וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל חיפה ביקשה להשעות את ספי שמש ממשחקיה עד תום העונה

עודכן לאחרונה: 21.3.2022 / 18:57

האדומים מהכרמל זועמים על ריבוי השריקות נגדם שמוכח בנתונים לאורך העונה כולה, המנהל המקצועי ראובן אלקס: "לא נביא כסף מהבית בשביל ההצגות שלו. באו להוריד אותנו ליגה. פתחו את השפה לספנסר וייס ואני אגרסיבי? זה עבר כל גבול"

תקציר: ריאל מדריד - מנרסה 86:75/ספוקט1

טענות קשות בהפועל חיפה לצוות השופטים אחרי ההפסד אמש (ראשון) 92:71 להפועל תל אביב. בקבוצה זועמים על כך שנשרקו לחובתם 28 עבירות לעומת 20 ליריבה, כשהפועל תל אביב עומדת על הקו 37 פעמים לעומת 23 זריקות עונשין לטובתם. כמו כן, בהפועל חיפה נשארו בהלם כיצד ג'יי פי טוקוטו לא הורחק לאחר תקרית שבה היה מעורב וגרמה לפציעה של ספנסר וייס, שפונה לבית החולים עם חתך עמוק בשפה, ובגינה ייאלץ להיעדר עשרה ימים מפעילות. באותו מהלך הורחק דווקא וויל ריימן מחיפה.

בקבוצה כועסים במיוחד לאחר שבמשחק ההפסד בחולון לפני שבועיים נשרקו לחובתם 30 עבירות לעומת 16 של חולון, ו-43 זריקות עונשין לחובתם. בחיפה מציגים היום נתונים כי נשרקים לרעתם בממוצע 3.1 עבירות יותר מכל קבוצה אחרת בליגה ולזכותם 0.9 עבירות פחות. הפער בין מספר העבירות שיש לחובת חיפה לאלה שלטובתה עומד על 6.2, כשהקבוצה הבאה בתור עומד על פער של 1.8 עבירות. בעונה שעברה עמדה חיפה במקום השני בפער אחרי הפועל באר שבע. לאור כל זאת, אף החליטו בקבוצה לבקש את הרחקתו של שמש ממשחקי הקבוצה עד תום העונה.

ספי שמש שופט כדורסל ישראלי במהלך המשחק של מכבי תל אביב מול מילאנו. דני מרון
מתקפה אישית נגדו. שמש/דני מרון
ספנסר וייס, הפועל חיפה. מאור אלקסלסי
תסכול גדול. הפועל חיפה/מאור אלקסלסי

"במשחק החוץ נגד חולון עם ספי שמש, הם עמדו 43 פעמים על הקו לעומת 19 לנו. אתמול טוקוטו פותח את הפרצוף לספנסר וייס, ודווקא ריימן מורחק", אמר הבוקר המנהל המקצועי של המועדון ראובן אלקס לוואלה! ספורט, "לא באנו להביא כסף מהבית כדי לראות הצגות של ספי שמש. שיישארו עם קבוצות מהעירייה. באו להוריד אותנו ליגה, לא מצליחים כי אנחנו טובים. ספי שמש שופט בכיר, לא נשתוק על זה יותר".

אלקס התייחס לטענות כי קבוצתו אגרסיבית יותר מכל קבוצה אחרת: "הייתי אתמול במשחק, באר שבע לא משחקת אגרסיבי? שיחקתי כדורסל כל החיים, אני גם לא בכיין, אבל זה עבר כל גבול. אמרתי לבן שלי בוא נלך הביתה איך שראיתי את ספי. זה פנקסנות, חשבונות, לא יודע מה יש להם מאיתנו, אנחנו משחקים אגרסיבי? אי אפשר ככה להמשיך, שלא יבוא לשפוט אותנו יותר. ספנסר וייס 10 ימים בחוץ אחרי בית חולים ואני אגרסיבי?".

לאחר מכן גם המועדון מסר בהודעה רשמית על הבקשה לפסול את שמש ממשחקי הקבוצה ומנכ"ל המועדון רון פלדהיים מסר: "העובדות הן שבשני המשחקים האחרונים בהם שפט שמש את הקבוצה, נגד חולון בחוץ בליגה ואתמול מול הפועל תל אביב, הוא איבד את השליטה במשחק שלא כמצופה משופט במעמד שלו. דו"ח שרשם ספי שמש כנגד יו"ר המועדון יובל רוסמן, בו טען שהעליב אותו, נצמד אליו ולא שמר על מרחק ושחש מאויים עד כי נאלץ לפנות לחברת האבטחה. אולם בית הדין של איגוד הכדורסל קבע כי 'לאחר שצפינו בסרטון אנו קובעים כי אמירה זו אינה מדוייקת ולא תואמת את התיאור של השופט בדו"ח השיפוט'. ובמילים אחרות, ספי שמש כתב דו"ח שיקרי. מן הראוי שספי שמש לא ישפוט, לפחות עד לסיום העונה הקרובה, במשחקיה של הפועל חיפה".

משה ביטון, יו"ר הוועדה המקצועית של איגוד השופטים: "אני דוחה על הסף את הטענות שלהם. את אלעד חסין אני מאוד מכבד אבל היו לנו מספיק שיחות על הסטטיסטקות שלו, אנחנו שופטים את מה שאנחנו רואים על המגרש. יש משהו אישי של כל השופטים נגדם? את המקצועיות של ספי אני לא צריך להסביר לפני אף אחד, ולא את היושרה שלו. כל קבוצה הייתה רוצה שופט ברמה של ספי כל שבוע, שיפסיקו להתבכיין ויפסיקו את הטענות המצוצות מהאצבע נגד ספי. כל שופט שירחיק שחקן או מאמן לא יוכל לשפוט אותו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully