבק שלה בהסברה. לאחרונה סיפרה שהיא סופגת מתקפות קשות ברשתות החברתיות: "כותבים לי דברים מגעילים. קיבלתי תגובות נוראיות, בין היתר מספורטאים רוסים ומילדים רוסים. מגוחך שהם מרשים לעצמם לכתוב דברים כאלה. אבל אני מאמינה שמדובר בזומבים שרק מביעים את מה שמזרימים להם לתוך האוזניים".

הג'ודוקא הצעירה המשיכה: "עניתי לחלק מאלו שהגיבו לפוסטים שלי, בלי מילים לא יפות ועלבונות. כשאנשים מספרים שקרים, את רוצה להוכיח להם שהם טועים. אני רוצה שהפוסטים שלי יפקחו עיניים לאנשים. שהם יידעו איך אנשים סובלים ומתים פה, איך ילדים מתים וערים נהרסות".

עוד בוואלה!

דייויד בקהאם העביר את ניהול חשבון האינסטגרם לרופאה מאוקראינה

לכתבה המלאה

אתמול כתבה בילודיד בפוסט באינסטגרם: "עבר חודש, אני לא מאמינה שהגיהנום קיים ומתרחש באוקראינה כבר חודש שלם. כמה אנשים מתו, כמה בתים נהרסו, כמה אנשים נאלצו לברוח כדי להציל את חייהם. אף אחד לא חשב שזה יכול לקרות במאה ה-21, אבל אבוי, זו המציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully