וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד השופטים: "קבוצות מסוימות מנסות להלך אימים על שופטים"

22.3.2022 / 16:14

באיגוד הגיבו לדרישת הפועל חיפה לפסול את ספי שמש ממשחקיה: "שיח שלא ראוי למענה ענייני. לא היה שיפוט מגמתי או מפלה, ההחלטות היו נכונות"

סערה בממלכה עם עודד קטש, חלק א'/ספורט1

הפועל חיפה השמיעה ביקורות רבות כלפי צוות השופטים בהפסד 92:71 להפועל תל אביב, ואף דרשה לפסול את השופט ספי שמש ממשחקי הקבוצה עד לתום העונה. היום (שלישי), איגוד השופטים פרסם הודעה שתוקפת את בקשת החיפאים, על אף שהם הציגו מספר נתונים שהראו כי ישנן שריקות רבות נגדם לאורך העונה כולה.

ספי שמש שופט כדורסל ישראלי במהלך המשחק של מכבי תל אביב מול מילאנו. דני מרון
באיגוד זעמו על הבקשה של הפועל חיפה. שמש/דני מרון

"יו"ר איגוד שופטי הכדורסל וההנהלה דוחים את הניסיונות של קבוצות מסוימות להלך אימים על שופטי הכדורסל ומשבץ השופטים. שופטי הכדורסל הינם אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה, ישרים והגונים אשר משקיעים לילות כימים במלאכה קשה ומורכבת בתנאי לחץ במקצועיות רבה גם אם הם שוגים מקצועית לפעמים, כמו שחקנים מאמנים ואחרים".

"הועדה המקצועית של איגוד השופטים בודקת כל מחזור מספר משחקים וכן כאשר מתעוררות טענות מקצועיות כאלו ואחרות. השיטה הפסולה של שליחת מכתבים דרך התקשורת, תקיפה אישית של שופטים, בקשות פסילת שופטים והשתלחות בטרם בדיקה מקצועית אינן מקובלות. במיוחד כאשר הטענות הן לשיפוט לחומרה או לקולה (ולא לטעות מקצועית ספציפית כזאת או אחרת) וממניעים זרים כאילו השופט בא "לחסל" קבוצה. כל השיח הזה אינו מקובל, אינו מקצועי ואינו ראוי למענה ענייני".

עוד בוואלה!

הפועל חיפה ביקשה להשעות את ספי שמש ממשחקיה עד תום העונה

לכתבה המלאה
מאמן הפועל חיפה אלעד חסין. מאור אלקסלסי
בחיפה לא קיבלו את מבוקשם. חסין/מאור אלקסלסי

"במשחק האחרון של הפועל חיפה לא נמצא שיפוט מגמתי או מפלה. החלטות השופטים היו נכונות. הרחקת שחקן בגין עבירה בלתי ספורטיבית וטכנית נוספת נכונה גם באם השחקן נפגע. שיבוץ השופטים יעשה ע"י איגוד השופטים וע"פ השיקולים המקצועיים בלבד. עצם משלוח מכתב השמצה כנגד שופט לא יוביל לאי שיבוץ אותו שופט לקבוצה המשמיצה. אחרת כל קבוצה תוכל כך לבחור את השופטים שלשיטתה מתאימים לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully